آموزش مقدمه عملی به دستورات لینوکس و اسکریپت‌نویسی شل

این دوره به شما درک عملی از دستورات رایج شل لینوکس و یونیکس را ارائه می‌دهد. در این دوره مقدماتی، با اصول پایه لینوکس، دستورات شل و اسکریپت‌نویسی شل Bash آشنا خواهید شد. دوره با ... ادامه

16 دانشجو
مقدماتی
Coursera
Coursera
Ramesh Sannareddy
Rav Ahuja
Sam Prokopchuk

Ramesh Sannareddy

+ 2 مدرس دیگر

محتوای دوره
پیش‌نیاز‌ها
درباره دوره
درباره استاد

آنچه در این دوره می‌آموزید

یادگیری معماری لینوکس و توزیع‌های رایج لینوکس

نحوه اجرا دستورات اطلاعاتی، فایل، محتوا، ناوبری، فشرده‌سازی و شبکه را در شل Bash

یادگیری اسکریپت‌های شل با استفاده از دستورات لینوکس، متغیرهای محیطی، پایپ‌ها و فیلترها

یادگیری برنامه‌ریزی کارهای زمان‌بندی شده را با استفاده از crontab در لینوکس

محتوای دوره

3 فصل 19 جلسه 1:49 ساعت ویدیو
معرفی لینوکس
معرفی دستورات لینوکس
معرفی اسکریپت‌نویسی شل

پیش‌نیاز‌ها

این دوره به نحوی تهیه و تدوین شده است که مباحث آن به ساده‌ترین شکل ممکن بیان شوند و مخاطبان دوره بتوانند به‌سادگی متوجه موضوعات مطرح شده شوند. به همین جهت برای شرکت در این دوره هیچ پیش‌نیاز به خصوصی وجود ندارد و افراد با هر سطحی از آگاهی و تحصیلات می‌توانند از مباحث این دوره نهایت استفاده را داشته باشند.

درباره دوره

این دوره به شما درک عملی از دستورات رایج شل لینوکس و یونیکس را ارائه می‌دهد. در این دوره مقدماتی، با اصول پایه لینوکس، دستورات شل و اسکریپت‌نویسی شل Bash آشنا خواهید شد. دوره با معرفی لینوکس و بررسی معماری آن آغاز می‌شود، و شما با ترمینال لینوکس تعامل خواهید داشت، دستورات را اجرا کرده، دایرکتوری‌ها را پیمایش خواهید کرد، فایل‌ها را ویرایش کرده و نرم‌افزارها را نصب و به‌روزرسانی خواهید کرد.

سپس، با دستورات رایج لینوکس آشنا خواهید شد و با دستورات عمومی مانند id، date، uname، ps، top، echo، man؛ دستورات مدیریت دایرکتوری مانند pwd، cd، mkdir، rmdir، find، df؛ دستورات مدیریت فایل مانند cat، wget، more، head، tail، cp، mv، touch، tar، zip، unzip؛ دستور دسترسی chmod؛ دستورات پردازش متن مانند wc، grep، tr؛ و دستورات شبکه مانند hostname، ping، ifconfig و curl کار خواهید کرد.

همچنین، با مبانی اسکریپت‌نویسی شل برای خودکارسازی وظایف مختلف آشنا خواهید شد و اسکریپت‌های ساده تا پیشرفته‌ای که شامل متا کاراکترها، نقل‌قول‌ها، متغیرها، جایگزینی دستورات، هدایت ورودی/خروجی، پایپ‌ها و فیلترها، و آرگومان‌های خط فرمان هستند، ایجاد خواهید کرد و با استفاده از crontab، کارهای زمان‌بندی شده را برنامه‌ریزی خواهید کرد.

دوره شامل ویدئوهای آموزشی و آزمایشگاه‌های عملی است که به شما امکان می‌دهد آنچه را که آموخته‌اید تمرین کنید و پیاده‌سازی نمایید. در پایان دوره، پروژه نهایی و آزمون نهایی خواهید داشت که در آن با انجام یک فرایند ETL و ایجاد یک اسکریپت پشتیبان‌گیری زمان‌بندی شده، دانش خود را نشان خواهید داد. این دوره برای مهندسان داده، دانشمندان داده، توسعه‌دهندگان نرم‌افزار و کارشناسان ابری که می‌خواهند با دستورات رایج در لینوکس، مک‌اواس و سایر سیستم‌عامل‌های مشابه یونیکس آشنا شوند و با ایجاد اسکریپت‌های شل شروع کنند، ایده‌آل است.

اطلاعات بیشتر

درباره استاد

Ramesh Sannareddy
1 دوره
16 دانشجو

Ramesh Sannareddy دارای مدرک کارشناسی در سیستم‌های اطلاعاتی از مؤسسه فناوری بیرلا، پیلالی است. او دارای دو و نیم دهه تجربه در مدیریت زیرساخت‌های فناوری اطلاعات، مدیریت پایگاه داده، یکپارچه‌سازی اطلاعات و اتوماسیون است. او برای شرکت‌هایی مانند اینترگراف، جنپکت، HCL، و مایکروسافت کار کرده است. در حال حاضر، او یک فریلنسر است و به دنبال علاقه خود به تدریس می‌پردازد. او علم داده‌ها، یادگیری ماشین، برنامه‌نویسی و پایگاه‌های داده را تدریس می‌کند.

اطلاعات بیشتر

Rav Ahuja
Rav Ahuja
11 دوره
328 دانشجو

Rav Ahuja مدیر ارشد برنامه جهانی در شرکت IBM است. او مسئولیت رهبری استراتژی رشد، ایجاد دوره‌های آموزشی و برنامه‌های مشارکت برای شبکه مهارت‌های IBM را برعهده دارد. Rav در آزمایشگاه IBM کانادا در تورنتو مستقر است و در زمینه راه‌حل‌های آموزشی برای هوش مصنوعی، علم داده، رایانش ابری و بلاکچین تخصص دارد. او در رویدادهای جهانی سخنرانی می‌کند و مقالات، کتاب‌ها و دوره‌های آموزشی متعددی در زمینه مدیریت و تحلیل داده تالیف کرده است. Rav دارای مدرک مهندسی لیسانس از دانشگاه مک‌گیل و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی از دانشگاه وسترن انتاریو است.

اطلاعات بیشتر

دیگر دوره‌های Rav Ahuja

آموزش شروع کار با Git و GitHub
Coursera

Coursera

مدرس: Lavanya Thiruvali Sunderarajan - Rav Ahuja - Upkar Lidder

28 دانشجو
119,000 تومانء
آموزش هوش مصنوعی مولد: ارتقای حرفه امنیت سایبری شما
10 دانشجو
179,000 تومانء
آموزش هوش مصنوعی مولد: معرفی و کاربردها
9 دانشجو
129,000 تومانء
آموزش مقدمه‌ای در مهندسی نرم‌افزار
Coursera

Coursera

مدرس: Bethany Hudnutt - Rav Ahuja

16 دانشجو
269,000 تومانء
Sam Prokopchuk
Sam Prokopchuk
1 دوره
16 دانشجو

Sam Prokopchuk یک دانشمند داده در Skills Network است. او در زمینه تحلیل و مدیریت داده‌ها تخصص دارد و از مهارت‌های پیشرفته خود در علم داده برای حل مسائل پیچیده و استخراج اطلاعات ارزشمند استفاده می‌کند. سم با بهره‌گیری از تکنیک‌های یادگیری ماشین و هوش مصنوعی، به بهبود فرآیندهای کسب و کار و تصمیم‌گیری‌های مبتنی بر داده کمک می‌کند. او به عنوان یک متخصص در این حوزه، نقشی کلیدی در پیشبرد پروژه‌های داده‌محور و بهینه‌سازی سیستم‌های اطلاعاتی ایفا می‌کند.

اطلاعات بیشتر

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟

بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.