آموزش پردازش و تحلیل داده با نرم‌افزار spss

SPSS، مخفف عبارت Statistical Package for the Social Science، به معني بسته‌ی آماري براي علوم اجتماعي است. نرم‌افزار SPSS، يک برنامه‌ی پر‌کاربرد، براي تحليل داده آماري است که براي اولين بار، نورمن اچ. ناي و ... ادامه

گواهینامه
3.3 (106 رای)
2,023 دانشجو
مقدماتی
محتوای دوره
پیش‌نیاز‌ها
درباره دوره
نظرات کاربران
درباره استاد

محتوای دوره

6 فصل 55 جلسه 6 ساعت ویدیو
فصل اول - مقدمه اي بر نرم افزار آماري SPSS
فصل دوم - تحليل توصيفي داده ها با نرم افزار SPSS
فصل سوم - نمودارهاي آماري در SPSS
فصل چهارم - مقايسه ميانگين متغيرها با استفاده از آزمون پارامتريک و ناپارامتريک
فصل پنجم - تحليل روابط بين متغيرهاي کمي و کيفي
فصل ششم - بخش يافته هاي آماري در پايان نامه و مقاله با استفاده از SPSS

پیش‌نیاز‌ها

در دوره‌ی SPSS، سرفصل‌ها به گونه‌ای طراحي شده‌اند، که تمامی پيش‌نيازها، آموزش داده می‌شود و نيازي به هيچ‌گونه پيش‌نياز نیست.

دوره‌ی SPSS، براي تمامي کساني که علاقه به يادگيري و تدريس SPSS دارند، کاربردي و مفيد خواهد بود. همچنين اين دوره، بیشتر مباحث موجود در سرفصل‌هاي درسي رشته‌هاي مختلف را پوشش مي‌دهد.

 

درباره دوره

SPSS، مخفف عبارت Statistical Package for the Social Science، به معني بسته‌ی آماري براي علوم اجتماعي است. نرم‌افزار SPSS، يک برنامه‌ی پر‌کاربرد، براي تحليل داده آماري است که براي اولين بار، نورمن اچ. ناي و همکارانش در سال 1968، آن را تولید کردند. امتياز اين نرم‌افزار در سال 2009، به شرکت IBM واگذار شد و هم‌اکنون اين شرکت، مسئول به روز‌رساني آن است. امروزه، داده‌هاي آماري، در اکثر رشته‌هاي علوم انساني، کشاورزي، فني و مهندسي و علوم پزشکي، کاربرد دارد و در نتيجه‌ی آن، نياز به استفاده از نرم‌افزارهاي آماري نيز، گسترش چشم‌گيري داشته است.

در اين ميان، در کشور ما، نرم‌افزار SPSS، بيشترين کاربرد را در بين نرم‌افزارهاي آماري موجود دارد؛ به طوري که در بیشتر مقالات و پايان‌نامه‌ها، ردپايی از خروجي‌هاي آماري نرم‌افزار SPSS، مشاهده مي‌شود.

اين نرم‌افزار، با طراحي ساده، اکثر آزمون‌هاي آماري را در اختيار ما قرار مي‌دهد تا بتوانيم تحليل‌هاي مناسب موضوع خود را انجام دهيم. در اين دوره‌ی آموزشي، بخش‌های مباني نظري آزمون‌ها، مسير آزمون‌ها و عملگرها در SPSS و در نتيجه، تحليل خروجي آزمون مهم هستند که در اين دوره‌ی آموزشي، هر سه مورد بالا، آورده شده است.

آموزش SPSS در مکتب‌پلاس، متفاوت با ديگر آموزش‌هاي موجود در بازار است و آموزش، شامل سه بخش می‌شود؛ 1- مباني آماري در هر فصل، ارائه مي‌شود و بيش از 20 درصد حجم آموزش را در بر‌مي‌گيرد، 2- آزمون و عملکردها در نرم‌افزار، به همراه آموزش گزينه‌هاي هر آزمون، که در حدود 20 درصد از حجم آموزش را در بر‌مي‌گيرد، 3- تحليل جداول خروجي هر آمار و آزمون، که 60 درصد از آموزش را پوشش مي‌دهد.

 

اطلاعات بیشتر

امتیاز و نظرات کاربران

3.3

از مجموع 106 امتیاز

9 نظر

1 سال پیش

دوره بسیار عالی بود برخی مطالب باید با سوال متن مطرح بشوند که استاد در پاورپوینت ارائه دادند در کل بسیار عالی بود.

علی خداپناه

علی خداپناه

3 سال پیش

سلام و عرض ادب دوستان عزیز خارج از انصاف هستش این جوری قضاوت کردن خوب تدریس می کنند و ریز به ریز توضیح میدن دیگه ویدئو کارم که هست.

سیدحمید موسوی دلخوش

سیدحمید موسوی دلخوش

1 ماه پیش

سلام دوره کاربردی و خوبی است و پروژه ها باعث بهبود یادگیری می شود. ولی بعضی موارد نیاز به توضیح بیشتر دارد که سریع تدریس می شوند و ابهام ایجاد میکند.

نیما گرشاسبی

نیما گرشاسبی

3 ماه پیش

سلام استاد محترم توجه ندارند که نکات را با جزییات توضیح دهند وظاهراًتسلط در تدریس ندارند و دانش پژوه با کلی سوال بی پاسخ مواجه می شود و بهنظر من دوره خوبی نیست و فقط نام دانشگاه اعتبار داده است و من هم بابت همین شرکت کردم و رضایت ندارم

ابراهیم مومنی روش

ابراهیم مومنی روش

3 سال پیش

اون انتظاری که داشتم از این دوره را اصلا برآورده نکرد. فقط یه سری اسلاید پر از نوشته بود و مدرس از روی آن میخواند و دیگر هیچ! هیچ فرقی نداشت که من خودم یه جزوه را بشینم بخونم، هیچ تدریسی در کار نبود. در واقع برای خرید چند تا اسلاید هزینه کردم که اونا هم مسايل کلی که توی هر سایتی پیدا میشه را توضیح میدهند.

بیتا مهری

بیتا مهری

3 سال پیش

سطح تدریس زیر صفر، تسلط زیر زیر صفر

امیر عمرانی

امیر عمرانی

نظرات بیشتر

گواهینامه

آموزش پردازش و تحلیل داده با نرم‌افزار spss

در صورتی‌ که حد نصاب قبولی در دوره را کسب و تمرین‌ها و پروژه‌های الزامی را ارسال کنید، گواهی‌نامه رسمی پایان دوره توسط دانشگاه صنعتی شریف صادر می‌شود و در اختیار شما قرار می‌گیرد. (صدور و ارسال این مدرک تا شش ماه بعد از فارغ التحصیلی زمان خواهد برد.)

قابل به اشتراک گذاشتن در

linkdin

دوره‌های پیشنهادی

آموزش اکسل کاربردی

مدرس: سجاد شکوهیار

11,244 دانشجو
4.6 (528)
گواهینامه
70٪
3,329,000 998,700 تومانء
آموزش الگوریتم‌های بهینه ‌سازی در R
819 دانشجو
4.2 (11)
گواهینامه
30٪
1,239,000 867,300 تومانء
آموزش اکسل مقدماتی نسخه 2021

مدرس: امیرحسین دلاور

2,811 دانشجو
4.6 (47)
گواهینامه
30٪
709,000 496,300 تومانء
آموزش ورد (نرم افزارWord) نسخه 2021

مدرس: امیرحسین دلاور

1,444 دانشجو
4.5 (69)
گواهینامه
30٪
749,000 524,300 تومانء

درباره استاد

سجاد محمدیان
سجاد محمدیان
2 دوره
4,202 دانشجو

سجاد محمديان هاور دانش‌آموخته کارشناسی ارشد جغرافيا و برنامه‌ريزی روستايی از دانشگاه شهيد بهشتی تهران است. او در زمينه مشاوره و راهبري سيستم اطلاعات جغرافيا و پياده سازي استارتاپ‌های مکانی فعال مي باشد. تاکنون پروژه‌های مختلف GIS را در کشور پياده‌سازی کرده است. به سامانه‌های اطلاعات جغرافيايی تحت وب (Web GIS) علاقه خاصی دارد و در برنامه‌نويسی سامانه‌های مکانی و تحت وب به زبان پايتون و سی شارپ نيز تجارب فراوانی دارد. همچنين با نرم‌افزارهای سنجش از دور و پردازش تصاوير ماهواره‌ای آشنا است.

اطلاعات بیشتر

سوالات پرتکرار

آیا در صورت خرید دوره، گواهی نامه آن به من تعلق می گیرد؟

خیر؛ شما با خرید دوره می توانید در آن دوره شرکت کنید و به محتوای آن دسترسی خواهید داشت. در صورتی که در زمان تعیین شده دوره را با نمره قبولی بگذرانید، گواهی نامه دوره به نام شما صادر خواهد شد.

آیا گواهی‌نامه‌های دانشگاهی به صورت رسمی و توسط دانشگاه مربوطه صادر می‌شود؟

بله؛ گواهی نامه ها توسط دانشگاه مربوطه و با امضای رئیس دانشگاه یا مسئول مربوطه که حق امضای گواهی نامه ها را دارد صادر می شود و گواهی نامه معتبر دانشگاه است که به اسم هر فرد صادر می شود.

حداقل و حداکثر زمانی که می توانم یک دوره را بگذرانم چقدر است؟

برای گذراندن دوره حداقل زمانی وجود ندارد و شما می توانید در هر زمانی که مایل هستید فعالیت های مربوطه را انجام دهید. برای هر دوره یک حداکثر زمان تعیین شده است که در صفحه معرفی دوره می توانید مشاهده کنید که از زمان خرید دوره توسط شما تنها در آن مدت شما از ویژگی های تصحیح پروژه ها توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه بهره مند خواهید بود.

در صورت قبولی در دوره، آیا امکان دریافت نسخه فیزیکی گواهی نامه دوره را دارم؟

خیر، به دلیل مسائل زیست محیطی و کاهش قطع درختان، فقط نسخه الکترونیکی گواهی‌نامه در اختیار شما قرار می‌گیرد

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟

بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.

صدور گواهی‌نامه از سوی دانشگاه شریف چقدر زمان می‌برد؟

صدور گواهی‌نامه‌ی رسمی از سوی دانشگاه شریف با توجه به پروسه‌های اداری، دورکاری پرسنل دانشگاه و زمانبر بودن فرآیند امضا توسط اساتید دانشگاه حداقل 4 ماه زمان خواهد برد. مکتب‌خونه به محض صدور گواهی‌نامه از سوی دانشگاه، آن را برای شما ارسال خواهد کرد. در صورت نیاز فوری، می‌توانید گواهی موقت پایان دوره را با ارسال درخواست به ایمیل [email protected] دریافت نمایید.