آموزش جانشین پروری، بازنگری استعداد و کارراهه شغلی

سؤال‌های کلیدی در حوزه توسعه منابع انسانی وجود دارد که برگرفته از مفاهیم توسعه و تعالی سازمانی است. به‌واقع برای افزایش بهره‌وری و عملکرد بالاتر سازمان، توسعه‌سازمانی مداخلاتی را به منابع انسانی پیشنهاد می‌دهد که ... ادامه

4 (2 رای)
53 دانشجو
مقدماتی
مکتب‌خونه
مکتب‌خونه
محتوای دوره
پیش‌نیاز‌ها
درباره دوره
نظرات کاربران
درباره استاد

آنچه در این دوره می‌آموزید

آشنایی کامل با فرایندهای جانشین پروری، بازنگری استعداد و کارراهه شغلی

آشنایی با مفاهیم ارتباطات داخلی منابع انسانی و بازاریابی داخلی فرایند جانشین‌پروری

آشنایی و پیاده‌سازی با ابزار بازخورد 360 درجه به همراه تهیه گزارش

آشنایی و بکارگیری روش‌های پرسشگری، ماتریسی و تحلیل‌گری برای شناسایی نقش‌های کلیدی

محتوای دوره

13 فصل 127 جلسه 9 ساعت ویدیو
مبانی جانشین پروری
تیم‌های و نقش‌ها در جانشین پروری
ارزیابی و تحلیل شرایط استعدادها
برنامه‌ریزی منابع انسانی
برنامه ارتباطات داخلی
شناسایی موقعیت‌های شغلی کلیدی
کارراهه شغلی
بازخورد 360 درجه
بازنگری استعدادها
برنامه طرح توسعه فردی
ارزیابی برنامه جانشین پروری
سوالات متداول
آزمون نهایی

پیش‌نیاز‌ها

این دوره به نحوی تهیه و تدوین شده است که مباحث آن به ساده‌ترین شکل ممکن بیان شوند و مخاطبان دوره بتوانند به‌سادگی متوجه موضوعات مطرح شده شوند. به همین جهت برای شرکت در این دوره هیچ پیش‌نیاز به خصوصی وجود ندارد و افراد با هر سطحی از آگاهی و تحصیلات می‌توانند از مباحث این دوره نهایت استفاده را داشته باشند.

درباره دوره

 سؤال‌های کلیدی در حوزه توسعه منابع انسانی وجود دارد که برگرفته از مفاهیم توسعه و تعالی سازمانی است. به‌واقع برای افزایش بهره‌وری و عملکرد بالاتر سازمان، توسعه‌سازمانی مداخلاتی را به منابع انسانی پیشنهاد می‌دهد که کمک می‌کند واحد منابع انسانی به‌عنوان یک واحد استراتژیک همپای سازمان پیش برود.

 تعدادی از این مداخلات در غالب فرایند است که به منابع انسانی پیشنهاد می‌شود که عبارت‌اند از: برنامه‌ریزی منابع انسانی، جانشین‌پروری، بازنگری استعداد، کارراهه شغلی و مدیریت عملکرد.

 در این دوره گام‌به‌گام به شرح و اجرای سه فرایند جانشین‌پروری، بازنگری استعداد و کارراهه شغلی می‌پردازیم. همچنین در مورد پیش‌نیازهای این سه فرایند همچون برنامه‌ریزی منابع انسانی و مدیریت عملکرد خواهیم پرداخت.

 شما برای پیاده‌سازی این فرایندها نیاز به دانش آماری و توابع اکسل دارید که در این دوره موارد موردنیاز شرح داده شده است و نمونه‌های عملیاتی در سازمانی‌های ایرانی با مثال به جزئیات آمده است که به‌وسیله مدرس توضیح داده شده است.

 در ضمن برای پیاده‌سازی این فرایندها شما نیاز به دانستن ابزارهای مختلف توسعه همچون شناسایی موقعیت‌های شغلی کلیدی، برنامه‌ریزی توسعه فردی، بازخورد 360، گروه کانونی و ماتریس 9 باکس دارید که مدرس با جزئیات و نمونه‌های واقعی در سازمان‌های ایرانی آنها را شرح داده است.

 یکی از دغدغه متخصصین منابع انسانی این است که سه فرایند جانشین‌پروری، بازنگری استعداد و کارراهه شغلی چگونه به هم وصل می‌شود و چگونه از ورودی و خروجی این فرایندها می‌شود در یکدیگر استفاده کرد. در این دوره ارتباط این فرایندها و کاربردهای آن در توسعه منابع انسانی با جزئیات آمده است.

اطلاعات بیشتر

امتیاز و نظرات کاربران

4

از مجموع 2 امتیاز

2 نظر

1 ماه پیش

مطالب مفیدی است ولی در بعضی از بخش ها کیفیت صدا خیلی پایینه و قابل فهم نیست بهتر بود کیفیت صدا بررسی می شد

زهرا مقیمی

زهرا مقیمی

2 ماه پیش

سلام وقت بخیر خیلی ممنون از دوره خوبتون تایم ویدیئو ها خیلی کوتاه هست و تا ادمبخواد تمرکز کنه باید بره ویدئو بعدی لطفا لحاظ کنید که هرپارت حداقل 10-15 دقیقه باشه

فائزه گورانی

فائزه گورانی

دوره‌های پیشنهادی

آموزش مدیریت استعداد و جانشین پروری
158 دانشجو
4.5 (13)
گواهینامه
1,039,000 تومانء
آموزش مهارت‌های شریک تجاری منابع انسانی (HRBP)
74 دانشجو
3 (1)
119,000 تومانء
آموزش هوش مصنوعی مولد، استخدام و جذب استعداد
28 دانشجو
149,000 تومانء
آموزش ارزیاب کانون ارزیابی و توسعه

مدرس: حمزه جمشیدی کهساری

886 دانشجو
3.7 (42)
گواهینامه
999,000 تومانء

درباره استاد

علیرضا محمدی
علیرضا محمدی
1 دوره
53 دانشجو

علیرضا محمدی مربی ارشد مهارت‌های رفتاری و مشاوره توسعه‌سازمانی است. ایشان دانش‌آموخته مدیریت بازرگانی و مدیریت کارآفرینی در مقطع ارشد از دانشگاه تهران است و سابقه فعالیت و مشاوره در صنایع تلکام، آموزش، FMCG ، بانکداری و استارتاپ‌ها را دارد. ایشان دارای گواهینامه CLDM (Certified Learning & Development Management)، CTTT (Certified Train the Trainer) و CPT (Certified Psychometrics Tests) از مؤسسه Middle Earth HR و گواهینامه مربی ارشد مهارت رفتاری از World HR است. از ایشان کتابی تحت عنوان "آشپزخانه داریوش شاه داستانی مبتنی بر روان‌شناسی موفقیت" از انتشارات نسل روشن به چاپ رسیده است و به عنوان ستون نویس وب سایت تریبون بصورت هفتگی مقالاتی در حوزه منابع انسانی و مدیریت استعداد از ایشان منتشر می شود. همچنین سابقه مشاوره و تدریس در سازمان‌های ایرانسل، گلدایران، آریا همراه، کانون ایران نوین، کارنامه، اپلیکیشن مدیانا، بانک دی، بانک خاورمیانه و... دارد.

اطلاعات بیشتر

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟

بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.