کلیات روان‌شناسی

تعبیر و معنی رؤیاهایی که می‌بینید چیست؟ آیا زن و مرد از نظر ماهیت و شدت تمایلات جنسی متفاوت هستند؟ مردم بیشتر از چه چیزی می‌ترسند؟ چه چیزی ما را خوشحال می‌کند؟ دلایل و علاج ... ادامه

3.3 (16 رای)
1,981 دانشجو
مقدماتی
محتوای دوره
درباره دوره
نظرات کاربران
درباره استاد

محتوای دوره

13 فصل 78 جلسه 9 ساعت ویدیو
فصل 1: درباره‌ی مغز
فصل 2: نظریه زیگموند فروید
فصل 3: نظریه فردریک اسکینر
فصل 4: رشد و توسعه
فصل 5: زبان
فصل 6: ادراک و توجه
فصل 7: حافظه
فصل 8: احساسات اجتماعی و غیراجتماعی
فصل 9: روان‌شناسی اجتماعی
فصل 10: تنوع و گوناگونی انسان‌ها
فصل 11: روان‌شناسی بالینی
فصل 12: خوشبختی
فصل 13: خلاصه و جمع‌بندی

درباره دوره

تعبیر و معنی رؤیاهایی که می‌بینید چیست؟ آیا زن و مرد از نظر ماهیت و شدت تمایلات جنسی متفاوت هستند؟ مردم بیشتر از چه چیزی می‌ترسند؟ چه چیزی ما را خوشحال می‌کند؟ دلایل و علاج بیماری روانی چیست؟ دوره مقدمه‌ای بر روان‌شناسی سعی دارد تا با ارائه مروری جامع از مطالعات علمی اندیشه و رفتار، به این سؤالات و بسیاری دیگر پاسخ دهد.

روان‌شناسی، یک‌رشته علمی است که به مطالعه فرایندها و وضعیت‌های روانی و همین‌طور رفتار در انسان و سایر حیوانات می‌پردازد. رشته روان‌شناسی به‌طورکلی به دو قسمت تقسیم می‌شود: قسمت بزرگی از آن به درمانگران و روان‌درمانی و قسمتی کوچک اما درحال‌رشد از آن به مطالعه علمی ذهن، مغز و رفتار اجتماعی اختصاص دارد.

 

هدف از دوره کلیات روان‌شناسی چیست؟

این دوره شما را با عناوینی همچون ادراک، ارتباطات، یادگیری، حافظه، تصمیم‌گیری، دین، متقاعد‌سازی، عشق، میل جنسی، گرسنگی، هنر، خیال و خواب آشنا ساخته و چگونگی رشد این جنبه‌های ذهنی در کودکان، چگونگی تفاوت آن‌ها در افراد، سیستم اعصاب در مغز و چگونگی تجزیه آن‌ها در اثر بیماری و آسیب را به شما می‌آموزد.

دوره کلیات روان شناسی مناسب چه کسانی است؟

دانش‌آموزانی که قصد ادامه تحصیل در رشته روان‌شناسی را دارند و یا می‌خواهند در مورد این رشته اطلاعات پایه‌ای و مقدماتی به‌دست آورند می‌توانند از این دوره بهره ببرند، به‌علاوه دانشجویان رشته روان‌شناسی که می‌خواهند دروس زمینه‌های روان‌شناسی (مانند هیلگارد یا سانتراک) را بگذرانند این دوره را مفید ارزیابی می‌کنند.

حتی اگر دانشجو و یا متقاضی تحصیل در این رشته نیستید، این دوره به شما کمک می‌کند تا با ابعاد مختلف شخصیتی، افکار و رفتار خود آشنا شده و حتی افراد پیرامونی خود را بهتر درک کنید پس گذراندن چنین دوره‌ای برای تمامی افراد یک جامعه ضروری است.

بعد از فراگیری دوره کلیات روان‌شناسی چه مهارت‌هایی کسب خواهید کرد؟

  • استدلال
  • حل مسئله
  • تفکر انتزاعی
  • تفکر تحلیلی
  • تفکر انتقادی

استدلال به معنای تفکر منطقی و منطبق بر دنیای واقعی است. ممکن است راه‌حل‌های زیادی در خیالات و رؤیاهای خود بیابیم اما هیچ‌یک از آن‌ها منطقی نبوده و در زندگی برای ما کاربردی نخواهند داشت.

یکی از توانمندی‌هایی که پس از گذراندن دوره مقدمه‌ای بر روان‌شناسی به‌دست می‌آورید، درنظرگرفتن چندین راه‌حل به‌جای تمرکز بر تنها یک راه‌حل است که از آن به‌عنوان مهارت حل مسئله یاد می‌شود.

تفکر انتزاعی، توانایی درک مفاهیمی مانند آزادی، آسیب‌پذیری و غیره است که مستقیماً با اشیا و یا تجربیات فیزیکی ملموس، مرتبط نیستند؛ همچنین تفکر انتزاعی توانایی جذب اطلاعات از طریق حواس و سپس ارتباط با دنیای وسیع پیرامون است.

تفکر تحلیلی، فرایند ذهنی تجزیه اطلاعات پیچیده و یا گسترده به بخش‌های کوچک‌تر و یا پایه‌ای است. به‌این‌ترتیب توانایی درک شما از امور بالاتر رفته و قدرت مسئله‌گشایی و رسیدن به راه‌حل برای شما ممکن می‌گردد.

تفکر انتقادی، فرایند ذهنی ارزیابی دقیق اطلاعات و تعیین نحوه تفسیر آن‌ها برای نتیجه‌گیری درست است به‌طوری‌که این مهارت به شما کمک می‌کند تا هر چیزی را بدون چون‌و‌چرا نپذیرید و با مقیاس‌های ذهنی خود بسنجید.

ویژگی‌های متمایز دوره کلیات روان‌شناسی چیست؟

مدرس این دوره با استفاده از انیمیشن‌ها و منابع بصری جذاب، محتوای این دوره را با روش تدریسی منحصر‌به‌فرد ارائه می‌دهد به‌طوری‌که حتی اگر به روان‌شناسی علاقه‌ای نداشته باشید به آن مشتاق می‌گردید! بنابراین در طول این دوره برای پیش رفتن به فصول بعدی انگیزه کافی خواهید داشت و به‌هیچ‌وجه احساس کسالت نخواهید کرد. همچنین این دوره به زبان انگلیسی و با زیر‌نویس زبان فارسی ارائه می‌شود.

اطلاعات بیشتر

امتیاز و نظرات کاربران

3.3

از مجموع 16 امتیاز

4 نظر

9 ماه پیش

تازه شروع کردم ولی خیلی دوره جالبیه. هم از نظر محتوا و هم نحوه ارائه. دست مکتب خونه درد نکنه برای ترجمه این محتوا. قلب قلب

الناز مقدم

الناز مقدم

3 سال پیش

برای شروع و اطلاعات اولیه درباره روانشناسی خیلی خوبه. به کسایی که میخوان برای رشته دانشگاهی روانشناسی بخونن حتما توصیه میکنم این 9 ساعت رو ببینند و بعد تصمیم بگیرند چون روانشناسی واقعی با روانشناسی زردی که در شبکات اجتماعی و کتاب‌های پرفروش میبینید که شبه علم رو تبلیغ میکنند متفاوته و واقعا عمیق‌تر و علمی‌تر هستش. یه دید کلی‌ای هم راجع به نظریه‌ها و مکاتب روانشناسی بهتون میده.

یکتا رسولزاده

یکتا رسولزاده

7 ماه پیش

سلام. زير نويس انگليسي نداره؟

بابک علیزاده

بابک علیزاده

11 ماه پیش

با سلام خدمت تیم مکتب خانه متن ترجمه فیلم بسیار بد بود. گویا از گوگل بدون ویرایش به عنوان زیر نویس آورده شده بود. خواهشمندم نظرات منفی را نیز منعکس کنید.

جمال حیدری

جمال حیدری

دوره‌های پیشنهادی

آموزش پایتون مقدماتی

مدرس: جادی میرمیرانی

88,539 دانشجو
4.4 (5,944)
گواهینامه
45٪
1,359,000 747,450 تومانء
تعیین سطح زبان انگلیسی

مدرس: جمعی از اساتید

56,757 دانشجو
4 (41)
رایگان
آموزش درک مقدماتی شبکه

مدرس: جادی میرمیرانی

14,526 دانشجو
4.3 (227)
گواهینامه
45٪
209,000 114,950 تومانء
فنون یادگیری، تند خوانی و تقویت حافظه

مدرس: Anna Goldentouch - Jonathan Levi - Lev Goldentouch

2,767 دانشجو
2.7 (21)
209,000 تومانء

درباره استاد

Paul Bloom
Paul Bloom
1 دوره
1,981 دانشجو

دکتر پل بلوم روان‌شناس آمریکایی کانادایی است. وی استاد روان‌شناسی و علوم‌شناختی در دانشگاه Yale می‌باشد و تحقیقات او با تمرکز ویژه بر زبان، اخلاق، دین، داستان و هنر، چگونگی درک کودکان و بزرگسالان را از جهان جسمی و اجتماعی بررسی می‌کند.

اطلاعات بیشتر

سوالات پرتکرار

حداقل و حداکثر زمانی که می توانم یک دوره را بگذرانم چقدر است؟

برای گذراندن دوره حداقل زمانی وجود ندارد و شما می توانید در هر زمانی که مایل هستید فعالیت های مربوطه را انجام دهید. برای هر دوره یک حداکثر زمان تعیین شده است که در صفحه معرفی دوره می توانید مشاهده کنید که از زمان خرید دوره توسط شما تنها در آن مدت شما از ویژگی های تصحیح پروژه ها توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه بهره مند خواهید بود.

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟

بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.