آموزش کارآفرینی و راه اندازی واحد‌های جدید

در این دوره، مراحل لازم برای تبدیل یک فرصت کسب‌وکار، به محصولی موفق در بازار، تشریح شده است. کارآفرینی، فرایندی جذاب، اما بسیار پرفراز و نشیب است و نرخ بالای شکست فعالیت‌های کارآفرینانه، این نکته ... ادامه

گواهینامه
3.6 (44 رای)
1,483 دانشجو
مقدماتی
مکتب‌خونه
مکتب‌خونه
محتوای دوره
پیش‌نیاز‌ها
درباره دوره
نظرات کاربران
درباره استاد

محتوای دوره

3 فصل 46 جلسه 6 ساعت ویدیو
فصل اول - مقدمات
فصل دوم - مراحل تبدیل ایده به کسب و کار موفق
پروژه نهایی

پیش‌نیاز‌ها

پیش نیاز علمی خاصی وجود ندارد اما پیش نیاز عملی شرکت در دوره، داشتن یک ایده‌ی مشخص برای راه‌اندازی یک کسب و کار است.

درباره دوره

در این دوره، مراحل لازم برای تبدیل یک فرصت کسب‌وکار، به محصولی موفق در بازار، تشریح شده است. کارآفرینی، فرایندی جذاب، اما بسیار پرفراز و نشیب است و نرخ بالای شکست فعالیت‌های کارآفرینانه، این نکته را تایید می‌کند. در این بین، همواره این سوال مطرح است که «آیا اقداماتی وجود دارد که در صورت توجه کارآفرینان به آن‌ها در فرایند توسعه‌ی محصول، منجر به افزایش احتمال موفقیت شود؟ » هر چند هنوز در تحقیقات کار‌آفرینی، به طور قطعی به این سوال پاسخ داده نشده است، اما بدون شک می‌توان گفت: «روشی که Bill Aulet در دانشگاه MIT با عنوان Disciplined Entrepreneurship توسعه داده است، یک گام بزرگ در راستا‌ی پاسخ به این سوال است.» در این روش، ۲۴ گام مهم که کار‌‌آفرینان در فرایند راه‌اندازی کسب‌وکار، باید به آن‌ها توجه داشته باشند، ذکر شده است. بررسی این ۲۴ گام، بخش اصلی درس حاضر را تشکیل می‌دهد که البته با ذکر مقدماتی در مورد روش‌های شناسایی فرصت‌های کار‌آفرینانه و توضیح تفصیلی‌تر برخی مفاهیم مهم، نظیر مدل کسب‌وکار (Business model) و نوپای ناپ (Lean startup)، تلاش شده است مروری کامل بر مهمترین مراحل مورد نیاز کارآفرینان صورت بگیرد.

اطلاعات بیشتر

امتیاز و نظرات کاربران

3.6

از مجموع 44 امتیاز

2 نظر

3 سال پیش

دوره خوبی است فقط ای کاش با مثالهای کاربردی بیشتری ارائه می شد

Lewis Hamilton

Lewis Hamilton

2 سال پیش

برای پیدا کردن دید کلی ، دوره ی خوبیه ، اما برای دستورالعمل های اجرایی و مبنای راهنمایی ، اصلا دوره ی خوبی نیست

محمدمهدی اکرامی

محمدمهدی اکرامی

گواهینامه

آموزش کارآفرینی و راه اندازی واحد‌های جدید

در صورتی‌ که حد نصاب قبولی در دوره را کسب و تمرین‌ها و پروژه‌های الزامی را ارسال کنید، گواهی‌نامه رسمی پایان دوره توسط مکتب‌خونه به اسم شما صادر شده و در اختیار شما قرار می‌گیرد.

قابل به اشتراک گذاشتن در

linkdin

دوره‌های پیشنهادی

آموزش اکسل کاربردی

مدرس: سجاد شکوهیار

11,353 دانشجو
4.6 (535)
گواهینامه
70٪
3,329,000 998,700 تومانء
آموزش تکنیک‌های خلاقیت

مدرس: هادی افشاری

821 دانشجو
4.2 (30)
759,000 تومانء
آموزش پایتون مقدماتی

مدرس: جادی میرمیرانی

88,548 دانشجو
4.4 (5,944)
گواهینامه
45٪
1,359,000 747,450 تومانء
آموزش مدل‌ درآمدی استارتاپ‌ها
623 دانشجو
4.8 (5)
گواهینامه
1,439,000 تومانء

درباره استاد

امیر براتی
امیر براتی
1 دوره
1,483 دانشجو

امیر براتی

دانشجوی دکترای مدیریت دانشگاه صنعتی شریف گرایش کارآفرینی، کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی (MBA) دانشگاه صنعتی شریف، کارشناسی مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی شریف

ایشان بنیان‌گذار استارتاپ الوبیز (Alobiz.ir) و نقش‌آپ (Naghshup.ir) هستند. از سوابق پژوهشی آموزشی ایشان، می‌توان به تدریس دوره‌های کارآفرینی (در زمینه‌ی فرآیند‌های راه اندازی کسب‌و‌کار)، راه‌اندازی کسب‌و‌کار به روش Learn startup، راه‌اندازی کسب‌و‌کار به روش Disciplined Enterpreneurship و شناسایی و ارزیابی فرصت‌های کسب‌و‌کار، اشاره کرد.

اطلاعات بیشتر

سوالات پرتکرار

آیا در صورت خرید دوره، گواهی نامه آن به من تعلق می گیرد؟

خیر؛ شما با خرید دوره می توانید در آن دوره شرکت کنید و به محتوای آن دسترسی خواهید داشت. در صورتی که در زمان تعیین شده دوره را با نمره قبولی بگذرانید، گواهی نامه دوره به نام شما صادر خواهد شد.

آیا گواهی‌نامه‌های دانشگاهی به صورت رسمی و توسط دانشگاه مربوطه صادر می‌شود؟

بله؛ گواهی نامه ها توسط دانشگاه مربوطه و با امضای رئیس دانشگاه یا مسئول مربوطه که حق امضای گواهی نامه ها را دارد صادر می شود و گواهی نامه معتبر دانشگاه است که به اسم هر فرد صادر می شود.

حداقل و حداکثر زمانی که می توانم یک دوره را بگذرانم چقدر است؟

برای گذراندن دوره حداقل زمانی وجود ندارد و شما می توانید در هر زمانی که مایل هستید فعالیت های مربوطه را انجام دهید. برای هر دوره یک حداکثر زمان تعیین شده است که در صفحه معرفی دوره می توانید مشاهده کنید که از زمان خرید دوره توسط شما تنها در آن مدت شما از ویژگی های تصحیح پروژه ها توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه بهره مند خواهید بود.

در صورت قبولی در دوره، آیا امکان دریافت نسخه فیزیکی گواهی نامه دوره را دارم؟

خیر، به دلیل مسائل زیست محیطی و کاهش قطع درختان، فقط نسخه الکترونیکی گواهی‌نامه در اختیار شما قرار می‌گیرد

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟

بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.