آموزش تجزیه و تحلیل صورت‌های مالی - آزمون اصول بازار سرمایه

در این دوره به آموزش تجزیه‌وتحلیل صورت‌های مالی در چهارچوب آزمون اصول بازار سرمایه با رویکرد و مثال‌های واقعی پرداخته می‌شود. در این دوره با بهره‌گیری از صورت‌های مالی واقعی شرکت‌ها و به‌صورت زنده برای ... ادامه

4.7 (3 رای)
252 دانشجو
مقدماتی
مکتب‌خونه
مکتب‌خونه
محتوای دوره
پیش‌نیاز‌ها
درباره دوره
نظرات کاربران
درباره استاد

آنچه در این دوره می‌آموزید

شناخت صورت‌های مالی اصلی

تجزیه و تحلیل صورت‌های مالی در چهارچوب آزمون اصول بازار سرمایه

ارائه و تحلیل رویکرد دوپونت برای انتخاب بهترین سهام یک صنعت

ارائه نکات کلیدی تحلیل بنیادی با استفاده از صورت‌های مالی

محتوای دوره

6 فصل 70 جلسه 6 ساعت ویدیو
مفاهیم و اجزای تشکیل دهنده صورت‌های مالی
ساز و کار گزارشگری مالی
درک صورت سود و زیان
صورت وضعیت مالی (ترازنامه)
صورت جریان‌های نقدی
نسبت‌های مالی

پیش‌نیاز‌ها

این دوره به نحوی تهیه و تدوین شده است که مباحث آن به ساده‌ترین شکل ممکن بیان شوند و مخاطبان دوره بتوانند به‌سادگی متوجه موضوعات مطرح شده شوند. به همین جهت برای شرکت در این دوره هیچ پیش‌نیاز به خصوصی وجود ندارد و افراد با هر سطحی از آگاهی و تحصیلات می‌توانند از مباحث این دوره نهایت استفاده را داشته باشند.

درباره دوره

در این دوره به آموزش تجزیه‌وتحلیل صورت‌های مالی در چهارچوب آزمون اصول بازار سرمایه با رویکرد و مثال‌های واقعی پرداخته می‌شود.

در این دوره با بهره‌گیری از صورت‌های مالی واقعی شرکت‌ها و به‌صورت زنده برای دانشجویان با استفاده از ابزارهای تحلیلی ارائه شده، به تجزیه‌وتحلیل سهم پرداخته شده و نکات کلیدی و طلایی موردنیاز برای یک تحلیل‌گر که برای صورت‌های مالی لازم است، بیان می‌گردد.

هدف از دوره آموزش تجزیه و تحلیل صورت‌های مالی چیست؟

هدف این دوره آموزش کامل مطالب موردنیاز حوزه فهم و تحلیل صورت‌های مالی، اولین بخش از آزمون اصول بازار سرمایه است که مناسب تمامی سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان این حوزه است و لذا احصارا مرتبط با یک گروه خاص نیست.

در فصل آخر این دوره، ابزارهای تحلیلی مستخرج از صورت‌های مالی معرفی شده و با استفاده از صورت مالی واقعی یک شرکت، دلیل سرمایه‌گذاری یا عدم سرمایه‌گذاری در آن و روند تغییرات آن بررسی می‌گردد. 

به‌صورت اکید تأکید می‌شود که دانشجویان باید منبع مناسب را در اختیار داشته باشند. زیرا بخش اعظمی از آزمون مورد اشاره، دارای مطالب کلیدی و تستی است و لذا وجود یک منبع برای به‌خاطر سپردن مطالب ضروری است.

در  آینده، جلساتی در قالب تست‌های منتخب ضبط و به دوره افزوده می‌گردد و پکیج‌های آپدیت دوره به آن اضافه می‌شود.

به استفاده‌کنندگان اکیداً توصیه می‌گردد که در حین آموزش دوره، به‌صورت عملی وارد سایت codal.ir شده و با صورت‌های مالی یک شرکت دلخواه خود آشنا گردند و به‌صورت کارکردی مطالب دوره را بیاموزند.

اطلاعات بیشتر

امتیاز و نظرات کاربران

4.7

از مجموع 3 امتیاز

2 نظر

2 ماه پیش

سلام وقت بخیر استاد توی دوره اشاره کردند که بخش های دیگه آزمون اصول بازار سرمایه رو هم دوره شو برگزار می کنند ولی من صفحه استاد رو بررسی کردم از اصول بازار سرمایه همین بخش صورت های مالی فقط بود . کسی اطلاعی از سایر بخش ها داره؟

هادی نخجوانی

هادی نخجوانی

1 سال پیش

با درود. در نظر است تست های آزمون اصول بازار سرمایه در بخش "تجزیه و تحلیل صورت های مالی" به این دوره و دوره های بعدی مربوط به این آزمون افزوده گردد. همراهان می توانند برگزینند جلسات تست ها به صورت ویدیویی باشد و مدرس تست هارا حل نماید یا به صورت آزمون طراحی گردد تا دانشجویان دوره آن را پاسخ دهند و سپس به پاسخ ها دسترسی یابند. علاقه مندان می توانند ضمن حمایت در بخش نظرات, نظر خود را با ما در میان بگذارند تا راجع به آپدیت دوره نسبت به فیدبک ها تصمیم گیری شود. با احترام.

سجاد جمالیان

سجاد جمالیان

دوره‌های پیشنهادی

آموزش عکاسی دیجیتال پیشرفته

مدرس: مازیار میرالی

556 دانشجو
4.4 (5)
1,049,000 تومانء
آموزش جانشین پروری، بازنگری استعداد و کارراهه شغلی
53 دانشجو
4 (2)
2,599,000 تومانء
آموزش جامع  ICDL

مدرس: امیرحسین دلاور

7,925 دانشجو
4.7 (535)
گواهینامه
45٪
1,209,000 664,950 تومانء
آموزش پایتون مقدماتی

مدرس: جادی میرمیرانی

88,548 دانشجو
4.4 (5,944)
گواهینامه
45٪
1,359,000 747,450 تومانء

درباره استاد

سجاد جمالیان
سجاد جمالیان
6 دوره
1,434 دانشجو

مهندس سجاد جمالیان رتبه یک کشور و دانشجوی دکتری تخصصی مالی در دانشگاه تهران و دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی مالی از دانشگاه تربیت مدرس تهران هستند. ایشان تحلیلگر یکی از کارگزاری‌های رده الف بورس اوراق بهادار بوده‌اند وهم اکنون به عنوان تحلیلگر ارشد مالی و متخصص هوش مصنوعی یکی از بزرگترین هلدینگ‌های ایران مشغول به کار هستند. حیطه تخصص ایشان درتحلیل داده، معاملات الگوریتمی، ریسک، ماشین لرنینگ و دیپ لرنینگ در بازارهای مالی و بیزنس‌ها است.

اطلاعات بیشتر

دیگر دوره‌های سجاد جمالیان

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟

بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.