آموزش ارتباط موثر و حل تعارض

در دوره‌ی آموزش ارتباط موثر و حل تعارض شما با دوتا از مهم‌ترین مهارت‌های نرم (Soft Skills) در حوزه توسعه فردی آشنا خواهید شد. در ابتدا بحث ارتباط موثر و در ادامه حل تعارض که ... ادامه

گواهینامه
4.2 (186 رای)
3,621 دانشجو
مقدماتی
مکتب‌خونه
مکتب‌خونه
محتوای دوره
درباره دوره
نظرات کاربران
درباره استاد

محتوای دوره

2 فصل 37 جلسه 5 ساعت ویدیو
ارتباط موثر
حل تعارض

درباره دوره

در دوره‌ی آموزش ارتباط موثر و حل تعارض شما با دوتا از مهم‌ترین مهارت‌های نرم (Soft Skills) در حوزه توسعه فردی آشنا خواهید شد. در ابتدا بحث ارتباط موثر و در ادامه حل تعارض که به مدیریت تعارض نیز شناخته می‌شود، آموزش داده شده است و می‌توانید همراه با تمرین‌های متعدد، بحث‌های ارتباط موثر و حل تعارض را یاد بگیرید.

ارتباط موثر چیست و چرا لازم است که این مهارت را کسب کنیم؟

ارتباط موثر بر پایه تعامل بنا شده است. ارتباط موثر به شما کمک می‌کند تا درخواست‌ها و نیازهایتان را مرتفع کنید، کرامت روابط انسانی را حفظ کرده و پس از پایان ارتباط نه تنها شما و فرد مقابل نسبت به یکدیگر حس بدی پیدا نمی‌کنید، بلکه از این تعامل لذت برده و آن را تکرار نیز خواهید کرد.

در آموزش ارتباط موثر و حل تعارض شما یاد خواهید گرفت که هزینه‌های ارتباط ناموثر چه هزینه‌هایی هستند و چه مشکلاتی را به همراه دارند.

مثلا توانایی نه گفتن یکی از مهارت‌هایی است که شما را از تحمل فشارها و پرداخت هزینه‌های ناموثر به دور می‌دارد. اگر کسی از شما قرضی بخواهد و شما در شرایطی نباشید که این قرض را بدهید هیچ عیبی ندارد که به این درخواست نه بگویید. خیلی از اوقات افراد حاضر هستند خودشان از شخصی دیگر قرض بگیرند و به شخص درخواست کننده قرض بدهند، فقط برای اینکه نگویند نه.

شما در بخش اول این دوره با فواید ارتباط موثر، اجزای ارتباط موثر، موانع ارتباط موثر، روش‌های باز کردن سر صحبت، روش‌های ادامه دادن مکالمه و گوش دادن موثر به حرف‌های دیگران در کنار توانایی نه گفتن موثر آشنا خواهید شد.

لازم به ذکر است که ایجاد ارتباط با دیگران تنها به صورت زبانی نیست و شامل زبان بدن نیز می‌شود. در خیلی از موقعیت‌ها حالات نگاه نادرست و حتی لبخند نزدن می‌تواند ارتباط ناموثر ایجاد کند.

تعارض چیست و چگونه می‌توان تعارض‌ها را حل کرد؟

شما فرض کنید که یک تلفن همراه را به تازگی خریداری کرده‌اید. وقتی که آن را روشن می‌کنید با برنامه‌ها و اپلیکیشن‌هایی مواجه می‌شوید که به صورت پیش فرض بر روی تلفن همراه شما نصب شده‌اند و شما نیز امکان پاک کردنشان را ندارید.

 

روابط با انسان‌ها نیز به همین شکل است. به دلیل تفاوت‌ها در خصوصیات اخلاقی افراد، وقوع تعارضات امری بدیهی است و اتفاقا اگر در این روابط تعارض رخ ندهد جای تعجب دارد.

در نتیجه شما پس از پذیرش احتمال وقوع این تعارضات باید به دنبال روش‌هایی برای حل تعارض باشید. چرا که وقوع تعارض اجتناب ناپذیر است و شما هرچقدر هم که تلاش کنید، تعارض در روابط بین انسان‌ها رخ می‌دهد.

جالب است بدانید که وقوع تعارض نتایج بسیار خوبی هم می‌تواند داشته باشد که در آموزش مهارت ارتباط موثر و حل تعارض به تفصیل در رابطه با آن‌ها صحبت شده است. هر انسانی 4 بعد شخصیتی دارد، بعد اول که بعد آشکار نام دارد، بعدی است که هم خودمان از آن اطلاع داریم و هم اطرافیانمان.

مثلا اگر شخصی پرخاشگر باشد و خودش و اطرافیانش نیز آن را بدانند، صفت پرخاشگری در بخش آشکار این شخص قرار می‌گیرد. بعد دوم، بعد پنهان نام دارد و خصایص اخلاقی که خود شخص از آن‌ها اطلاع دارد و دیگران آن را نمی‌دانند در این دسته قرار می‌گیرد.

بعد سوم، بعد کور نام دارد. در این بعد آن دسته از خصائص اخلاقی فرد قرار می‌گیرد که خودش از آن‌ها بیخبر است ولی دیگران از آن اطلاع دارند و در نهایت بعد چهارم شخصیتی هر فرد، بعدی است که نه خود شخص از آن خبر دارد و نه دیگران که به آن بعد خاموش هر فرد می‌گویند.

وقوع تعارض در خلال ارتباط با افراد مختلف است که باعث می‌شود تا هم ما به بعد سوم یا بعد کور خودمان اشراف بیشتری پیدا کنیم و هم چنین باعث می‌شود که خصائص اخلاقی که در بعد چهارم قرار گرفته و کسی از آن‌ها خبر نداشته تا حدی مشخص شوند و در واقع بعد چهارم هر شخص کوچک‌تر شود. 

آشنایی با مهارت ارتباط موثر و حل تعارض در کنار یکدیگر است که باعث می‌شود تا یک شخص بتواند تعامل بیشتر و بهتری با دیگران داشته باشد، ارتباطات خودش را حفظ کند و در شبکه‌سازی شخصی و یا تجاری و همچنین مذاکرات موفق‌تر عمل کند. شما در دوره آموزش مهارت ارتباط موثر و حل تعارض با تکنیک‌هایی آشنا خواهید شد که انجام این کارها را برایتان آسان‌تر کند.

 

اطلاعات بیشتر

امتیاز و نظرات کاربران

4.2

از مجموع 186 امتیاز

36 نظر

1 ماه پیش

عالی

محمد رضا تیزدست

محمد رضا تیزدست

2 ماه پیش

خیلی خوب و مفید بود. باید بگم در مقایسه با دیگر مطالبی که در دوره ارتباط مطالعه کرده بودم، خیلی مفید و جامع بود.

مرتضی تندری

مرتضی تندری

2 ماه پیش

بسیار کاربردی و مفید.باتشکرمکتب خونه و مدیران ارشد مجموعه صنایع ورق ایران که هزینه دوره ها را به صورت اشتراک برای پرسنل خود پرداخت کرده و این فرصت عالی را جهت رشد سازمان بزرگ خود فراهم کرده است

مهیار سرخه

مهیار سرخه

2 ماه پیش

بسیارمفید و عالی بود

هاشم قصابان

هاشم قصابان

2 ماه پیش

بسیار عالی

نازنین ستاره شناس

نازنین ستاره شناس

3 ماه پیش

اینکه استاد بیان شیرین و صمیمی دارن و از مثال ها و ضرب المثل های جالبی استفاده میکنن ، باعث میشه با رغبت بیشتری دوره رو ادامه بدی و مباحث بهتر برات جا بیفته . من واقعا دوست داشتم ، خیلی ممنون⁦(✷‿✷)⁩

ملیکا مقدس مقدم اتراباد

ملیکا مقدس مقدم اتراباد

نظرات بیشتر

گواهینامه

آموزش ارتباط موثر و حل تعارض

در صورتی‌ که حد نصاب قبولی در دوره را کسب و تمرین‌ها و پروژه‌های الزامی را ارسال کنید، گواهی‌نامه رسمی پایان دوره توسط مکتب‌خونه به اسم شما صادر شده و در اختیار شما قرار می‌گیرد.

قابل به اشتراک گذاشتن در

linkdin

دوره‌های پیشنهادی

رفتار حرفه‌ای در محیط کار
1,998 دانشجو
4.2 (81)
گواهینامه
759,000 تومانء
آموزش حسابداری با سپیدار برای شرکت‌های خدماتی
سپیدار سیستم آسیا(عضو گروه شرکت‌های همکاران‌سیستم)

سپیدار سیستم آسیا(عضو گروه شرکت‌های همکاران‌سیستم)

مدرس: محمد علی ناصریان

1,185 دانشجو
4.3 (33)
گواهینامه
1,129,000 تومانء
آموزش پایتون مقدماتی

مدرس: جادی میرمیرانی

88,517 دانشجو
4.4 (5,944)
گواهینامه
50٪
1,359,000 679,500 تومانء
آموزش مدیریت درون (مدیریت خشم، استرس و افسردگی)
4,835 دانشجو
4.4 (202)
گواهینامه
50٪
789,000 394,500 تومانء

این دوره در کدام مسیرهای یادگیری است؟

16 دوره
94 ساعت
458 جلسه
60٪
6,614,000 2,645,600 تومانء
مهارت‌های زندگی
مهارت‌های زندگی گواهینامه تخصص
4 دوره
52 ساعت
130 جلسه
60٪
3,036,000 1,214,400 تومانء

درباره استاد

مریم فلاحی
مریم فلاحی
3 دوره
5,646 دانشجو

خانم مریم فلاحی، در سال 2015 موفق به کسب مدرک کارشناسی ارشد خود در زمینه‌ی روان‌شناسی مثبت‌نگر از کشور آمریکا شدند.

ایشان، روان‌شناسی مثبت‌نگر را زیر نظر دکتر میهایلی چیکسنتمیهای، یکی از دو بنیان‌گذار روان‌شناسی مثبت‌نگر، با اخذ فلوشیپ تحصیلی در دانشگاه کلرمانت، فراگرفتند.

همچنین دارای مدرک کوچینگ بین‌المللی از موسسه ویلیام گلسر آمریکا هستند.

خانم فلاحی، همچنین به مدت سه سال در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا مشغول به تدریس بوده‌اند.

ایشان دارنده مدرک کوچ زندگی از مؤسسه ویلیام گلسر آمریکا که تحت نظارت مؤسسه رایماناست در سال 2020 نیز می‌باشند.

دانشگاه کلرمانت یکی از قدیمی‌ترین کالج‌های تحصیلات عالیه در آمریکا است که به‌صورت ادواری، میزبان اساتید به نام در رشته‌های روان‌شناسی، اقتصاد رفتاری و علوم سیاسی می‌باشد.

اطلاعات بیشتر

دیگر دوره‌های مریم فلاحی

آموزش جرات‌مندی (همراه با کوچینگ)
682 دانشجو
4.7 (10)
گواهینامه
1,289,000 تومانء
آموزش هوش هیجانی

مدرس: مریم فلاحی

2,293 دانشجو
4.1 (47)
829,000 تومانء

سوالات پرتکرار

آیا در صورت خرید دوره، گواهی نامه آن به من تعلق می گیرد؟

خیر؛ شما با خرید دوره می توانید در آن دوره شرکت کنید و به محتوای آن دسترسی خواهید داشت. در صورتی که در زمان تعیین شده دوره را با نمره قبولی بگذرانید، گواهی نامه دوره به نام شما صادر خواهد شد.

آیا گواهی‌نامه‌های دانشگاهی به صورت رسمی و توسط دانشگاه مربوطه صادر می‌شود؟

بله؛ گواهی نامه ها توسط دانشگاه مربوطه و با امضای رئیس دانشگاه یا مسئول مربوطه که حق امضای گواهی نامه ها را دارد صادر می شود و گواهی نامه معتبر دانشگاه است که به اسم هر فرد صادر می شود.

حداقل و حداکثر زمانی که می توانم یک دوره را بگذرانم چقدر است؟

برای گذراندن دوره حداقل زمانی وجود ندارد و شما می توانید در هر زمانی که مایل هستید فعالیت های مربوطه را انجام دهید. برای هر دوره یک حداکثر زمان تعیین شده است که در صفحه معرفی دوره می توانید مشاهده کنید که از زمان خرید دوره توسط شما تنها در آن مدت شما از ویژگی های تصحیح پروژه ها توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه بهره مند خواهید بود.

در صورت قبولی در دوره، آیا امکان دریافت نسخه فیزیکی گواهی نامه دوره را دارم؟

خیر، به دلیل مسائل زیست محیطی و کاهش قطع درختان، فقط نسخه الکترونیکی گواهی‌نامه در اختیار شما قرار می‌گیرد

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟

بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.