آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی با وردپرس

وردپرس (Wordpress) یک سیستم مدیریت محتوا برای سایت‌ها و وبلاگ‌ها می‌باشد. وردپرس در ابتدا تنها یک سیستم رایگان وبلاگ نویسی بود که امکانات خوبی را در اختیار وبلاگ نویسان قرار می‌داد و سپس به صورت ... ادامه

گواهینامه
3.6 (195 رای)
7,097 دانشجو
مقدماتی
محتوای دوره
پیش‌نیاز‌ها
درباره دوره
نظرات کاربران
درباره استاد

محتوای دوره

7 فصل 56 جلسه 10 ساعت ویدیو
فصل اول - Installing and start default WordPress
فصل دوم - Blogging
فصل سوم - Upload to real host
فصل چهارم - Adding first theme
فصل پنجم - Simple Plugins & Widgets
فصل ششم - Advanced Plugins
فصل هفتم - WooCommerce & StoreFront

پیش‌نیاز‌ها

برای گذراندن و تکمیل دوره، آشنایی با مفاهیم ساده و اولیه HTML کافی است. در صورت آشنا نبودن هم مشکلی پیش نمی آید چون تلاش بر این بوده تا فرد بدون هیچ دانشی طراح سایت گردد. همچنین آگاهی به PHP در این دوره ضرورتی ندارد.

 

درباره دوره

وردپرس (Wordpress) یک سیستم مدیریت محتوا برای سایت‌ها و وبلاگ‌ها می‌باشد. وردپرس در ابتدا تنها یک سیستم رایگان وبلاگ نویسی بود که امکانات خوبی را در اختیار وبلاگ نویسان قرار می‌داد و سپس به صورت یک سایت‌ معرفی شد.

وردپرس با زبان برنامه‌نویسی پی اچ پی نوشته شده و توسط مای‌اس‌کیوال پشتیبانی می‌شود. وردپرس با سرعت و پیشرفتی قابل ملاحظه تبدیل به معروف‌ترین و پرکاربردترین ابزار ساخت وبلاگ و سایت بر روی هاست شده‌است.

در حال حاضر بالغ بر 30 درصد سایت های دنیا و 28 درصد فروشگاه های آنلاین از وردپرس استفاده می کنند. وردپرس سریع، آسان و کابر پسند است و حتی افرادی که دانشی در مورد برنامه نویسی ندارند هم می توانند به راحتی سایت خود و یا تجارت خود را با کمترین زمان و هزینه بسیار ناچیزی بالا بیاورند.

همانطور که می دانید آموزش طراحی سایت وقت گیر و هزینه بر است و برنامه نویس نه تنها باید سایت شما را طراحی کند بلکه سیستم میدیریت محتوا را هم باید برای شما در نظر بگیرد تا بتوانید سایت خود را مدیریت کنید و تقریبا دو برابر باید هزینه پرداخت کنید و منتظر باشید تا سایت شما طراحی گردد. وردپرس نه تنها مدیریت محتوا آماده ای را در اختیارتان قرار می دهد، بلکه نیاز به هیچ کد نویسی ندارد، رایگان است و شما با یادگیری آن می توانید به راحتی حتی در یک هفته سایت خود را بروی هاست واقعی با دامنه دلخواهتان نصب کنید.

اگر شما طراح سایت هستید و یا قصد تبلیغات دارید و یا فکر می کنید می توانید تجارت کنید و برای خود فروشگاه آنلاین تولید کنید و کسب درآمد کنید ما این دوره را به شما پیشنهاد می کنیم چرا که به راحتی می توانید تجارت خود را گسترش دهید و همچنین سازمان خود را به دیگران معرفی و یا مدیریت کنید.

امروزه کل دنیا  به سمتی در حال حرکت است که همگان بتوانند با کد کمتر طراحی داشته و ایده های خود را پیاده سازی کنند. تلاش ماهم دراین دوره این است که ترس موجود در یادگیری طراحی سایت را به صفر برسانیم و تمام اقشار بتوانند طراح سایت باشند و از آن درآمد کسب کنند.

برای گذراندن و تکمیل دوره، آشنایی با مفاهیم ساده و اولیه HTML کافی است. در صورت آشنا نبودن هم مشکلی پیش نمی آید چون تلاش بر این بوده تا فرد بدون هیچ دانشی طراح سایت گردد. همچنین آگاهی به PHP در این دوره ضرورتی ندارد.

یکی از مهم‌ترین ابزاری که باید در ساخت فروشگاه اینترنتی وردپرسی از آن استفاده کنید، افزونه‌ی ووکامرس می‌باشد. این افزونه بر روی سیستم مدیریت محتوای وردپرس جای میگیرد و پلتفرم وردپرسی را تبدیل به یک پلتفرم تجاری می‌نماید.

افزونه WooCommerce

افزونه‌ی ووکامرس یکی از بهترین افزونه‌های وردپرسی است که در حال حاضر به صورت رایگان در دست کاربران وردپرس قرار میگیرد و تبعیت کامل از پلتفرم وردپرسی دارد.

کسانی که قصد دارند فروشگاه اینترنتی خود را راه‌اندازی کنند، بهترین راه و سریع‌ترین حالت و آسان‌ترین روش ممکن، استفاده از افزونه‌ی ووکامرس است که در دوره ساخت فروشگاه اینترنتی مکتب خونه با آن آشنا خواهند شد.

استفاده از ووکامرس مزایای خاص خود را دارد. بخشی از این مزایا این است که شما بدون این که از کسی کمکی بگیرید می‌توانید به راحتی وب سایت فروشگاهی خود را راه‌اندازی نمایید.

با این حال، می‌توان به این نکته نیز اشاره کرد که افزونه‌ی ووکامرس قابلیت سازگاری بسیار بالایی با وب سایت‌های وردپرسی دارد و در زمان اجرا و استفاده از این افزونه، مشکلی برای سرعت وب سایت شما پیش نخواهد آمد و وب سایت شما با افت سرعت خاصی مواجه نخواهد شد.

اگر بخواهیم به دیگر مزایای استفاده از ووکامرس در ساخت فروشگاه اینترنتی وردپرسی اشاره کنیم، باید نکات زیر را برای شما شرح دهیم:

  • از ووکامرس می‌توانید برای فروش محصولات نرم افزاری و فایل‌های pdf استفاده نمایید.
  • در کنار محصولات الکترونیکی، می‌توانید محصولات فیزیکی خود را نیز به فروش برسانید.
  • برای افزونه ‌ووکامرس، سیستم همکاری در فروش نیز طراحی گردیده است.

طراحی وب سایت با وردپرس باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟

وب سایتی که با وردپرس طراحی می‌کنید و با افزونه ووکامرس قصد دارید از آن برای بالا بردن فروش خود استفاده نمایید، باید به صورتی طراحی گردد که به هیچ وجه مشتری شما را گیج نکند و دسترسی راحتی به بخش‌های مختلف وب سایت شما داشته باشد.

 

اطلاعات بیشتر

امتیاز و نظرات کاربران

3.6

از مجموع 195 امتیاز

23 نظر

22 روز پیش

سلام متاسفانه سوالها خیلی متفاوت از تدریس بود و این قسمت منو اذیت کرد.

زهره امینی

زهره امینی

5 ماه پیش

عالی

محمد طه خانی

محمد طه خانی

1 سال پیش

به نظرم یک آموزش عالی هست برای کار با وردپرس و البته ناگفته نمونه استاد واقعا خوب توضیح میدن ضمن اینکه تمام جزئیات و همه چیزهایی که لازم هست رو میگن، تشکر میکنم از مکتبخونه و استادمظهری برای تهیه این دوره خوب ، مفید و کاربردی ممنون

محمدامین سلطانیان

محمدامین سلطانیان

2 سال پیش

عالی بود. البته برای اینکه بتونین سایت های خیلی خوبی درست کنین، نباید فقط به فیلم ها اکتفا کنید و باید سرچ هایی بیشتری انجام دهید

سجاد بهزادی پور

سجاد بهزادی پور

2 سال پیش

برای کسانی که آشنایی با وردپرس ندارند و می‌خواهند تازه شروع کنند خوب است.

محمد شفیعی نیا

محمد شفیعی نیا

2 سال پیش

دوره بسیار خوبی بود . ارزش داشت واقعا . ممنون از مکتب خانه و استاد گرامی

یونس دانائی فر

یونس دانائی فر

نظرات بیشتر

گواهینامه

آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی با وردپرس

در صورتی‌ که حد نصاب قبولی در دوره را کسب و تمرین‌ها و پروژه‌های الزامی را ارسال کنید، گواهی‌نامه رسمی پایان دوره توسط مکتب‌خونه به اسم شما صادر شده و در اختیار شما قرار می‌گیرد.

قابل به اشتراک گذاشتن در

linkdin

دوره‌های پیشنهادی

آموزش طراحی وب سایت (Front-End)

مدرس: امیرحسین ناظم

12,030 دانشجو
3 (683)
گواهینامه
45٪
649,000 356,950 تومانء
آموزش رفتار سازمانی
دانشگاه صنعتی شریف

دانشگاه صنعتی شریف

مدرس: سارا بانکی

2,738 دانشجو
4.1 (105)
گواهینامه
30٪
649,000 454,300 تومانء
آموزش وردپرس (WordPress)

مدرس: آرش کاویانی

3,829 دانشجو
4.1 (128)
گواهینامه
45٪
1,029,000 565,950 تومانء
آموزش پایتون مقدماتی

مدرس: جادی میرمیرانی

88,539 دانشجو
4.4 (5,944)
گواهینامه
45٪
1,359,000 747,450 تومانء

درباره استاد

سید مهدی مظهری موسوی
سید مهدی مظهری موسوی
1 دوره
7,097 دانشجو

مهدی مظهری کارشناس ارشد آی‌تی می‌باشد و علاقه‌مند به پیدا کردن راهی برای کسب درآمد همگانی است. او همیشه ایده‌های خود را در قالب سایت پیاده‌سازی کرده و سپس آن را گسترش می‌دهد، اما زیربنا را سایت دانسته و معتقد است همیشه از یک سایت خوب یک درآمد عالی کسب می‌شود. او عاشق آی‌تی، اینترنت و تولید محتوا می‌باشد و علاقه زیادی به تبلیغات و بازاریابی دارد. وی از سال 1389 برنامه‌نویسی را آغاز کرده است و همیشه معتقد است باید سرعت طراحی را بالا برد تا بتوان هزینه را کاهش و ایده را حفظ کرد. وی حدود 5 سال است که با وردپرس آشنا شده و معتقد است انسان‌ها همان‌طور که تایپ کردن را می‌دانند، می‌توانند سایت خود را تولید کنند.

وی سایت‌ها و فروشگاه‌هایی را برای شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف ایجاد کرده است. حدود 3 سال است که در کنار شبکه و پشتیبانی سازمانی، وردپرس را به‌عنوان حرفه اصلی خود انتخاب کرده است.

اطلاعات بیشتر

سوالات پرتکرار

آیا در صورت خرید دوره، گواهی نامه آن به من تعلق می گیرد؟

خیر؛ شما با خرید دوره می توانید در آن دوره شرکت کنید و به محتوای آن دسترسی خواهید داشت. در صورتی که در زمان تعیین شده دوره را با نمره قبولی بگذرانید، گواهی نامه دوره به نام شما صادر خواهد شد.

آیا گواهی‌نامه‌های دانشگاهی به صورت رسمی و توسط دانشگاه مربوطه صادر می‌شود؟

بله؛ گواهی نامه ها توسط دانشگاه مربوطه و با امضای رئیس دانشگاه یا مسئول مربوطه که حق امضای گواهی نامه ها را دارد صادر می شود و گواهی نامه معتبر دانشگاه است که به اسم هر فرد صادر می شود.

حداقل و حداکثر زمانی که می توانم یک دوره را بگذرانم چقدر است؟

برای گذراندن دوره حداقل زمانی وجود ندارد و شما می توانید در هر زمانی که مایل هستید فعالیت های مربوطه را انجام دهید. برای هر دوره یک حداکثر زمان تعیین شده است که در صفحه معرفی دوره می توانید مشاهده کنید که از زمان خرید دوره توسط شما تنها در آن مدت شما از ویژگی های تصحیح پروژه ها توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه بهره مند خواهید بود.

در صورت قبولی در دوره، آیا امکان دریافت نسخه فیزیکی گواهی نامه دوره را دارم؟

خیر، به دلیل مسائل زیست محیطی و کاهش قطع درختان، فقط نسخه الکترونیکی گواهی‌نامه در اختیار شما قرار می‌گیرد

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟

بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.

صفحات پربازدید