آموزش مقدمه‌ای بر HTML5

با وجود تعداد فزاینده‌ای از برنامه‌های نرم‌افزاری، به نظر می‌رسد که هر کسی می‌تواند یک صفحه وب ایجاد کند. اما اگر بخواهید واقعاً بفهمید که این صفحه چگونه ساخته شده است، چه؟ کتاب‌های درسی و ... ادامه

3 دانشجو
مقدماتی
Coursera
Coursera
Charles Russell Severance
Colleen van Lent

Charles Russell Severance

+ 1 مدرس دیگر

محتوای دوره
پیش‌نیاز‌ها
درباره دوره
درباره استاد

آنچه در این دوره می‌آموزید

ایجاد پایه‌ای قوی برای یادگیری مهارت‌های بیشتر در طراحی وب

آشنایی با استانداردهای کدنویسی HTML برای اعتبارسنجی و بهبود دسترسی برای کاربران دارای معلولیت

توانایی ایجاد یک صفحه ساده وب با لینک‌ها و تصاویر

یادگیری مبانی HTML5 و درک فرآیند ساخت صفحات وب از پایه

محتوای دوره

3 فصل 24 جلسه 3 ساعت ویدیو
آشنایی با وب
ساختار یک صفحه وب
میزبانی و دسترسی‌پذیری

پیش‌نیاز‌ها

این دوره به نحوی تهیه و تدوین شده است که مباحث آن به ساده‌ترین شکل ممکن بیان شوند و مخاطبان دوره بتوانند به‌سادگی متوجه موضوعات مطرح شده شوند. به همین جهت برای شرکت در این دوره هیچ پیش‌نیاز به خصوصی وجود ندارد و افراد با هر سطحی از آگاهی و تحصیلات می‌توانند از مباحث این دوره نهایت استفاده را داشته باشند.

درباره دوره

با وجود تعداد فزاینده‌ای از برنامه‌های نرم‌افزاری، به نظر می‌رسد که هر کسی می‌تواند یک صفحه وب ایجاد کند. اما اگر بخواهید واقعاً بفهمید که این صفحه چگونه ساخته شده است، چه؟ کتاب‌های درسی و منابع آنلاین عالی برای یادگیری طراحی وب وجود دارند، اما بیشتر این منابع به دانش زمینه‌ای نیاز دارند. این دوره برای کمک به افراد مبتدی طراحی شده است که می‌خواهند اعتماد به نفس و دانش لازم را کسب کنند.

ما نظریه (واقعاً چه اتفاقی می‌افتد وقتی روی یک لینک در یک صفحه وب کلیک می‌کنید؟)، مسائل عملی (چه چیزی باید بدانم تا صفحه خودم را بسازم؟) و مسائل نادیده گرفته شده (کد را دارم، اما چطور آن را روی وب قرار دهم تا با دیگران به اشتراک بگذارم؟) را بررسی خواهیم کرد. در طول دوره تأکید زیادی بر رعایت استانداردهای نحوی برای اعتبارسنجی و استانداردهای معنایی برای ارتقای دسترسی گسترده برای کاربران دارای معلولیت خواهد شد.

دوره "Introduction To HTML5" برای افراد مختلف جذاب خواهد بود، به‌ویژه کسانی که به دنبال توضیح گام‌به‌گام اصول هستند. برای این دوره هیچ پیش‌نیازی وجود ندارد و فرض بر این است که دانشجویان هیچ‌گونه مهارت برنامه‌نویسی یا تجربه فناوری اطلاعات ندارند. این دوره با یک پروژه نهایی کوچک که شامل ساخت یک صفحه بسیار ساده با لینک‌ها و تصاویر است به پایان می‌رسد. تمرکز این دوره بر روی اصول اولیه است، نه ظاهر. شما می‌توانید یک نمونه از صفحه HTML نهایی را در https://example-site-1--wd4ehtml.repl.co/ مشاهده کنید.

این اولین دوره از تخصص «طراحی وب برای همه» است. دوره‌های بعدی بر روی مهارت‌های کاربردی مانند استایل‌دهی صفحه با CSS3، افزودن تعامل با جاوا اسکریپت و بهبود استایل با طراحی ریسپانسیو تمرکز دارند.

اطلاعات بیشتر

درباره استاد

Charles Russell Severance
Charles Russell Severance
2 دوره
4 دانشجو

Charles Russell Severance (که به نام دکتر چاک نیز شناخته می‌شود) استاد بالینی در دانشکده اطلاعات دانشگاه میشیگان است، جایی که دوره‌های مختلفی با محوریت فناوری از جمله برنامه‌نویسی، طراحی پایگاه داده و توسعه وب تدریس می‌کند. چاک چندین کتاب نوشته است، از جمله استفاده از Google App Engine و پایتون برای همه. زمینه تحقیقاتی او در حوزه ساخت سیستم‌های مدیریت یادگیری مانند Sakai، Moodle، Blackboard، ANGEL و دیگر سیستم‌ها است. او معمار ارشد پروژه Sakai بود، یک سیستم مدیریت یادگیری که در حدود 300 مدرسه در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته و کتابی به نام Sakai: Free as in Freedom نوشته است که تجربیات او به عنوان یکی از رهبران این پروژه را توصیف می‌کند.

در اواسط دهه 1990، او مجری برنامه Internet

 

بود، یک تاک شو تلویزیونی ملی درباره اینترنت که برای چندین سال در سیستم کابلی TCI پخش می‌شد. او مدت زیادی ستون‌نویس مجله IEEE Computer بود و ستونی ماهانه به نام "گفتگوهای محاسباتی" می‌نوشت که شامل مصاحبه‌های ویدئویی با رهبران و نوآوران مشهور حوزه فناوری بود.

 

اطلاعات بیشتر

Colleen van Lent
Colleen van Lent
1 دوره
3 دانشجو

دکتر Colleen van Lent استاد تدریس و مدرس سطح IV در دانشکده اطلاعات دانشگاه میشیگان است. او دوره‌های مختلفی با محوریت فناوری از جمله برنامه‌نویسی مقدماتی و توسعه وب تدریس می‌کند. کالین پیش از این به عنوان دانشیار در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا و همچنین در ناسا JPL، آزمایشگاه تحقیقات نیروی دریایی، و آژانس امنیت ملی (NSA) فعالیت داشته است. او مدرک کارشناسی خود را در رشته علوم کامپیوتر از کالج افتخارات دانشگاه کنت استیت و مدارک کارشناسی ارشد و دکترای خود را نیز در همین رشته از دانشگاه پیتسبورگ دریافت کرده است. پایان‌نامه او در زمینه کاربردهای هوش مصنوعی در پروژه Nursebot، یک دستیار رباتیک برای سالمندان، بود. افتخارات او شامل انتخاب به عنوان پژوهشگر کنسرسیوم ملی علوم فیزیکی و عضو هیئت علمی ناسا است.

کالین همواره بر ایده «فناوری برای همه» تأکید داشته است و در همین راستا دوره‌هایی برای آموزش رباتیک به دانشجویان تربیت معلم و همچنین دوره‌های علوم کامپیوتر برای غیرمتخصصان ایجاد کرده است. او از کار با دانش‌آموزان مقطع ابتدایی و متوسطه برای یادگیری حل مسئله، کدنویسی و طراحی لذت می‌برد و تاکنون هشت کتاب کودک درباره HTML و برنامه‌نویسی Scratch منتشر کرده است.

اطلاعات بیشتر

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟

بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.