آموزش رفتاردرمانی شناختی برای اختلال اضطراب فراگیر و اضطراب اجتماعی

رفتار درمانی شناختی (cognitive behavioral therapy) یک روش مبتنی بر اصلاح روش مند و آگاهانه احساسات و رفتارهای ناکارآمد بر اساس اصول و روشهای علوم رفتاری و شناختی است که برای درمان مشکلاتی از قبیل ... ادامه

گواهینامه
3.2 (36 رای)
924 دانشجو
مقدماتی
مکتب‌خونه
مکتب‌خونه
محتوای دوره
پیش‌نیاز‌ها
درباره دوره
نظرات کاربران
درباره استاد

محتوای دوره

2 فصل 36 جلسه 5 ساعت ویدیو
اضطراب فراگیر
اضطراب اجتماعی

پیش‌نیاز‌ها

درباره دوره

رفتار درمانی شناختی (cognitive behavioral therapy) یک روش مبتنی بر اصلاح روش مند و آگاهانه احساسات و رفتارهای ناکارآمد بر اساس اصول و روشهای علوم رفتاری و شناختی است که برای درمان مشکلاتی از قبیل افسردگی، اضطراب و ترس اتفاده می شود. رفتار درمانی شناختی به دنبال تغییر رفتارهای ناسازگاری است که در نتیجه تفکرات نادرست ایجاد شده و کیفیت زندگی افراد را کاهش می دهند و به کمک تغییر در نحوه تفکر باعث بهبود این رفتارها میشوند.

رفتاردرمانی شناختی شامل دو مرحله است:

مرحله رفتاری: رفتارها و عکس العملهایی رو که یک فرد در زمان های مختلف باعث ایجاد اختلال در رفتار فرد شده است را بررسی میکند.

مرحله شناختی: در این مرحله درمانگر تلاش میکند اثر تفکرات منفی روی رفتار فرد را بررسی کند.

اختلال اضطراب اجتماعی، به نوعی از اضطراب گفته می شود که شخص را در موقعیت مختلف اجتماعی با ترس و اضطراب رو به رو می کند و انجام قسمتی از کارهای روزمره فرد را دچار مشکل می کند. از آنجایی که اختلال اضطراب اجتماعی باعث ایجاد حس ناتوانی در فرد می‌شود کاهش شدید کیفیت زندگی فرد رابه دنبال دارد. این نوع اضطراب در بعضی افراد به گونه ای است که آنها را مدتی در خانه ماندگار می کند، تاجایی که از موقعیت شغلی و تحصیلی خود چشم پوشی می کنند.

رفتاردرمانی شناختی برای درمان اختلال اضطراب فراگیر و اضطراب اجتماعی،  به طور خاص به روشهای درمان ترس و اضطراب به روش فوق میپردازد و راههای مقابله با آنها را به افراد آموزش می‌دهد.در نتیجه استفاده از این روشها فرد با غلبه بر تفکرات منفی و احساسات مضر توانایی برداشت مثبت از وقایع پیرامون خود را کسب کرده  و ارتقا سطح واکنشهای خود نسبت به عوامل ترس آور  را  در نتیجه این تغییر ، تجربه خواهد کرد و با افزایش کارایی در حوزه های مختلف فردی و اجتماعی شانس موفقیت خود را افزایش می دهد.

دوره رفتاردرمانی شناختی برای درمان اختلال اضطراب فراگیر و اضطراب اجتماعی مکتب خونه یکی از منابع آنلاین و فارسی زبان است که علاقه مندان به حوزه علوم رفتاری و روانشناسی میتوانند برای یادگیری این دانش جذاب از ان بهره ببرند.

اطلاعات بیشتر

امتیاز و نظرات کاربران

3.2

از مجموع 36 امتیاز

2 نظر

3 سال پیش

بسیار عالی بود🙏🏻

حکیمه آقائی

حکیمه آقائی

3 سال پیش

بنده راضی نبودم

علی دهقانی

علی دهقانی

گواهینامه

آموزش رفتاردرمانی شناختی برای اختلال اضطراب فراگیر و اضطراب اجتماعی

در صورتی‌ که حد نصاب قبولی در دوره را کسب و تمرین‌ها و پروژه‌های الزامی را ارسال کنید، گواهی‌نامه رسمی پایان دوره توسط مکتب‌خونه به اسم شما صادر شده و در اختیار شما قرار می‌گیرد.

قابل به اشتراک گذاشتن در

linkdin

دوره‌های پیشنهادی

آموزش اصول و ملزومات رفتاردرمانی شناختی
1,247 دانشجو
3.7 (74)
گواهینامه
1,739,000 تومانء
بلاک‌چین و بیت‌کوین به زبان ساده
17,160 دانشجو
4.4 (170)
گواهینامه
50٪
409,000 204,500 تومانء
آموزش شخصیت‌‌شناسی به روش انیاگرام
3,729 دانشجو
3.8 (177)
گواهینامه
819,000 تومانء
آموزش مدیریت درون (مدیریت خشم، استرس و افسردگی)
4,835 دانشجو
4.4 (202)
گواهینامه
50٪
789,000 394,500 تومانء

این دوره در کدام مسیرهای یادگیری است؟

رفتار درمانی شناختی
رفتار درمانی شناختی گواهینامه تخصص
2 دوره
102 ساعت
70 جلسه
60٪
2,418,000 967,200 تومانء

درباره استاد

ابوالفضل محمدی
ابوالفضل محمدی
2 دوره
1,793 دانشجو

دکتر ابوالفضل محمدی، تحصیل در رشته روانشناسی بالینی را از سال 1380 در دانشگاه تهران شروع کرد. پس از فارغ­‌التحصیلی در سال 1384، در انستیتو روانپزشکی تهران در مقطع کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی، تحصیل در روانشناسی بالینی را ادامه داد و در سال 1390 با رتبه 1 فارغ التحصیل شد. ایشان پس از فراغت از تحصیل به عنوان عضو هیأت علمی گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در دپارتمان روانشناسی بالینی و مرکز رفتاردرمانی شناختی بیمارستان روزبه مشغول فعالیت شد. علایق پژوهشی دکتر محمدی در حوزه مطالعات پیامد و مکانیزم‌­های تغییر در رفتاردرمانی شناخی، ارزیابی، آسیب شناسی و درمان اختلال‌های هیجانی و اختلال‌های شخصیت و پیشگیری از اختلال‌های روانی و ارتقای سلامت روان می‌باشد.

می‌توانید اطلاعات کامل‌تر در مورد ایشان را در وب‌سایت دانشگاه علوم پزشکی تهران به آدرس زیر مشاهده کنید.

وب‌سایت دانشگاه علوم پزشکی تهران

اطلاعات بیشتر

سوالات پرتکرار

آیا در صورت خرید دوره، گواهی نامه آن به من تعلق می گیرد؟

خیر؛ شما با خرید دوره می توانید در آن دوره شرکت کنید و به محتوای آن دسترسی خواهید داشت. در صورتی که در زمان تعیین شده دوره را با نمره قبولی بگذرانید، گواهی نامه دوره به نام شما صادر خواهد شد.

آیا گواهی‌نامه‌های دانشگاهی به صورت رسمی و توسط دانشگاه مربوطه صادر می‌شود؟

بله؛ گواهی نامه ها توسط دانشگاه مربوطه و با امضای رئیس دانشگاه یا مسئول مربوطه که حق امضای گواهی نامه ها را دارد صادر می شود و گواهی نامه معتبر دانشگاه است که به اسم هر فرد صادر می شود.

حداقل و حداکثر زمانی که می توانم یک دوره را بگذرانم چقدر است؟

برای گذراندن دوره حداقل زمانی وجود ندارد و شما می توانید در هر زمانی که مایل هستید فعالیت های مربوطه را انجام دهید. برای هر دوره یک حداکثر زمان تعیین شده است که در صفحه معرفی دوره می توانید مشاهده کنید که از زمان خرید دوره توسط شما تنها در آن مدت شما از ویژگی های تصحیح پروژه ها توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه بهره مند خواهید بود.

در صورت قبولی در دوره، آیا امکان دریافت نسخه فیزیکی گواهی نامه دوره را دارم؟

خیر، به دلیل مسائل زیست محیطی و کاهش قطع درختان، فقط نسخه الکترونیکی گواهی‌نامه در اختیار شما قرار می‌گیرد

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟

بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.