آموزش برنامه‌ریزی و کنترل پروژه با نرم‌افزار MSP نسخه 2021

نرم افزار Microsoft Project در زمینه برنامه ریزی و کنترل پروژه می باشد. نرم افزار MSP مخفف عبارت Microsoft Project که در اصطلاح به آن نرم افزار msp یا نرم افزار ms project نیز گفته ... ادامه

گواهینامه
4.2 (221 رای)
3,477 دانشجو
مقدماتی
محتوای دوره
پیش‌نیاز‌ها
درباره دوره
نظرات کاربران
درباره استاد

آخرین تغییرات


1401/05/02

تغییرات نسخه 2021 افزوده شد.

محتوای دوره

8 فصل 60 جلسه 11 ساعت ویدیو
فصل اول: آشنایی با مدیریت پروژه
فصل دوم: ایجاد برنامه زمان‌بندی‌
فصل سوم: مدیریت منابع
فصل چهارم: وزن‌دهی
فصل پنجم: بروزرسانی پروژه و گزارش‌دهی
فصل ششم: مدیریت ارزش کسب شده
نکات تکمیلی دوره
پروژه نهایی

پیش‌نیاز‌ها

آشنایی ابتدایی با مفهوم برنامه‌ریزی و کنترل پروژه

آشنایی مقدماتی با اکسل

درباره دوره

نرم افزار Microsoft Project در زمینه برنامه ریزی و کنترل پروژه می باشد. نرم افزار MSP مخفف عبارت Microsoft Project که در اصطلاح به آن نرم افزار msp یا نرم افزار ms project نیز گفته می‌شود. یکی از متداول‌ترین و پر استفاده‌ترین نرم افزار‌ها از خانواده مايکرو‌سافت آفيس است که برای مديريت پروژها طراحي و ساخته شده است. بازار‌کار مدیریت پروژه هر روزه درحال رشد و پیشرفت است. بنابراین نرم افزار MSP، پرطرفدارترین نرم افزار مدیریت پروژه در جهان تولید شد، تا در این مسیر همراه مدیران پروژه قرار بگیرد. اين نرم افزار با قرار دادن تصوير بزرگي از پروژه پيش روي کاربران امکان بررسي و ثبت مراحل کار را براي کاربران فراهم میکند. 

MSP  ابزاری است که به کاربر امکان برنامه‌ریزی، اجرا، کنترل فعالیت‌های مرتبط، مدیریت استفاده از منابع، هزینه‌ها، برنامه و سایر زمینه‌ها را می‌دهد. نرم افزار MSP امکان انتخاب مناسب‌ترین راه حل را متناسب با نیازهای تجاری فراهم می‌سازد.

با یک تفسیر اجمالی می‌توان گفت که با استفاده از نرم افزار MSP مي‌توانيد به ساده‌ترين شيوه ممکن زمان اجرا و تکميل همه‌ی فعاليت‌هاي پروژه را تخمين و از اجرا و تحويل به موقع پروژه مورد نظر اطمينان حاصل کنید. هنگامی که می‌خواهید عمليات اجرايي پروژه را شروع کنید مي‌توانيد با ثبت تاريخ‌هاي حقیقی شروع و پايان هر فعاليت اطلاعات را به روز رساني کنيد در اين زمان نرم افزار MSP سرعت و روند ارتقا برنامه‌ها را با توجه به زمان‌بندي حقیقی ثبت شده از نو محاسبه خواهد کرد و در واقع معلوم میشود که با توجه به زمان‌بندي جديد پروژه چگونه زودتر و يا ديرتر از برنامه پيش‌بيني شده به اتمام خواهد رسيد.

بنابراین يکي ديگر از مزاياي استفاده از اين نرم افزار ارائه گزارش‌هاي دوره‌اي با قابليت چاپ است. در نتیجه مي‌توان ادعا کرد اين نرم افزار به افزايش قابليت‌هاي مديريتي افراد در زمينه‌هاي زمان‌بندي، برنامه ريزي منابع، گرفتن و دادن گزارش‌ها و غيره کمک خواهد کرد.

موفقیت اجرای هر پروژه‌ای اعم از پروژه‌های صنعتی و عمرانی، با توجه به بودجه و زمان‌بندی تعیین شده و در محدوده تعریف شده، نیاز به عملکردی دقیق و سیستماتیک در حیطه مدیریت پروژه و نیز برنامه‌ریزی و کنترل پروژه دارد. امروزه در فضای رقابتی بین پیمانکاران، نقش برنامه‌ریزی و کنترل پروژه برای اجرای هر چه بهتر پروژه‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

تاریخچه MSP:

این نرم افزار برای نخستین بار در سال 1984 برای سیستم عامل dos و توسط شرکت مایکروسافت (Microsoft) معرفی شد. اولین نسخه نرم افزار MSP برای سیستم عامل ویندوز در سال 1990 و در سال 1991 برای کاربران مکینتاش معرفی و ارائه داده شد، ناگفته نماند فروش نسخه مکینتاش در همان اوایل عرضه به مدت 3 سال (1994) متوقف شد.

قابلیت‌های MSP: 

  • تعریف WBS و فعالیت‌ها
  • تعریف تقویم پروژه و منابع
  • تعریف محدودیت‌های زمانی (Constraint)
  • تعریف فیلتر
  •  تجزیه و تحلیل مسیر بحرانی
  • تعریف، تخصیص منابع 
  • تسطیح منابع
  • نماهای متنوع Task Usage و Calendar ,Network Diagram
  • محاسبه درصد پیشرفت برنامه‌ای فعالیت‌ها و پروژه
  • تهیه برنامه مبنا (Baseline)
  • گزارش‌گیری (Reporting)
  • ماکرونویسی (Macro)
  • به‌روز‌رسانی (Updating)

انواع نسخه‌های MSP:

در میان نرم افزار‌های مدیریت پروژه، هر یک از نرم افزار‌های MSP و Primavera دارای 2 نسخه می‌باشند.

یکی از نسخه‌های نرم افزا MSP ، نسخه استاندارد و دیگری نسخه حرفه‌ای است؛ البته خروجی هر دو نسخه فایل‌هایی با پسوندMPP  است.

1-  Microsoft Office Project Standard

این نسخه از نرم افزار Microsoft Project ، برای پروژه‌ها و کاربرد‌های شخصی کاربرد دارد.

2- Microsoft Office Project Professional

این نسخه از نرم افزار Microsoft Project،کلیه قابلیت‌ها و ویزگی های نسخه استاندارد را دارا می‌باشد و در عین حال می‌تواند با Microsoft Project Server و همچنین Web Access Project ترکیب گردد.

نسخه Microsoft Project Pro 2019 یا msp 2019 آخرین نسخه از این نرم افزار قدرتمند و محبوب می‌باشد. مهندسان كنترل پروژه معمولا از نرم‌افزار Microsoft Project به عنوان ابزاری در جهت مديريت زمان پروژه‌ها استفاده می‌كنند. Microsoft Project، با وجود برخی محدوديت‌ها و كمبودها (در مقايسه با نرم‌افزارهای مشابه) به عنوان يك نرم‌افزار كاربردی و محبوب در جهان و خصوصاً در ايران مورد استفاده كاربران بسیار زیادی قرار می‌گيرد و یکی از پرکاربردترین نرم افزارهای مدیریت و کنترل پروژه جهت انجام دادن وظایفی مانند دسترسی آسان و سریع به اطلاعات مربوط به پروژه، پیش بینی و برآورد هزینه‌ها و بودجه، انتخاب ترکیبی درست از منابع به صورت مجازی، تخمین زمان، منابع و فعالیت‌های مورد نیاز، پیگیری پیشرفت پروژه و ... در میان مدیران پروژه بشمار می‌آید .

مزایا: 

مزاياي استفاده از نرم افزار MSP با تولید ابزار‌‌هاي مديريتي مناسب و کاربردي به مديريت هر چه تاثیرگذارتر و دقيق‌تر پروژه‌‌‌‌ها در سازمان‌ها کمک مي‌کند. مديران پروژه‌ها و به ویژه پروژه‌هاي بزرگ و گسترده با استفاده از اين قبیل ابزارها مي‌توانند به موقع از تغييرات پروژه اطلاع پیدا کرده و تغييرات مورد نياز برای جبران انحرافات احتمالي از برنامه پيش بيني شده را انجام دهند.

 از قبیل ویژگی‌های استفاده از این نرم افزار مديريت و زمانبندي قابل اجرا در پروژه است که با استفاده از آن مي‌توان انتظارات اوليه از پروژه‌ها را تعديل و به حالت منطقي و معقول و قابل اجرا درآورد و همینطور استفاده از اين نرم افزار مراحل اجرايي پروژه را براي کارفرمايان و مشتريان آسانتر مي‌نمايد.

یکی از علل پرطرفداربودن نرم افزار MSP ، آسانی در استفاده از MSP و ویندوز است. از دیگرعلت‌های استفاده زیاد وگسترده از این نرم افزار، قابلیت ادغام و شباهت رابط کاربری با دیگر نرم افزار‌های مایکروسافت آفیس می‌باشد.

از بارزترین ویژگی‌های مثبت MSP ، تولید کننده آن یعنی مایکروسافت است ؛ بنابراین MSP با دیگر محصولات این شرکت، مانند Office 365 ، Skype و SharePoint قابل ادغام شدن است.

قدرت به کارگيري اطلاعات موجود از آنجا که نرم افزار MSP از زير مجموعه‌هاي مايکروسافت آفيس است به آساني با ساير نرم‌افزار‌‌‌هاي اين مجموعه مرتبط مي‌شود. بنابراين امکان استفاده اطلاعات موجود در ساير برنامه، در اين نرم افزاربه سادگي وجود دارد .

 افزايش ميزان دقت نظارت دقیق‌تر بر منابع مالي و سازماني با استفاده کردن از نرم‌افزار ماکروسافت پروجکت مي‌توان به سهولت منابع را به فعاليت‌‌‌ها تخصيص داده و ميزان تخصيص منابع را براي برکناری تضاد‌‌‌هاي حاصل از مازاد تخصيص منابع و همچنين منابع مالي را به وسيله تخصيص بودجه به پروژه‌‌‌‌ها و برنامه‌ريزي منابع مالي کنترل کرد. يکي ديگر از قابليت‌‌‌هاي اين نرم‌افزار تخمين هزينه‌‌‌‌ها با استفاده از منابع هزينه‌اي است. دسترسي سريع وآسان به اطلاعات مورد نيازيکي ديگر ازمهمترین ويژگي‌هاي نرم‌ افزارMSP است. با استفاده از اين قابليت مي‌توان با دسترسي سريع به اطلاعات موردنياز در لحظه علاوه بر صرفه‌جويي در وقت به راحتي و در کوتاه‌ترین زمان ممکن اطلاعات مورد نياز را تجزيه و تحليل کرد و نتايج اين تجزيه و تحليل را به صورت نمودارهای آماري تحویل داد .

ابزارهای مدیریت مالی MSP به مدیران پروژه در تخمین بودجه کمک شایانی میکند  نمونه‌هایی در MSP وجود دارد که باعث صرفه جویی در زمان کاربران تازه کار می‌شود.

 ازدیگر مزیت‌های نرم افزار MSP ، آموزش‌های بسیار زیاد و کلان این نرم افزار در سطوح اینترنت می باشد.

معایب:

درست است که یادگیری و استفاده از این نرم افزارآسان به نظر می‌آید؛ ولی تسلط پیدا کردن بر این نرم افزار پروسه‌ای وقت‌گیر است و باعث طولانی شدن زمان پروژه می‌گردد.

خروجی نرم افزار MSP فایل‌هایی با پسوند mpp است و این دسته از فایل‌ها فقط در نرم افزار MSP قابل مشاهده‌اند و اگر ms project  در سیستم مقصد موجود نباشد، امکان مشاهده فایل‌ها وجود نخواهد داشت.

هزینه خرید نسخه اصلی نرم افزار ام اس پروجکت (MS Project) ، بسیار زیاد است و برای کاربران ایرانی، این ارقام بسیار قابل توجه است.

اهداف سازمان‌ها برای استفاده از نرم افزار مدیریت پروژه msp

به آسانی می‌توانند با استفاده از فایل‌ها و الگوهای قدیمی، پروژه‌ها و کارهای جدیدی را ایجاد کنند.

تغییرات در پروژه‌ها و وظایف موجود به طور اتومات به روز‌رسانی می‌شوند. همچنین تمام وظایف و کارها و سایر متغیرهای وابسته فوری به روزرسانی میگردد. 

ریسک کمتری در رسیدن به هدف نسبت به روش‌های مدیریت و کنترل دستی خواهند داشت و به راحتی می‌توانند میزان پیشرفت و گزارشات کار را در هر زمانی مشاهده کنند.

دوره‌های آموزشي نرم افزار آموزش نرم افزار مایکروسافتمایکروسافت پروجکت (مقدماتی تا پیشرفته)، در چندسال اخیر در ليست پرطرفدارترين و پر کاربرد‌ترين دوره‌هاي آموزشي قرار گرفته است. مزیت دوره‌های آموزشی مایکروسافت پروجکت یا اموزش نرم افزار (MS Project) به دست آوردن توانایی‌های لازم، جهت ورود به بازار کسب‌ و کار می‌باشد. با شرکت در کلاس آموزش مدیریت پروژه با نرم افزار Microsoft Project می‌توانید توانایی‌های خود را برای ورود به بازار کار بهبود و ارتقا ببخشید. 

در دوره‌ی آموزشی مقدماتي نرم افزار MSP

آشنايي با محیط نرم افزار MSP| آماده‌سازي تقويم در نرم افزار MSP، مديريت پروژه ايجاد و ذخيره‌سازي پروژه‌ها در نرم افزارMSP، ايجاد فعاليت‌هاي موردي و تکرار شونده در نرم افزارMPS، لينک‌کردن و زمان‌بندي فعاليت‌ها درنرم افزار MSP، چگونگي تخصيص منابع به فعاليت‌ها درنرم افزار MSP مشاهده داده‌ها، طبقه بندي، گروه‌بندي و فيلتر‌کردن درنرم افزار MSP، تنظيم برنامه پروژه درنرم افزار MSP، آشنايي با خط مبنا، برنامه، و ارزش‌هاي واقعي درنرم افزار MSP، چگونگي گزارش‌گيري وصورت وضعيت پروژه درنرم افزار MSP، به اشتراک‌گذاري پروژه‌ها درنرم افزار MSP ارائه می‌شود.

 

آموزش مدیریت پروژه

آموزش کنترل پروژه

اطلاعات بیشتر

امتیاز و نظرات کاربران

4.2

از مجموع 312 امتیاز

42 نظر

2 سال پیش

سلام. بسیار دوره عالی ای بود. مخصوصا با اضافه شدن کلیپ های جدیدتون عالی تر هم شده. با تشکر از استاد گرامی و سایت بسیار خوبتون و پشتیبانی و پاسخگویی عالیتون

امیررضا شرافتی

امیررضا شرافتی

2 سال پیش

سلام تشکر از استاد رضایی و مکتب خونه بابت دوره خوب و کاربردی.

امیرمهدی خالوندی

امیرمهدی خالوندی

2 سال پیش

بسیار عالی و کاربردی بود . دست گلتون درد نکنه.

بهزاد شکربیگی

بهزاد شکربیگی

2 سال پیش

از شرکت در این دوره هرگز پشیمان نخواهم شد. بسیار عالی و مفید بود.از استاد محترم جناب مهندس رضایی تشکر می کنم. همچنین از گروه مکتب خونه که یادگیری این دوره را تسهیل کردند. منتظر چنین دوره های پرباری هستم متشکرم

طاهر آسیابی حقی

طاهر آسیابی حقی

2 سال پیش

عالیه. من با MSP آشنایی داشتم، ولی الان تقریبا هر چیزی که برای مدیریت پروژه هام نیاز دارم با MSP انجام میدم. مخصوصا استاد دوره خیلی روان مطالب رو توضیح میدن. من که خیلی راضی بودم.

مجتبی رضائی

مجتبی رضائی

3 سال پیش

دوره بسیار عالی است و مخصوصا انجام پروژه ها و برطرف کردن اشکالات توسط استاد کمک بسیار ارزنده ای می کند.

مهرنوش جوریز

مهرنوش جوریز

1 روز پیش

واقعا عالی و کاربردی

رضا جبروتی

رضا جبروتی

15 روز پیش

تا اینجای کار بسیار عالی فقط کاش کمی ارتباط با استادتسهیل بشه تالار گفتگو در بسیاری از مواقع باز نمیشود . جهت پرسش سوال

میترا کوه کن

میترا کوه کن

20 روز پیش

ممنون بابت برگزاری دوره های چنین ارزشمند و کاربردی. اگر امکانش باشه دسترسی به دانلود این نرم افزار ها نیز در اختیار قرار بگیره خیلی عالی هست.

سپیده کریمی افشار

سپیده کریمی افشار

1 ماه پیش

عالی

حمیرا شریفی

حمیرا شریفی

1 ماه پیش

دوره به شدت پیشنهاد میشود برای کسانی مثل من که میخوان کنترل پروژه رو شروع کنن چون دوره جامع تری نسبت به الباقی دوره های موجود در این سطح است

حسین اسماعیلی آبدر

حسین اسماعیلی آبدر

2 ماه پیش

مناین نرم افزار رو بلد بودم تا حدودی، بخشهایی برام سوال بود که باید ریز ریز در اینترنت سرچ میکردم هر بار و کلی میگشتم تا پیدا کنم. اما این دوره واقعاااا برام فوق العاده بود. ممنون از مکتب خونه برای ارائه این دوره عالی با قیمت فوق العاده خوبش ^_^ امیدوارم ارائه گواهی خیلی طولانی نشه فقط

کیمیا کاظمی

کیمیا کاظمی

نظرات بیشتر

گواهینامه

آموزش برنامه‌ریزی و کنترل پروژه با نرم‌افزار MSP نسخه 2021

در صورتی‌ که حد نصاب قبولی در دوره را کسب و تمرین‌ها و پروژه‌های الزامی را ارسال کنید، گواهی‌نامه رسمی پایان دوره توسط دانشگاه صنعتی شریف صادر می‌شود و در اختیار شما قرار می‌گیرد. (صدور و ارسال این مدرک تا شش ماه بعد از فارغ التحصیلی زمان خواهد برد.)

قابل به اشتراک گذاشتن در

linkdin

دوره‌های پیشنهادی

آموزش اکسل کاربردی

مدرس: سجاد شکوهیار

11,328 دانشجو
4.6 (533)
گواهینامه
70٪
3,329,000 998,700 تومانء
آموزش مدیریت پروژه کاربردی
دانشگاه صنعتی شریف

دانشگاه صنعتی شریف

مدرس: مزدک عبائی

4,716 دانشجو
4.4 (258)
گواهینامه
30٪
649,000 454,300 تومانء
آموزش برنامه‌ریزی با نرم‌افزار 21.12 Primavera
946 دانشجو
3.7 (46)
گواهینامه
50٪
1,239,000 619,500 تومانء
آموزش مدیریت پروژه با اکسل

مدرس: سجاد شکوهیار

2,042 دانشجو
4.2 (32)
گواهینامه
50٪
1,709,000 854,500 تومانء

این دوره در کدام مسیرهای یادگیری است؟

مدیریت پروژه
مدیریت پروژه گواهینامه تخصص
5 دوره
108 ساعت
246 جلسه
60٪
7,575,000 3,030,000 تومانء

درباره استاد

رامان رضایی
رامان رضایی
2 دوره
3,867 دانشجو

رامان رضایی، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد مهندسی صنایع و دارای مدرک PMP

ایشان بیش از 12 سال تجربه فعالیت در برنامه‌ریزی و کنترل پروژه در پروژه‌های نفت و گاز و ساختمانی و IT و 7 سال سابقه تدریس در حوزه مدیریت پروژه شامل آمادگی آزمون PMP، اصول برنامه‌ریزی و کنترل پروژه و نرم‌افزارهای مدیریت پروژه را در کارنامه خود دارند.

اطلاعات بیشتر

سوالات پرتکرار

آیا در صورت خرید دوره، گواهی نامه آن به من تعلق می گیرد؟

خیر؛ شما با خرید دوره می توانید در آن دوره شرکت کنید و به محتوای آن دسترسی خواهید داشت. در صورتی که در زمان تعیین شده دوره را با نمره قبولی بگذرانید، گواهی نامه دوره به نام شما صادر خواهد شد.

آیا گواهی‌نامه‌های دانشگاهی به صورت رسمی و توسط دانشگاه مربوطه صادر می‌شود؟

بله؛ گواهی نامه ها توسط دانشگاه مربوطه و با امضای رئیس دانشگاه یا مسئول مربوطه که حق امضای گواهی نامه ها را دارد صادر می شود و گواهی نامه معتبر دانشگاه است که به اسم هر فرد صادر می شود.

حداقل و حداکثر زمانی که می توانم یک دوره را بگذرانم چقدر است؟

برای گذراندن دوره حداقل زمانی وجود ندارد و شما می توانید در هر زمانی که مایل هستید فعالیت های مربوطه را انجام دهید. برای هر دوره یک حداکثر زمان تعیین شده است که در صفحه معرفی دوره می توانید مشاهده کنید که از زمان خرید دوره توسط شما تنها در آن مدت شما از ویژگی های تصحیح پروژه ها توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه بهره مند خواهید بود.

در صورت قبولی در دوره، آیا امکان دریافت نسخه فیزیکی گواهی نامه دوره را دارم؟

خیر، به دلیل مسائل زیست محیطی و کاهش قطع درختان، فقط نسخه الکترونیکی گواهی‌نامه در اختیار شما قرار می‌گیرد

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟

بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.

صدور گواهی‌نامه از سوی دانشگاه شریف چقدر زمان می‌برد؟

صدور گواهی‌نامه‌ی رسمی از سوی دانشگاه شریف با توجه به پروسه‌های اداری، دورکاری پرسنل دانشگاه و زمانبر بودن فرآیند امضا توسط اساتید دانشگاه حداقل 4 ماه زمان خواهد برد. مکتب‌خونه به محض صدور گواهی‌نامه از سوی دانشگاه، آن را برای شما ارسال خواهد کرد. در صورت نیاز فوری، می‌توانید گواهی موقت پایان دوره را با ارسال درخواست به ایمیل [email protected] دریافت نمایید.