آموزش جامع نقشه خوانی صنعتی

نقشه‌خوانی صنعتی بخش جدایی‌ناپذیر صنعت تولیدی است. نقشه‌خوانی صنعتی یا نقشه‌خوانی فنی، مهارتی است که در آن فرد، نقشه‌های فنی و مهندسی را به‌صورت دقیق و کامل می‌خواند و درک می‌کند. نقشه‌خوانی صنعتی شامل تولرانس ... ادامه

4.2 (5 رای)
80 دانشجو
مقدماتی
مکتب‌خونه
مکتب‌خونه
محتوای دوره
پیش‌نیاز‌ها
درباره دوره
نظرات کاربران
درباره استاد

آنچه در این دوره می‌آموزید

نقشه‌خوانی صنعتی

تولرانس ابعادی

تولرانس هندسی

نقشه خوانی پیچ و مهره

نقشه خوانی پرچ

نقشه خوانی یاتاقان

محتوای دوره

8 فصل 35 جلسه 5 ساعت ویدیو
تولرانس‌های ابعادی و هندسی
کیفیت سطوح
نقشه خوانی جوش
پیچ و مهره
نقشه خوانی پرچ‌ها
خار، گوه، هزارخار‌ها و یاتاقان‌ها
چرخ دنده‌ها
نقشه خوانی نقشه‌های ترکیبی

پیش‌نیاز‌ها

این دوره به نحوی تهیه و تدوین شده است که مباحث آن به ساده‌ترین شکل ممکن بیان شوند و مخاطبان دوره بتوانند به‌سادگی متوجه موضوعات مطرح شده شوند. به همین جهت برای شرکت در این دوره هیچ پیش‌نیاز به خصوصی وجود ندارد و افراد با هر سطحی از آگاهی و تحصیلات می‌توانند از مباحث این دوره نهایت استفاده را داشته باشند.

درباره دوره

نقشه‌خوانی صنعتی بخش جدایی‌ناپذیر صنعت تولیدی است. نقشه‌خوانی صنعتی یا نقشه‌خوانی فنی، مهارتی است که در آن فرد، نقشه‌های فنی و مهندسی را به‌صورت دقیق و کامل می‌خواند و درک می‌کند. نقشه‌خوانی صنعتی شامل تولرانس (tolerance) های ابعادی و هندسی، کیفیت سطح، نقشه چرخ‌دنده‌ها، گوه و خار، هزارخارها، یاتاقان‌ها و... است.

معرفی دوره آموزش جامع نقشه‌خوانی صنعتی

این دوره آموزشی جامع‌ترین آموزش در زمینه نقشه‌خوانی صنعتی است. تمام مباحث مربوط به نقشه‌خوانی در این آموزش قرار دارد و بعد از گذراندن این دوره روی نقشه‌خوانی به تسلط می‌رسید. 

بخش اول آموزش بررسی تولرانس های ابعادی و هندسی (gd&t) است. تمام مواردی که در زمینه تولرانس ها وجود دارد بر اساس استاندارد ایزو (iso 2768) تعریف شده است. کیفیت تولرانس یا IT، موقعیت تولرانس و... بخش اصلی فصل اول آموزش است. در فصل اول انطباقات هندسی میله و سوراخ مورد بررسی قرار گرفته و انواع انطباقات مثل انطباق روان، عبوری و انطباق پرسی به‌صورت کامل آموزش‌داده‌شده است.

بخش دوم آموزش به پرداخت سطوح می‌پردازیم. دو روش نمایش پرداخت سطوح وجود دارد که با نام‌های مثلثی و رادیکالی شناخته می‌شود. در این بخش این مطالب و علائم پرداخت سطح به‌صورت کامل بررسی شده است.

در بخش سوم به سراغ جوش می‌رویم و علائم و مشخصات جوش در نقشه‌کشی را بررسی می‌کنیم. جوش‌های با درز یک‌طرفه و دوطرفه در این فصل به‌صورت کامل آموزش‌داده‌شده است. 

در فصل چهارم نقشه‌خوانی پیچ‌ومهره‌ها بررسی می‌شود. بخش پنجم آموزش نقشه‌خوانی خارها، گوه‌ها و هزارخارها است که برای انتقال قدرت از محور به قطعاتی مانند چرخ‌دنده‌ها کاربرد دارد. یاتاقان‌ها بخش جدایی‌ناپذیر صنعت و تولید است که تسلط روی نقشه‌خوانی یاتاقان‌ها برای هر مهندس لازم است. یاتاقان‌ها به دو صورت لغزشی و غلتشی دیده می‌شوند که در این آموزش نقشه‌های مربوط به یاتاقان غلتشی بررسی شده است. در ادامه آموزش چرخ‌دنده‌ها و کاربرد آن‌ها تدریس شده است. تمام نکات مربوط به چرخ‌دنده‌ها و روش نمایش آن‌ها در یک فصل به‌صورت کامل آمده است. در بخش آخر آموزش به نقشه‌های ترکیبی و روش خواندن نقشه‌های ترکیبی پرداخته شده است.

هدف از برگزاری دوره آموزش جامع نقشه‌خوانی صنعتی

هدف از این دوره تسلط دانشجویان و صنعت گران‌روی نقشه‌خوانی صنعتی است.

دوره آموزش جامع نقشه‌خوانی صنعتی مناسب چه کسانی است؟

دانشجویان رشته مهندسی مکانیک، ساخت و تولید و همچنین فعالان در صنعت ساخت و طراحی

 

اطلاعات بیشتر

امتیاز و نظرات کاربران

4.2

از مجموع 5 امتیاز

2 نظر

21 روز پیش

یه جزوه در این مورد توی اینترنت هست که این دوره یه جورایی روخوانی از اون جزوست و توضیح اضافه ی خاصی وجود نداره. اگر هیچ اطلاعاتی ندارید برای آشنایی کلی بد نیست ولی اصلا تخصصی نیست.

آرمان پرویزی

آرمان پرویزی

3 ماه پیش

معمولی

امیر محمدی

امیر محمدی

این دوره در کدام مسیرهای یادگیری است؟

4 دوره
24 ساعت
153 جلسه
60٪
2,336,000 934,400 تومانء

درباره استاد

مهدی شمشیری
مهدی شمشیری
23 دوره
3,304 دانشجو

مهندس مهدی شمشیری فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک گرایش ساخت و تولید (شکلدهی ورق) در دانشگاه شهید رجایی تهران است. ایشان اولین مقاله در زمینه شکل‌دهی غلتکی انعطاف‌پذیر گرم در ایران را ارائه کرده‌اند. ایشان در دوره کارشناسی کار با نرم‌افزار کتیا را به‌صورت حرفه‌ای آغاز و بعد از کسب مهارت کافی شروع به تدریس حضوری نرم‌افزار کتیا و تدریس به‌صورت آنلاین در سایت‌های مختلف کردند. در کنار تدریس بسیاری از پروژه‌های صنعتی شرکت‌ها توسط ایشان طراحی و اجرا شده است. در کنار نرم‌افزار کتیا، به نرم‌افزارهای  اکسل، پاورپوینت، ورد، اکسس، آباکوس، اتوکد، سالیدورکس، کیشات و ... تسلط دارند. ایشان در کنار رشته مهندسی مکانیک سابقه 6 سال فعالیت در بازارهای مالی بخصوص بازار فارکس و بورس را در کارنامه خود دارند و به صورت تخصصی به تدریس بازارهای مالی مشغول هستند.

 

 

اطلاعات بیشتر

دیگر دوره‌های مهدی شمشیری

آموزش جامع تحلیل آنچین On-Chain در بازار ارزهای دیجیتال
8 دانشجو
899,000 تومانء
آموزش اصول نگارش پایان‌نامه
14 دانشجو
399,000 تومانء
آموزش جامع ICDL - مهارت‌های هفت‌گانه کامپیوتر
18 دانشجو
999,000 تومانء
آموزش جامع استاتیک به زبان ساده
6 دانشجو
549,000 تومانء

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟

بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.