آموزش حقوق کار

کارگران از جمله اقشار زحمت‌کش و البته آسیب‌پذیر جامعه هستند که در سالیان گذشته و همزمان با وخامت وضع اقتصادی کشور، روز به روز در وضعیت معیشتی سخت‌تری قرار گرفته‌اند. در مقابل، اگرچه کارفرمایان طرف ... ادامه

4.4 (51 رای)
4,133 دانشجو
مقدماتی
جاب ویژن
جاب ویژن
ستاره ایوبی
سعید نجات زادگان

ستاره ایوبی

+ 1 مدرس دیگر

محتوای دوره
درباره دوره
نظرات کاربران
درباره استاد

محتوای دوره

4 فصل 47 جلسه 1:51 ساعت ویدیو
فصل اول:شرایط و ضوابط قراردادهای کار معین،موقت و دائم
فصل دوم: خاتمه همکاری کارگر و تضامین حسن انجام کار
فصل سوم: اختلافات بین کارگر و کارفرما
فصل چهارم: قراردادهای پیمانکاری، آزمایشی، کارآموزی

درباره دوره

کارگران از جمله اقشار زحمت‌کش و البته آسیب‌پذیر جامعه هستند که در سالیان گذشته و همزمان با وخامت وضع اقتصادی کشور، روز به روز در وضعیت معیشتی سخت‌تری قرار گرفته‌اند.

در مقابل، اگرچه کارفرمایان طرف قوی‌تر روابط کار هستند، اما در سال‌های گذشته با معضلات مهمی از جمله تنگناهای سیاسی و اقتصادی دست و پنجه نرم کرده و به شدت تحت تاثیر فشارهای مزبور، صدمه دیده‌اند.

علاوه بر چالش‌های همیشگی سیاسی، اجتماعی و اقتصادی که کارگر و کارفرما را تحت فشار قرار می‌دهد، از روزهای پایانی سال ۱۳۹۸، پاندمی کرونا نیز مزید بر علت شده و شرایط کار را برای هر دو طرف بغرنج‌تر از پیش نمود. 
در دنیا به قانون کار به عنوان یک قانون مهم، آمره، الزام‌آور و حمایتی نگاه شده و با استفاده از آن، روابط کارگر و کارفرما بطور تحکم‌آمیزی تنظیم می‌شود.

قانون کار از جمله قانون‌هایی است که به آن آمره و حمایتی گفته می‌شود؛ بدین معنی که اولا در راستای حمایت از یک قشر ضعیف به تصویب رسیده و ثانیا، مقرراتی دارد که حتی طرفین با توافق یکدیگر نمی‌توانند از آن کوتاه بیایند.


یکی از دلایل اهمیت آموزش قانون کار این است که حتی اگر قراردادی بین طرفین امضا نشده و یا نام و قالب قرارداد، متفاوت از قرارداد کار تنظیم شده باشد، باز هم تحت سیطره‌ی قانون کار قرار می‌گیرد.


از جمله دلایل دیگری که قانون کار را مهم‌تر از بسیاری قوانین دیگر می‌کند، تعریف گسترده‌ی کارگر و روابط تحت شمول کار است.

باید توجه داشته باشیم که از نگاه قانون کار، فقط به افرادی که کار یدی می‌کنند کارگر گفته نمی‌شود، بلکه هر کسی که در ازای مزد برای دیگری هر کاری (اعم از کار یدی یا فکری) انجام می‌‌دهد کارگر محسوب شده و مشمول قانون کار می‌گردد.

همانطور که مشخص است، با این تعریف حتی مهندسین نرم‌افزاری که در ازای مزد برای کارفرما اقدام به برنامه‌نویسی می‌کنند، طراحان گرافیک، ماموران خرید، مدیران عامل شرکت‌ها و غیره نیز کارگر محسوب شده و تحت شمول قانون کار قرار می‌گیرند.

در دوره آموزش حقوق کار بیشتر با مفاهیم و اصول این کار آشنا می‌شوید.

ما در این دوره‌ی آموزش حقوق کار تلاش کردیم تا نخست انواع قراردادهای کار از جمله قرارداد کار مدت غیرموقت، قرارداد کار مدت موقت، قرارداد انجام کار معین، قرارداد کارآموزی و دوره آموزش قانون کار را معرفی نموده و سوالات مهم پیرامون آن را توضیح دهیم.

سپس به بحث تضمینات حسن انجام کار که از مسائل مهم حقوقی روابط کارگر و کارفرما محسوب می‌شود پرداخته و نیز نکات مهمی در خصوص قراردادهای عدم افشا و عدم رقابت را به مخاطبان عرضه کنیم.

در ادامه، به بحث حقوق و دستمزد کارگران پرداخته و مهم‌ترین مسائل پیرامون حقوق پایه، مزایا، حق سنوات، پایه سنوات، عیدی و پاداش و غیره را طرح بحث کردیم. 


در ادامه، با توجه به وجود مسائل چالش‌برانگیز و جدی در خصوص خاتمه‌ی کار، فسخ، اخراج، ترک کار و غیبت، در چند کلیپ به طرح بحث این موضوعات پرداختیم و سوالات متداول را پاسخ گفتیم.

در نهایت نیز، در فصل پایانی و در قالب چند کلیپ آموزشی، روش‌های حل و فصل اختلافات کارگر و کارفرما و دادرسی کار را مطرح نموده و به بیان روش شکایت از کارگر یا کارفرما و مراجع رسیدگی کننده پرداختیم. 

در این دوره، شما از زبان آقای سعید نجات‌زادگان، وکیل پایه یک دادگستری و مشاور امور شرکت‌ها در مشهد و خانم ستاره ایوبی، وکیل پایه یک دادگستری و مشاور امور شرکت‌ها در تهران، پاسخ مهم‌ترین سوالات خود در حوزه‌ی قانون کار را خواهید گرفت.( این دوره یکی از دوره‌های کاربردی در مجموعه دوره‌های آموزش مدیریت مکتب‌خونه است )

اطلاعات بیشتر

امتیاز و نظرات کاربران

4.4

از مجموع 51 امتیاز

15 نظر

1 ماه پیش

عالی

سیداحمد اشرف پور

سیداحمد اشرف پور

3 ماه پیش

دوره خوبی هستش. یک سری اطلاعات اولیه و پایه قانون کار ارائه میشه که برای هر کارمند و کارجویی دونستنش ضروری هست

زهرا فردوسی

زهرا فردوسی

4 ماه پیش

سلام مدت زمان کامل دوره چقدر هست

بهزاد محمدقاسم

بهزاد محمدقاسم

4 ماه پیش

ممنون بسیار عالی

امین حاتمی

امین حاتمی

4 ماه پیش

با سلام، با تشکر از عوامل مکتب خونه. خصوصا از آقای دکتر نجات زادگان و خانم دکتر ایوبی. مدرسان حقوق کار به نظر بنده اقتضا می کند برای کسانیکه که مبتدی هستند از واژه های فارسی در تدریس استفاده کنند. البته در فصل چهار بیشتر این امر اتفاق افتاده است.

سید زین العابدین فتاحی

سید زین العابدین فتاحی

5 ماه پیش

خیلی خوب بود.سپاس گزارم

پردیس محمودی

پردیس محمودی

نظرات بیشتر

دوره‌های پیشنهادی

آموزش رایگان مدیریت منابع انسانی
دانشگاه تهران

دانشگاه تهران

مدرس: محمد صادق آزمندیان

9,634 دانشجو
4.2 (70)
رایگان
فنون مذاکره
دانشگاه صنعتی شریف

دانشگاه صنعتی شریف

مدرس: محمدرضا شعبانعلی

42,572 دانشجو
4.7 (344)
رایگان
تعیین سطح زبان انگلیسی

مدرس: جمعی از اساتید

56,737 دانشجو
4 (41)
رایگان
مدیریت نیروی انسانی
دانشگاه شهید بهشتی

دانشگاه شهید بهشتی

مدرس: فرنوش اعلامی

5,406 دانشجو
3.6 (21)
رایگان

درباره استاد

ستاره ایوبی
ستاره ایوبی
1 دوره
4,133 دانشجو

ستاره ایوبی وکیل پایه یک دادگستری

لیسانس حقوق از دانشگاه شاهد، فوق لیسانس حقوق خصوصی از دانشگاه خوارزمی و دکتری حقوق خصوصی از دانشگاه مازندران

اطلاعات بیشتر

سعید نجات زادگان
سعید نجات زادگان
2 دوره
4,170 دانشجو

دکتر سعید نجات زادگان، وکیل پایه یک دادگستری، فارغ‌التحصیل مقطع دکترای حقوق خصوصی در دانشگاه شهید بهشتی و مدرس دانشگاه است. وی همچنین داور و میانجی اختلافات و دعاوی فضای مجازی بوده و به حل‌وفصل منازعات کسب‌وکارهای آنلاین و شرکت‌های این حوزه می‌پردازد.

اطلاعات بیشتر

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که درسی ناقص ضبط شده باشد؟

ما همواره تلاش کرده­‌ایم که دروس را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک درس ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح درس­ ها آمده است.

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟

در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

آیا امکان دریافت فیلم های یک درس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟

در حال حاضر امکان ارسال دروس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.

صفحات پربازدید