آموزش طراحی مقدماتی

طراحی در لغت به معنای نقشه‌ریزی و شکل‌دهی است. در معنای تخصصی آن، بازآفریدن تصاویری عینی یا تجسم بخشیدن به تصاویر ذهنی، آمده است. به‌عبارتی‌دیگر، طراحی یعنی ایجاد تصویری دوبعدی از سوژه‌ای ذهنی یا حقیقی، ... ادامه

گواهینامه
4.6 (36 رای)
3,405 دانشجو
مقدماتی
مکتب‌خونه
مکتب‌خونه
محتوای دوره
درباره دوره
نظرات کاربران
درباره استاد

محتوای دوره

4 فصل 31 جلسه 8 ساعت ویدیو
آن‌چه باید در آغاز بدانید
طراحی طبیعت
طراحی طبیعت بی‌جان
طراحی گل‌ها

درباره دوره

طراحی در لغت به معنای نقشه‌ریزی و شکل‌دهی است. در معنای تخصصی آن، بازآفریدن تصاویری عینی یا تجسم بخشیدن به تصاویر ذهنی، آمده است. به‌عبارتی‌دیگر، طراحی یعنی ایجاد تصویری دوبعدی از سوژه‌ای ذهنی یا حقیقی، با استفاده از خطوط بر روی سطح موردنظر. دوره‌ی آموزش طراحی مقدماتی، دوره‌ای در سطح پایه بوده که تمرکز اصلی خود را بر روی آموزش شیوه‌ی صحیح طراحی سوژه‌هایی از طبیعت، طبیعت بی‌جان و غیر گذاشته و قواعد و نکات مربوط به اصول اولیه‌ی طراحی، شامل پرسپکتیو (ژرف‌نمایی)، را آموزش می‌دهد.

در شیوه‌ی تدریس این دوره، سوژه‌ها و مدل‌های طراحی، به‌صورت زنده و حقیقی، برای تصور ذهنی بهتر هنرجو، نشان داده می‌شوند. 

ما در دوره‌ی آموزش طراحی مقدماتی، اصول و قواعد طراحی اولیه را، در سطحی قابل‌قبول به شما آموزش داده و شما را در رسیدن به مهارت ایجاد تصاویر دوبعدی طبیعت، طبیعت بی‌جان و...، یاری خواهیم کرد. 

 

هدف از دوره‌ی آموزش طراحی مقدماتی چیست؟

هدف اصلی دوره‌ی آموزش مقدماتی طراحی، این است که کمک کنیم تا هنرجویان و علاقه‌مندان به طراحی، نگاهشان را به اطراف تغییر داده و با دیدی باز، مانند یک طراح، به سوژه‌ها و موضوعات اطراف خود نگاه کند.

قصد داریم با آموزش‌های خود در این دوره، کاری کنیم تا هنرجو، تمام ابعاد و جزئیات سوژه‌ی خود را دیده و بتواند آن را طراحی کند. به طور کلی در تلاشیم تا در هنرجویان خود دید طراحی ایجاد نماییم؛ دید طراحی به این معنا که به هر چیز به‌گونه‌ای نگاه کند که می‌خواهد آن را طراحی و اجرا نماید.

 

دوره‌ی آموزش طراحی مقدماتی مناسب چه کسانی است؟

دوره‌ی آموزش طراحی مقدماتی، مناسب افرادی است که به طراحی علاقه‌مند بوده و قصد شروع یادگیری آن را، از صفر دارند.

آموزش‌های مقدماتی طراحی در این دوره، همچنین برای کسانی که تا حدودی با اصول اولیه طراحی و نقاشی آشنا بوده ولی قصد تقویت آموزش و مهارت‌های خود را دارند نیز، بسیار مفید و کارآمد است. 

علاوه‌براین، دوره‌ی آموزش طراحی مقدماتی، به طراحانی که در اجرای سوژه‌هایی مانند سوژه‌های موجود در طبیعت، طبیعت بی‌جان، گل‌ها و اصول پرسپکتیو مشکل دارند نیز، کمک می‌کند تا نقاط ضعف خود را پیدا و با شناخت و رفع آن‌ها، در طراحی پیشرفت نمایند.

 

پس از گذراندن دوره‌ی آموزش طراحی مقدماتی، چه مهارت‌هایی کسب خواهید کرد؟

بعد از فراگیری دوره‌ی آموزش طراحی مقدماتی، به‌راحتی می‌توانید سوژه‌های تدریسی در این دوره، مانند طبیعت، طبیعت بی‌جان و غیره، را طراحی اولیه نموده و در تا حدودی به اصول سایه زنی و حجم‌دهی نیز آشنایی پیدا خواهید کرد.

شما با شرکت در دوره‌ی آموزش مقدماتی طراحی، به این توانایی می‌رسید که طرح سوژه‌های موردنظر خود را، بدون نیاز به ابزارهای کمکی دیجیتال، از روی دانش و تصورات خود رسم کرده و حتی می‌توانید تغییراتی را، بر اساس تجربیات و آموخته‌های خود، روی طرح اولیه‌ی سوژه‌ها اعمال کنید.  

از دیگر توانایی‌های شما پس از دوره، درک کامل قواعد پرسپکتیو (ژرف‌نمایی)، در سطح مناسب برای نقاشان است. در کنار آن، بر روی طراحی و رسم سرفصل‌های آموزش داده شده در طراحی مقدماتی نیز، به‌صورت کامل تسلط پیدا خواهید کرد.

 

ویژگی‌های متمایز دوره‌ی آموزش طراحی مقدماتی؟

در دوره‌ی آموزش مقدماتی طراحی، مدرس سوژه‌های مورد تدریس خود را، به‌صورت زنده و عینی، به هنرجویان نشان داده و هنرجو را از تصور ذهنی و مبهم موضوع بی‌نیاز می‌کند. این شیوه سبب می‌شود تا هنرجو، با تمام ویژگی‌ها و اجزای مهم سوژه آشنا شده و بتواند با دیدی وسیع و دقیق‌تر، به موضوعات نگاه کند. 

این شیوه همچنین، به هنرجو کمک می‌کند تا پس از پایان دوره، با دیدن سوژه‌ی موردنظر خود، بداند که چگونه و با چه دیدی به آن نگاه کرده و به چه نکاتی باید در آن توجه نموده و بداند که به دنبال چه چیز برای شروع طراحی خود، درون سوژه باشد؛ همچنین چگونه می‌تواند قسمت‌هایی از آن را کم یا به سوژه اضافه نماید. 

دوره‌ی آموزش طراحی مقدماتی، آموزش خود را از صفر آغاز کرده و به هیچ‌گونه پیش‌نیازی در این حوزه احتیاج ندارد. این دوره خود اما، پیش‌نیاز لازم برای دوره‌های دیگر نقاشی موجود در سایت مکتب‌خونه محسوب می‌شود. 

اطلاعات بیشتر

امتیاز و نظرات کاربران

4.6

از مجموع 36 امتیاز

12 نظر

25 روز پیش

خیلی عالی بود

سید ولی الله شعبانی

سید ولی الله شعبانی

2 ماه پیش

سلام من در یک شهر کوچیک زندگی می کنم و برای من امکان شرکت در دوره های حضوری وجود نداشت. اصلا فکرشو نمی کردم که از طریق مجازی بتونم طراحی رو یاد بگیرم. تنوع تمرینات از نکات قابل توجه دوره بود. با تشکر از استاد کریمی و تیم مکتب خونه

محمدصالح باقری

محمدصالح باقری

21 روز پیش

سلام دوره ی خیلی خوبی بود. وجود تمارین و پروژه های بالا، یادگیری رو سریع و راحت تر کرد.

ماها رضی نتاج

ماها رضی نتاج

7 ماه پیش

تعداد بالای تمرین ها و پروژه ها نکته برجسته این دوره بود.

مهشاد عمارلو

مهشاد عمارلو

1 سال پیش

سلام من ستایش کمالی هستم من از دوره بسیارخوشم اومد

ستایش کمالی

ستایش کمالی

1 سال پیش

سلام دوره خیلی خوب و لذت بخش بود... نکات خیلی سخاوتمندانه در خلال آموزش گفته میشه و این باعث میشه افرادی مثل من که قبلا آموزشی ندیدن و ... هم بتونند از دوره استفاده کنند و لذت ببرند...

هماالسادات حامی

هماالسادات حامی

نظرات بیشتر

گواهینامه

آموزش طراحی مقدماتی

در صورتی‌ که حد نصاب قبولی در دوره را کسب و تمرین‌ها و پروژه‌های الزامی را ارسال کنید، گواهی‌نامه رسمی پایان دوره توسط مکتب‌خونه به اسم شما صادر شده و در اختیار شما قرار می‌گیرد.

قابل به اشتراک گذاشتن در

linkdin

دوره‌های پیشنهادی

آموزش نقاشی با آبرنگ مقدماتی

مدرس: آناهیتا کریمی

2,084 دانشجو
4.7 (31)
گواهینامه
50٪
2,379,000 1,189,500 تومانء
آموزش برنامه‌نویسی C++

مدرس: مسعود کاظمی

5,442 دانشجو
3.7 (256)
گواهینامه
50٪
1,239,000 619,500 تومانء
بلاک‌چین و بیت‌کوین به زبان ساده
17,160 دانشجو
4.4 (170)
گواهینامه
50٪
409,000 204,500 تومانء
آموزش یادگیری ماشین با پایتون

مدرس: جادی میرمیرانی

17,786 دانشجو
4.4 (671)
گواهینامه
70٪
3,459,000 1,037,700 تومانء

این دوره در کدام مسیرهای یادگیری است؟

نقاشی با آبرنگ
نقاشی با آبرنگ گواهینامه تخصص
4 دوره
222 ساعت
105 جلسه
60٪
7,746,000 3,098,400 تومانء
نقاشی اکریلیک
نقاشی اکریلیک گواهینامه تخصص
2 دوره
105 ساعت
60 جلسه
60٪
3,078,000 1,231,200 تومانء

درباره استاد

آناهیتا کریمی
آناهیتا کریمی
7 دوره
7,797 دانشجو

استاد آناهیتا کریمی، نقاش و مدرس با سابقه‌ی نقاشی در تکنیک‌های آبرنگ، اکرلیک و آموزش حرفه‌ای انواع طراحی است. ایشان برگزار کننده‌ دوره‌های تخصصی نقاشی به صورت حضوری در آتلیه شخصی، آموزشگاه‌ها و همچنین دوره‌های مجازی آموزش نقاشی و طراحی هستند. وی دارای سابقه شرکت در نمایشگاه‌های گروهی داخلی و خارجی، برگزاری نمایشگاه انفرادی در نگارخانه‌هایی از جمله گالری گلستان، انتخاب اثر در iws کالیفرنیا به عنوان اثر برگزیده توسط داوران، انتخاب و چاپ آثار در کتاب‌های مختلف، سابقه برگزاری ورکشاپ‌های متعدد اجرای زنده نقاشی آبرنگ و اکرلیک در طبیعت برای هنرجویان و همچنین سابقه برگزاری نمایشگاه‌های گروهی با جمعی از هنرجویان در کارنامه‌ حرفه‌ای خود دارند.

اطلاعات بیشتر

دیگر دوره‌های آناهیتا کریمی

آموزش نقاشی اکرلیک مقدماتی

مدرس: آناهیتا کریمی

199 دانشجو
4.8 (6)
گواهینامه
1,469,000 تومانء
آموزش آبرنگ پیشرفته با موضوع گل
196 دانشجو
5 (2)
گواهینامه
1,469,000 تومانء
آموزش رایگان نقاشی منظره‌ی روستایی، با تکنیک آبرنگ
2,124 دانشجو
4 (10)
رایگان
آموزش آبرنگ پیشرفته با موضوع طبیعت
520 دانشجو
4.6 (14)
گواهینامه
2,289,000 تومانء

سوالات پرتکرار

آیا در صورت خرید دوره، گواهی نامه آن به من تعلق می گیرد؟

خیر؛ شما با خرید دوره می توانید در آن دوره شرکت کنید و به محتوای آن دسترسی خواهید داشت. در صورتی که در زمان تعیین شده دوره را با نمره قبولی بگذرانید، گواهی نامه دوره به نام شما صادر خواهد شد.

حداقل و حداکثر زمانی که می توانم یک دوره را بگذرانم چقدر است؟

برای گذراندن دوره حداقل زمانی وجود ندارد و شما می توانید در هر زمانی که مایل هستید فعالیت های مربوطه را انجام دهید. برای هر دوره یک حداکثر زمان تعیین شده است که در صفحه معرفی دوره می توانید مشاهده کنید که از زمان خرید دوره توسط شما تنها در آن مدت شما از ویژگی های تصحیح پروژه ها توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه بهره مند خواهید بود.

در صورت قبولی در دوره، آیا امکان دریافت نسخه فیزیکی گواهی نامه دوره را دارم؟

خیر، به دلیل مسائل زیست محیطی و کاهش قطع درختان، فقط نسخه الکترونیکی گواهی‌نامه در اختیار شما قرار می‌گیرد

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟

بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.

صفحات پربازدید