مکانیک سیالات ۱

مکانیک سیالات یکی از شاخه‌های وسیع در مکانیک محیط‌ های پیوسته را تشکیل می‌دهد. مکانیک سیالات هم با همان اصول مربوط به مکانیک جامدات آغاز می‌شود، ولی آن‌چه که سرانجام آن دو را از هم ... ادامه

4.6 (39 رای)
14,636 دانشجو
محتوای دوره
درباره دوره
نظرات کاربران
درباره استاد

محتوای دوره

1 فصل 22 جلسه 26 ساعت ویدیو
فیلم های آموزشی

درباره دوره

مکانیک سیالات یکی از شاخه‌های وسیع در مکانیک محیط‌ های پیوسته را تشکیل می‌دهد. مکانیک سیالات هم با همان اصول مربوط به مکانیک جامدات آغاز می‌شود، ولی آن‌چه که سرانجام آن دو را از هم متمایز می‌سازد، این است که سیالات بر خلاف جامدات قادر به تحمل تنش برشی نیست. با دانستن این مسئله معادله‌هایی برای تحلیل حرکت سیالات طرح‌ریزی شده است. این معادلات به احترام ناویه و استوکس دو ریاضی‌دان بریتانیایی و فرانسوی به نام معادلات ناویه-استوکس نامیده می‌شوند.


معادلات اساسی حاکم بر دینامیک سیالات عبارت‌اند از معادله بقای جرم و بقای مومنتم (یا همان معادلات ناویه-استوکس) می‌باشند. با وجود ابداع معادلات حاکم بر دینامیک سیالات که تاریخچهٔ آن به بیش از ۱۵۰ سال می‌رسد، غیر از چند مورد خاص (همانند جریان بر روی صفحه تخت و جریان درون لوله‌ها در حالت آرام) حل تحلیلی برای این معادلات یافت نشده‌است. به جز چند حالت خاص اساسی مکانیک سیالات، بقیهٔ حل‌ها به صورت تجربی استخراج و استفاده می‌شود. روش دیگر برای حل معادلات استفاده از روش دینامیک محاسباتی سیالات می‌باشد.

 

***متأسفانه جلسه پانزدهم ضبط نشده‌است***

***انتها جلسه 16 ناقص است***

اطلاعات بیشتر

امتیاز و نظرات کاربران

4.6

از مجموع 39 امتیاز

18 نظر

1 ماه پیش

استاد عالی توضیح میدن فیلم برداری افتضاح

سجاد مالنجانی

سجاد مالنجانی

2 سال پیش

کاش کامل بود

2 سال پیش

استاد از لحاظ علمی پربار هستند اما برای تفهیم بهتر دروس استاد حداقل برای دانشجویان مناطق محروم که پایه علمی ضعیف تر دارند بهتر است ابتدا مثلاً تدریس استاد محبی رو ببینند و برای درک جامع مطالب آموزش های دکتر رو دریافت کنند

3 سال پیش

سلام خیلی دوره ی خوبی بود و تا پایان لیسانسم از آموخته هایم استفاده کردم. اما متاسفانه جلسات کامل نبود. مخصوصا بخش های اخر که اهمیت دو چندانی داشت.

فاطمه محمودی

فاطمه محمودی

3 سال پیش

عالیه ولی ای کاش کامل بود 😢

عطیه نژادشریفی

عطیه نژادشریفی

3 سال پیش

استاد چینی بسیار باسواد و خوش‌اخلاق و همچنین پر از تجارب صنعتی جذاب هستند نحوه تدریسشون هم کارآمد و کاملا مناسب هست از ایشون و سایت مکتب‌خونه متشکرم♥️

نظرات بیشتر

دوره‌های پیشنهادی

آموزش رایگان مکانیک سیالات 1
دانشگاه شهید باهنر کرمان

دانشگاه شهید باهنر کرمان

مدرس: علی محبی

11,370 دانشجو
4.7 (95)
رایگان
مکانیک سیالات 1
دانشگاه صنعتی شریف

دانشگاه صنعتی شریف

مدرس: میرمصدق جمالی

11,850 دانشجو
4.4 (29)
رایگان
ترمودینامیک ۱
دانشگاه صنعتی امیرکبیر

دانشگاه صنعتی امیرکبیر

مدرس: محمود مانی

19,582 دانشجو
4.8 (153)
رایگان
آموزش رایگان استاتیک
دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل

دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل

مدرس: حسین یوسف‌پور

24,990 دانشجو
4.9 (459)
رایگان

درباره استاد

فرشید چینی
فرشید چینی
2 دوره
16,139 دانشجو

دکتر چینی استادیار دانشکده مکانیک دانشگاه تهران است. وی مدرک کارشناسی ارشد و دکتری خود را از دانشگاه آلبرتا در کانادا دریافت کرده است. دکتر چینی، مؤسس و رئیس آزمایشگاه Surface Nano-Engineering )SNE ) است. این آزمایشگاه یه مرکز تحقیقاتی میان رشته‌ای است که ۴۰ دانشجو کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در آن مشغول به کار هستند.

اطلاعات بیشتر

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که درسی ناقص ضبط شده باشد؟

ما همواره تلاش کرده­‌ایم که دروس را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک درس ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح درس­ ها آمده است.

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟

در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

آیا امکان دریافت فیلم های یک درس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟

در حال حاضر امکان ارسال دروس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.