لذت دانستن: چگونه یک دانشجو/ پژوهشگر ممتاز و موفق شویم؟ (با تأکید بر علوم و فناوری های شناختی)

احتمالاً عنوان این یادداشت برای یک تازه وارد خیلی جذّاب است. کیست که نخواهد موفق باشد؟ و همه –حتی تازه واردها- از این طرف و آن طرف به گوششان رسیده که اگر دوره‌ی خود را ... ادامه

4.6 (36 رای)
5,627 دانشجو
مقدماتی
محتوای دوره
درباره دوره
نظرات کاربران
درباره استاد

محتوای دوره

10 فصل 91 جلسه 12 ساعت ویدیو
ده اشتباه بزرگ یک پژوهشگر در کار تحقیقاتی
ده قانون طلایی در اجرای پروژه کارشناسی ارشد و دکترا
استانداردهای یک متخصص خوب در حوزه دانش اعتیاد
استانداردهای کیفیت برای دانشمند شدن
سمینار مغز و علوم شناختی
عوامل موثر در یک تحقیق خوب
طراحی و ساخت بسته‌های توان‌بخشی مغز
چرا به مطالعه مغزهای درگیر اعتیاد علاقمندم؟
آداب دانشوری در حوزه علوم شناختی
قدم به قدم تا چاپ یک مقاله در یک نشریه معتبر

درباره دوره

احتمالاً عنوان این یادداشت برای یک تازه وارد خیلی جذّاب است. کیست که نخواهد موفق باشد؟ و همه –حتی تازه واردها- از این طرف و آن طرف به گوششان رسیده که اگر دوره‌ی خود را با این دو برچسب به پایان برسانند، خیلی فرصت‌ها و رخصت‌ها در انتظارشان است که ظاهراً ارزش تحمل سختی‌هایی را که باید برای رسیدن به آن‌ها کشیده شود، دارد.

اما دانشجو که می‌شوی کم کم می‌فهمی واقعیت به این راحتی‌ها هم نیست؛ مشکل کجاست؟ چرا عده‌ای موفق و گروهی دیگر ناموفق هستند و تفاوت  یک دانشجوی موفق و ناموفق در چیست؟ پاسخ به این سؤال به خصوص در هنگام تصمیم‌گیری برای ورود به مقاطع بالاتر تحصیل اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. آگاهی از این‌که: چگونه در درس و دانشگاه به موفقیت بیشتری برسیم؟ انتخاب موضوع پایان‌نامه چه اهمیتی در موفقیت من دارد؟ راهبردهای انتخاب رشته و موضوع پایان‌نامه برای من چیست و ... اصولا تصور من از جایگاه آینده‌ی علمی خودم چگونه است؟!

«موفقیت»، صرف نظر از نحوه‌ی تعریف، واقعیتی انکار ناپذیر است که بسیاری را به دنبال کشف رمز و راز خود می‌کشاند اما به نظر می‌رسد که رسیدن به آن علی‌رغم نیاز به بهره‌مندی از ویژگی‌هایی همچون اراده، پشتکار و سخت‌کوشی، مستلزم آگاهی و استفاده از تجربیات افرادی است که پیش از این در این راه گام نهاده‌اند.

دکتر حامد اختیاری در مجموعه نشست‌های خود بر آن است تا با در میان گذاشتن تجربیات علمیش در مسیر دانش، راهنمایی عملی و گام به گام برای دانشجویان و علاقمندان حوزه علم ترسیم نماید. گرچه مجموعه‌ی این نشست‌ها با توجه به حوزه‌ی پژوهشی ایشان در محفل دانشجویان علوم و فناوری‌های شناختی صورت گرفته، اما به نظر می‌رسد مباحث و توصیه‌های ارائه شده به صورت فرمولی کلی و جامع، قابلیت استفاده‌ی عام برای همه‌ی دانشجویان و پژوهشگران حوزه‌های مختلف را داراست. پس برای فتح آینده علمی خود با این مجموعه هم‌گام شوید.

***جلسه 13 از فصل دوم از دقیقه 4 به بعد مشکل صوتی دارد***

!!!توجه!!!  سه فصل آخر در حال آماده سازی می‌باشد.

اطلاعات بیشتر

امتیاز و نظرات کاربران

4.6

از مجموع 36 امتیاز

8 نظر

4 ماه پیش

دوره بسیارعالی بود. باتشکر از اساتید گرامی.

مریم هادی

مریم هادی

1 سال پیش

بسیار دوره خوبیه و به نظرم قبل از هر دوره ای در مکتب خونه یک دانشجو باید این دوره رو ببینه که متوجه هدف و مسیر آینده شغلی خودش بشه

سید رضا حسینی

سید رضا حسینی

2 سال پیش

بسیار عالی بود. سپاس از مکتب خونه

نرگس فلکی

نرگس فلکی

3 سال پیش

همه‌ی آدم هایی که میل به تلاش و موفقیت دارند و در این راه کوشش می‌کنند اگر بتوانند از تجربیات یک استاد راهنما استفاده کنند احتمالا خواهند توانست مسیر را با کیفیت و بهره وری بیشتری طی کنند. به نظرم لذت دانستن دوره ای است که کیفیت شما را بیش تر می کند. سپاس از دکتر اختیاری بابت تلاش و سخاوتمندیشان در راه پیشرفت آگاهی.

پوریا سعادت

پوریا سعادت

3 سال پیش

استاد عزیزم شما نقطه عطف زندگی من بودید.استاد با این دغدغه برای علم ودلسوزمن تا حالا ندیدم....براتون بهترین ها رو آرزو دارم

3 سال پیش

باسلام وتشکر اززحمات،جلسات جناب دکتر اختیاری بسیارعالی وآموزنده بودند.فقط در تعداد کمی ازجلسات مشکل شنیده نشدن صدا وجودداشت که درهمان ویدئو گزارش شد.

نظرات بیشتر

دوره‌های پیشنهادی

مبانی علوم اعصاب شناختی
پژوهشکده علوم شناختی

پژوهشکده علوم شناختی

مدرس: حامد اختیاری

10,809 دانشجو
4.6 (102)
رایگان
تعیین سطح زبان انگلیسی

مدرس: جمعی از اساتید

56,757 دانشجو
4 (41)
رایگان
باشگاه مغز، آموزش شیوه های فعال سازی توانمندی های مغزی
پژوهشکده علوم شناختی

پژوهشکده علوم شناختی

مدرس: حامد اختیاری

8,178 دانشجو
4.7 (29)
رایگان
مبانی علوم شناختی
پژوهشکده علوم شناختی

پژوهشکده علوم شناختی

مدرس: جمعی از اساتید

8,405 دانشجو
4.4 (49)
رایگان

درباره استاد

حامد اختیاری
حامد اختیاری
9 دوره
24,689 دانشجو

دکتر حامد اختیاری، در سال 1375 با کسب رتبه 11 وارد دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران شد؛ رویارویی روزمره با افراد دچار اختلالات SUD ، علاقه‌مندی وی را نسبت به «نوروساینس و اختلالات شناختی مرتبط» برانگیخت به‌طوری‌که توانست با دریافت اولین کمک‌هزینه پژوهشی این حوزه در سال 2000، نخستین مقاله‌ی علمی خود را در سال 2001 با عنوان «نقش کورتکس پره فرونتال در تصمیم‌گیری‌های خطرناک» به چاپ برساند. فارغ‌التحصیلی ایشان در سال 2004 و پس از دفاع از پایان‌نامه‌اش در رابطه با تصمیم‌گیری خطرناک و رفتار بدون فکر، با اشتغال در «مرکز ملی مطالعات اعتیاد ایران» (INCAS) هم‌زمان شد که در نهایت به راه‌اندازی آزمایشگاه عصبی-شناختی ایشان در سال 2005 انجامید. دکتر اختیاری همچنین در سال 2010، یک برنامه تحقیقاتی را با نام «Translational Neuroscience Program» در پژوهشکده مطالعات علوم‌شناختی (ICSS) در تهران آغاز کرد. پذیرش در مقطع دکترای تصویربرداری عصبی در دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 2011 ، آغازگر شروع پروژه‌ی پایان‌نامه‌ای در مورد مبانی عصبی مهار پاسخ به وسیله‌ی fMRI شد که درنهایت به مهاجرت ایشان به آمریکا برای ادامه تحصیل در مقطع فوق دکترا و همکاری در مؤسسه‌ی تحقیقات مغزی لوریت LIBR با دکتر مارتین پاولوس، در همین زمینه منجر شد؛ ایشان از سال 2018 به بعد تاکنون، در جایگاه هیئت علمی در این مؤسسه به فعالیت مشغول‌اند.

اطلاعات بیشتر

دیگر دوره‌های حامد اختیاری

دوره زیست بهتر در شرایط بحران کرونا با بهره‌گیری از دانش علوم اعصاب شناختی
پژوهشکده علوم شناختی

پژوهشکده علوم شناختی

مدرس: تارا رضاپور - حامد اختیاری

1,364 دانشجو
4.8 (13)
رایگان
باشگاه مغز، آموزش شیوه های فعال سازی توانمندی های مغزی
پژوهشکده علوم شناختی

پژوهشکده علوم شناختی

مدرس: حامد اختیاری

8,178 دانشجو
4.7 (29)
رایگان
کارگاه تحریک الکتریکی مغز
پژوهشکده علوم شناختی

پژوهشکده علوم شناختی

مدرس: حامد اختیاری

2,671 دانشجو
4.6 (25)
رایگان
مداخلات عصبی شناختی در چاقی و بیش خوری
پژوهشکده علوم شناختی

پژوهشکده علوم شناختی

مدرس: حامد اختیاری

2,222 دانشجو
4.5 (28)
رایگان

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که درسی ناقص ضبط شده باشد؟

ما همواره تلاش کرده­‌ایم که دروس را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک درس ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح درس­ ها آمده است.

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟

در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

آیا امکان دریافت فیلم های یک درس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟

در حال حاضر امکان ارسال دروس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.