تجزیه و تحلیل صورت‌های مالی

صورت‌های مالی گزارش‌هایی از نحوه عملکردهای مالی و عملیاتی شرکت‌هاست که در بازه‌های زمانی متفاوتی تهیه می‌شوند. از مهم‌ترین صورت‌های مالی می‌توان به صورت سود و زیان به تاریخ پایان دوره، صورت سود و زیان ... ادامه

گواهینامه
4.5 (27 رای)
801 دانشجو
پیشرفته
محتوای دوره
پیش‌نیاز‌ها
درباره دوره
نظرات کاربران
درباره استاد

آنچه در این دوره می‌آموزید

معرفی صورت‌های مالی

آشنایی با ابزارهای تجزیه و تحلیل

معرفی نسبت‌های مالی

آموزش مدل تحلیلی دوپون

محتوای دوره

5 فصل 34 جلسه 13 ساعت ویدیو
مقدمه و یادآوری
آشنایی گام به گام با تجزیه و تحلیل صورت‌های مالی
نسبت‌های مالی و کاربرد آن‌ها
مباحث تکمیلی در تحلیل نسبت‌های مالی
تحلیل گردش وجوه نقد

پیش‌نیاز‌ها

شرکت‌­کنندگان در دوره «شناخت صورت‌های‌ مالی، ویژه مدیران و کارشناسان» با مباحث گوناگونی ازجمله مقدمات علم حسابداری، تعاریفی همچون سود و زیان، ترازنامه و ارتباط این تعاریف با یکدیگر آشنا خواهند شد. همچنین در این دوره، صورت مالی بانک‌ها و مؤسسات به طور جزءبه‌جزء و نمونه مورد بررسی قرار خواهد گرفت. مباحث مطرح شده در شناخت صورت‌های‌ مالی، ویژه مدیران و کارشناسان تمام مباحث مورد نیاز برای مبحث تجزیه و تحلیل صورت های مالی گفته شده است و پیشنهاد می‌شود قبل از دیدن این دوره، دوره شناخت صورت‌های‌ مالی، ویژه مدیران و کارشناسان را مشاهده کنید.

 

درباره دوره

صورت‌های مالی گزارش‌هایی از نحوه عملکردهای مالی و عملیاتی شرکت‌هاست که در بازه‌های زمانی متفاوتی تهیه می‌شوند. از مهم‌ترین صورت‌های مالی می‌توان به صورت سود و زیان به تاریخ پایان دوره، صورت سود و زیان جامع به تاریخ پایان دوره، صورت وضعیت مالی به تاریخ پایان دوره و.... اشاره کرد.

مهارت تجزیه و تحلیل صورتهای مالی برای خواندن، مقایسه و تفسیر اطلاعات مالی برای بررسی وضعیت عملکرد، تعیین سلامت و ثبات یک واحد تجاری بسیار مهم است که در این دوره به بررسی آن‌ها پرداخته می‌شود.

هدف از برگزاری دوره چیست؟

برای خرید سهام‌های شرکت‌های بورسی و یا فروش کالای قسطی به یک شرکت یا همکاری با یک شرکت، تحلیل و شناخت صورت‌های مالی آن بسیار موثر می‌تواند باشد. شما با تحلیل صورت‌های مالی می‌توانید آن‌ شرکت‌را بشناسید، روند فعالیت‌های مالی آن‌را بررسی کنید و تا حدودی برآوردی نسبت به آینده آن شرکت‌ها پیدا کنید . هدف از این دوره، یادگیری تحلیل و تجزیه صورت‌های مالی با تمرکز بر افزایش توانمندی سطح تصمیم‌گیری و پیش‌بینی است.

دوره برای چه کسانی مناسب است؟

این دوره با ترکیب مطالعات دانشگاهی و تجربیات کاری مدرس این دوره به گونه‌ای طراحی شده است که نه تنها برای تمام فعالان حوزه بورسی بلکه برای تمامی افراد فعال در حوزه‌های کسب‌ و کار و کارآفرینان کاربردی است.

برای شرکت در دوره چه پیش‌نیازهایی لازم است؟

برای بهره‌مندی کامل از این دوره، آشنایی با صورت‌های مالی نیاز است.

اطلاعات بیشتر

امتیاز و نظرات کاربران

4.5

از مجموع 27 امتیاز

10 نظر

3 روز پیش

عالي

مهدی روستائی

مهدی روستائی

30 روز پیش

دوره ی خیلی خوبی بود پروژه ها و کوییز های مختلف و زیادی داشت که امکان تثبیت و یادگیری بهتر و فراهم میکرد و مباحث برای منی که اطلاعات زیادی از قبل نداشتم خیلی کاربردی بود.

رادین رستادمهر

رادین رستادمهر

2 ماه پیش

در بخشی از دوره مقایسه ای شده بین سیمان خوزستان و سیمان بهبهان و اشاره شده که سیمان بهبهان رقیبش سیمان خوزستان می باشد. در حالی که سیمان خوزستان هلدینگ است و سیمان بهبهان یکی از شرکت های تابعه آن می باشد.

علی بدوی

علی بدوی

3 ماه پیش

ضمن تشکر از استاد امین داور بسیار دوره غنی ودر عین حال کاربردی هستش مخصوصا شیوه تدریس خاص استاد امین داور که به زبان ساده مطالب را بیان فرمودند در نوع خودش بسی جای تحسین دارد .از باب شخصیت محترم استاد زبانم قاصر از تعریف است.بسیار ممنونم از استاد گرامی ومجموعه مکتب خونه.

اسماعیل زبیدی

اسماعیل زبیدی

7 ماه پیش

دوره بسیار خوبی بود، ارزش دیدن و هزینه کردن براش رو داره، امیدوارم آقای امین داور دوره تحلیل فاندامنتال در بازار سرمایه ایران را هم زحمت شو بکشند

علیرضا مدحت

علیرضا مدحت

8 ماه پیش

استاد امين داور درجه يك هست واقعا دوره خوبيه . تشكر از مكتبخونه بابت حسن انتخابش .

مصطفي جمالي

مصطفي جمالي

نظرات بیشتر

گواهینامه

تجزیه و تحلیل صورت‌های مالی

در صورتی‌ که حد نصاب قبولی در دوره را کسب و تمرین‌ها و پروژه‌های الزامی را ارسال کنید، گواهی‌نامه رسمی پایان دوره توسط مکتب‌خونه به اسم شما صادر شده و در اختیار شما قرار می‌گیرد.

قابل به اشتراک گذاشتن در

linkdin

دوره‌های پیشنهادی

شناخت صورت‌های‌ مالی، ویژه مدیران و کارشناسان
1,856 دانشجو
4.8 (53)
گواهینامه
50٪
2,169,000 1,084,500 تومانء
آموزش اصول مدیریت مالی و نسبت‌های مالی
667 دانشجو
4.5 (20)
گواهینامه
869,000 تومانء
آموزش تحلیل مالی و اقتصادی پروژه‌ها
538 دانشجو
4 (13)
گواهینامه
869,000 تومانء
آموزش پایتون مقدماتی

مدرس: جادی میرمیرانی

88,516 دانشجو
4.4 (5,944)
گواهینامه
50٪
1,359,000 679,500 تومانء

این دوره در کدام مسیرهای یادگیری است؟

مدیریت مالی
مدیریت مالی گواهینامه تخصص
4 دوره
125 ساعت
110 جلسه
60٪
6,776,000 2,710,400 تومانء

درباره استاد

محمد یوسف امین داور
محمد یوسف امین داور
2 دوره
2,223 دانشجو

محمد یوسف امین داور دانش‌آموخته MBA از دانشگاه صنعتی شریف می‌باشد. در سابقه کاری ایشان مدیرعاملی کارگزاری بانک کارآفرین و مشاوره سرمایه‌گذاری آوای آگاه مشاهده می‌شود. آقای امین داور از فعالان بازار سرمایه و از اساتید به‌نام این حوزه هستند که نقش پررنگی در آموزش سرمایه‌گذاران داشته‌اند.

اطلاعات بیشتر

سوالات پرتکرار

آیا در صورت خرید دوره، گواهی نامه آن به من تعلق می گیرد؟

خیر؛ شما با خرید دوره می توانید در آن دوره شرکت کنید و به محتوای آن دسترسی خواهید داشت. در صورتی که در زمان تعیین شده دوره را با نمره قبولی بگذرانید، گواهی نامه دوره به نام شما صادر خواهد شد.

حداقل و حداکثر زمانی که می توانم یک دوره را بگذرانم چقدر است؟

برای گذراندن دوره حداقل زمانی وجود ندارد و شما می توانید در هر زمانی که مایل هستید فعالیت های مربوطه را انجام دهید. برای هر دوره یک حداکثر زمان تعیین شده است که در صفحه معرفی دوره می توانید مشاهده کنید که از زمان خرید دوره توسط شما تنها در آن مدت شما از ویژگی های تصحیح پروژه ها توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه بهره مند خواهید بود.

در صورت قبولی در دوره، آیا امکان دریافت نسخه فیزیکی گواهی نامه دوره را دارم؟

خیر، به دلیل مسائل زیست محیطی و کاهش قطع درختان، فقط نسخه الکترونیکی گواهی‌نامه در اختیار شما قرار می‌گیرد

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟

بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.