قابلیت اعتماد سازه و مدل سازی احتمالاتی

این درس برای دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می گردد. هدف نهایی در این درس، یادگیری نحوه تعامل با عدم‌قطعیت‌ها در مهندسی می‌باشد. درس بر سه موضوع اصلی تمرکز می‌کند: 1) مدل‌سازی احتمالاتی ... ادامه

محتوای دوره
درباره دوره
نظرات کاربران
درباره استاد

محتوای دوره

1 فصل 29 جلسه 45 ساعت ویدیو
فیلم های آموزشی

درباره دوره

این درس برای دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می گردد.
هدف نهایی در این درس، یادگیری نحوه تعامل با عدم‌قطعیت‌ها در مهندسی می‌باشد. درس بر سه موضوع اصلی تمرکز می‌کند:
1) مدل‌سازی احتمالاتی با هدف فراگیری ساخت مدل‌های مهندسی با درنظرگیری عدم‌قطعیت‌های موجود در پدیده‌ها؛
2) تحلیل قابلیت اعتماد با هدف فراگیری محاسبه احتمال رویداد پدیده‌ها؛
3) تحلیل تصمیم‌گیری با هدف فراگیری تصمیم‌گیری منطقی و ریسک‌مبنا به خصوص در طراحی.
دانشجویانی که این درس را به پایان می‌رسانند، قادر به دریافت ادبیات وسیع و روزافزون حوزه‌های مدل‌سازی احتمالاتی، قابلیت اعتماد و تحلیل ریسک خواهند بود. آنها همچنین خواهند توانست ضمن تسلط بر تئوری، تحلیل‌های احتمالاتی را توسط برنامه‌های رایانه‌ای به انجام رسانند. اگرچه مثال‌های این درس بر مسائل مهندسی سازه و زلزله تاکید دارند، روش‌های ارائه شده به صورت وسیعی در تحلیل‌های احتمالاتی رشته‌ها و گرایش‌های مختلف قابل کاربرد می‌باشند.

نرم‌افزار Rt در این درس مورد استفاده خواهد گرفت. این نرم‌افزار توسط مدرس در دانشگاه بریتیش‌کلومبیا ایجاد شده است. Rt برنامه‌ای برای انجام تحلیل قابلیت اعتماد و بهینه‌سازی با چندین مدل احتمالاتی می‌باشد. این برنامه مجهز به واسط گرافیکی کاربر بوده و به صورت رایگان از وب‌سایت inrisk.ubc.ca/software/rt قابل دریافت است.

اطلاعات بیشتر

امتیاز و نظرات کاربران

4.7

از مجموع 16 امتیاز

5 نظر

5 ماه پیش

با سلام و تشکر بسیار از استاد گرامی و سایت مکتب خونه . واقعا دوره سطح بالا و با کیفیتی هستش . ای کاش به فایل تمرین ها و اسلایدها و جزواتی که استاد در حین تدریس به آن اشاره می کنند ما هم دسترسی داشتیم.

احسان کاظم زاده

احسان کاظم زاده

1 سال پیش

چندین سال قبل من این دوره را کامل دیدم دیشب دوباره به ذهنم رسید

3 سال پیش

تشکر فراوان از دکتر محصولی

3 سال پیش

بسیار عالی است من وقتی به مطالب گوش میدهم حس میکنم که واقعا در کنار استاد حضور دارم.آرزوی سلامتی برای ایشان و خانواده محترمشان دارم.

شاهرخ جلالی

شاهرخ جلالی

3 سال پیش

چارچوب تعلیم و بیان مفاهیم به گونه ای شگفت ، روان ، جامع و با نهایت حوصله پرداخت گردیده و نشان از آنکه راوی ، بر بلندایی در این علم ایستاده است - بی شبه و شک . رویه ای که گویی به قصد حک سخاوت در نشر علم ، بر پیشانی روزگار ، از هیچ فروگذار نکرده است و نیست ! درود بر شرافتی که نمی دانم قدری برآن در این بساط جاهلان پر زور باقی ست یا نه !

مهدی تاجدینی

مهدی تاجدینی

دوره‌های پیشنهادی

مبانی مهندسی زلزله
دانشگاه صنعتی شریف

دانشگاه صنعتی شریف

مدرس: مجتبی محصولی

5,921 دانشجو
4.8 (35)
رایگان
تعیین سطح زبان انگلیسی

مدرس: جمعی از اساتید

56,680 دانشجو
4 (41)
رایگان
تئوری سازه ١
دانشگاه صنعتی شریف

دانشگاه صنعتی شریف

مدرس: محمدعلی قناد

11,344 دانشجو
4.8 (101)
رایگان
آموزش رایگان پایتون مقدماتی
30,893 دانشجو
4.5 (145)
گواهینامه
569,000 تومانء

درباره استاد

مجتبی محصولی
مجتبی محصولی
2 دوره
8,025 دانشجو

دکتر مجتبی محصولی استادیار دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی شریف است. وی کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در رشته مهندسی عمران از دانشگاه صنعتی شریف اخذ کرد. سپس تحصیلات خود را در دانشگاه بریتیش‌کلومبیا (UBC) در مقطع دکتری گرایش سازه در سال 1391 به پایان رساند.
زمینه تحقیقاتی وی شامل توسعه مدل‌ها و روش‌های احتمالاتی برای تحلیل و کاهش بهینه ریسک زیرساخت‌های عمرانی تحت خطرات چندگانه است. وی نرم‌افزار Rt را بدین منظور توسعه داده است. اطلاعات بیشتر در وب‌سایت sharif.edu/~mahsuli موجود است.

اطلاعات بیشتر

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که درسی ناقص ضبط شده باشد؟

ما همواره تلاش کرده­‌ایم که دروس را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک درس ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح درس­ ها آمده است.

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟

در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

آیا امکان دریافت فیلم های یک درس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟

در حال حاضر امکان ارسال دروس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.