روانشناسی مثبت‌گرا

روان‌شناسی مثبت‌نگر، مطالعه علمی افکار، احساسات و رفتار انسان با تمرکز بر نقاط قوت به‌جای نقاط ضعف، زندگی خوب ساختن به‌جای ترمیم کردن زندگی بد و رساندن زندگی به سطح فوق‌العاده به‌جای اکتفا به سطحی ... ادامه

محتوای دوره
درباره دوره
نظرات کاربران
درباره استاد

محتوای دوره

6 فصل 24 جلسه 5 ساعت ویدیو
فصل اول: احساسات مثبت (موتورهای کوچک روانشناسی مثبت)
فصل دوم: چشم‌اندازها و نتایج مثبت بودن
فصل سوم: هنرهای ظریف برای دنبال کردن شادی و خوشبختی
فصل چهارم: پیوند مثبت عشق و مهربانی
فصل پنجم: ثمره مثبت بودن
فصل ششم: امواج مثبت‌اندیشی

درباره دوره

روان‌شناسی مثبت‌نگر، مطالعه علمی افکار، احساسات و رفتار انسان با تمرکز بر نقاط قوت به‌جای نقاط ضعف، زندگی خوب ساختن به‌جای ترمیم کردن زندگی بد و رساندن زندگی به سطح فوق‌العاده به‌جای اکتفا به سطحی نرمال است. شایان‌ذکر است که این حوزه از روان‌شناسی کاملاً متفاوت از مثبت‌اندیشی (تفکر مثبت) و قانون جذب است زیرا روان‌شناسی مثبت‌نگر از زاویه علم و تحقیقات ارزشمند علمی به دنبال بهبود کیفیت زندگی انسان‌ها است.

یکی از نظریه‌های معروف در این حوزه، نظریه "ایجاد و گسترش هیجانات مثبت" است که توسط "باربارا فردریکسون" به‌منظور تبیین تأثیر هیجانات مثبت بر سلامت افراد و تکامل آن‌ها ارائه شد. به عقیده فردریکسون برای خوب بودن حالتان و گام برداشتن در جهت رشد و تکامل، باید هیجانات مثبتتان بیشتر از هیجانات منفی باشد.

دوره روان‌شناسی مثبت‌نگر منبع مناسبی برای شناخت هیجانات مثبت و آگاهی از نتایج این هیجانات در زندگی می‌باشد. این دوره توسط باربارا فردریکسون در طی جلسات متعدد آموزشی به‌صورت سمیناری کوچک ارائه می‌گردد که در آن از افراد گوناگون برای انتقال بهتر مفاهیم استفاده شده است.

هدف از دوره روان‌شناسی مثبت‌ گرا چیست؟

کمک به افراد برای پرورش توانایی‌ها و شایستگی‌های خود، هدف اصلی این دوره محسوب شده به‌طوری‌که دو نتیجه مرتبط در افراد به بار می‌آورد: یکی رشد شخصی و سلامت و دیگری پیشگیری از ظهور بیماری‌های روانی. 

همچنین داشتن یک زندگی با‌نشاط و سعادتمند از طریق افزایش چشمگیر هیجانات و عواطف مثبت از دیگر اهداف این دوره به‌حساب می‌آید.

دوره روان‌شناسی مثبت‌نگر مناسب چه کسانی است؟

این دوره برای تمام افرادی که می‌خواهند زندگی شخصی بهتری را تجربه نموده و خود را از آسیب بیماری‌های روان مصون بدارند مفید است؛ همچنین اگر خواهان کسب احساس رضایت و شادی بیشتری در زندگی و شکوفایی توانایی‌هایتان هستید این دوره بسیار کمک ‌کننده است.

دانشجویان روان‌شناسی و زمینه‌های وابسته که علاقه‌مند به فعالیت در حوزه روان‌شناسی مثبت‌نگر هستند می‌توانند این دوره را زیر نظر یکی از نظریه‌پردازان معروف در این رشته گذرانده و علاوه بر آشنایی کامل با حیطه‌های موجود در این بخش، آن را در اتاق درمان به کار برند.

بعد از فراگیری دوره روان‌شناسی مثبت‌ گرا چه مهارت‌هایی کسب خواهید کرد؟

  • شناخت ده هیجان مثبت خود
  • قدردانی
  • مهربانی
  • مدیتیشن (خود آرام‌سازی)
  • هنر دنبال نمودن شادی
  • بهبود سیستم ایمنی و قلبی - عروقی
  • روان‌شناسی مثبت‌نگر

ویژگی‌های متمایز دوره روان‌شناسی مثبت‌ گرا چیست؟

  • این دوره به‌صورت یک سمینار کوچک است که در آن چهار فرد که هرکدام دیدگاه خاص خود را به روان‌شناسی مثبت‌نگر دارند، حضور داشته و شما از شنیدن دیدگاه‌های متفاوت آن‌ها بهره خواهید برد.
  • بین افراد موجود در ویدئو‌ها دیالوگ‌هایی اتفاق می‌افتد که باعث می‌شود هر کدام از آن‌ها دیدگاه‌ها و عقاید خود را به اشتراک بگذارند.
  • در هر ویدئو لحظاتی وجود دارد که سؤالات موجود در آن، شما را از یک مشاهده‌گر غیر‌فعال به یک مشارکت‌کننده فعال تبدیل می‌سازد.
  • این دوره توسط یکی از بزرگ‌ترین نظریه‌پردازان روان‌شناسی مثبت‌نگر ارائه می‌گردد.
  • زبان این دوره انگلیسی است که به همراه زیرنویس فارسی ارائه خواهد شد.

اطلاعات بیشتر

دوره‌های پیشنهادی

آموزش یادگیری ماشین با پایتون

مدرس: جادی میرمیرانی

17,786 دانشجو
4.4 (671)
گواهینامه
70٪
3,459,000 1,037,700 تومانء
آموزش مدیریت پروژه کاربردی
دانشگاه صنعتی شریف

دانشگاه صنعتی شریف

مدرس: مزدک عبائی

4,730 دانشجو
4.4 (258)
گواهینامه
30٪
649,000 454,300 تومانء
مهارت‌های هفت‌گانه کامپیوتر (ICDL) برای کودکان
1,049 دانشجو
4.9 (20)
گواهینامه
829,000 تومانء
آموزش پایتون مقدماتی

مدرس: جادی میرمیرانی

88,522 دانشجو
4.4 (5,944)
گواهینامه
50٪
1,359,000 679,500 تومانء

این دوره در کدام مسیرهای یادگیری است؟

مدیریت انگیزه
مدیریت انگیزه گواهینامه تخصص
4 دوره
24 ساعت
68 جلسه
60٪
2,326,000 930,400 تومانء

درباره استاد

باربارا فردریکسون
باربارا فردریکسون
1 دوره
1,408 دانشجو

باربارا فردریکسون، بیش از 25 سال است که علم احساسات مثبت را آموزش می دهد. وی در حال حاضر استاد برجسته در دانشگاه کارولینای شمالی در چاپل هیل است، همچنین ایشان استاد برجسته روانشناسی، مدیر برنامه روانشناسی اجتماعی و  احساسات مثبت و عضو انجمن بین المللی روانشناسی مثبت نیز می‌باشد.

اطلاعات بیشتر

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که درسی ناقص ضبط شده باشد؟

ما همواره تلاش کرده­‌ایم که دروس را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک درس ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح درس­ ها آمده است.

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟

در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

آیا امکان دریافت فیلم های یک درس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟

در حال حاضر امکان ارسال دروس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.