آموزش رایگان مکانیک جامدات 1

مکانیک جامدات که با نام­‌های مقاومت مصالح یا مکانیک مصالح نیز شناخته می­‌شود شاخه‌ای از مکانیک مهندسی است که هدف آن مطالعه رفتار مکانیکی مصالح و اجزای ساخته‌شده از آن‌ها در شرایط واقعی عملکردشان است. ... ادامه

4.7 (32 رای)
2,414 دانشجو
محتوای دوره
درباره دوره
نظرات کاربران
درباره استاد

محتوای دوره

1 فصل 13 جلسه 27 ساعت ویدیو
مکانیک جامدات 1

درباره دوره

مکانیک جامدات که با نام­‌های مقاومت مصالح یا مکانیک مصالح نیز شناخته می­‌شود شاخه‌ای از مکانیک مهندسی است که هدف آن مطالعه رفتار مکانیکی مصالح و اجزای ساخته‌شده از آن‌ها در شرایط واقعی عملکردشان است. به کمک این دانش است که طراح ظرفیت‌ مصالح خود را می‌شناسد و ساختار متناسب با آن را بر طرح خود حاکم می‌کند. ابعاد قطعات مختلف یک ماشین یا یک سازه باید چنان انتخاب شود که در ضمنِ رعایت جوانب اقتصادی، نیروهای واردشده را بدون این‌که دچار خرابی شده یا تغییر شکل بیش‌از‌حد در آن ایجاد شود، تحمل نماید. انجام این کار مستلزم شناخت رفتار اجزای سازه­ای در شرایط مختلف بارگذاری است. مقاومت مصالح به مهندسان می‌آموزد تا باتوجه‌به سه عامل جنس مصالح ساختمانی، شکل هندسی اعضای سازه‌ای و وضعیت بارگذاری بر روی آن‌ها، مقاومت جسم یعنی ایستادگی آن در مقابل تسلیم و گسیختگی و  سختی جسم یعنی بازدارندگی آن در مقابل ایجاد تغییرشکل را مورد مطالعه قرار دهند و بهترین رفتار را بر طرح خود حاکم سازند. تحول در بناهای ساخته دست بشر در طول زمان روایت‌گر تاریخچه پیشرفت انسان در زمینه این دانش است و سیر تکامل صنایع نشان می‌دهد که شناخت رفتار مکانیکی مصالح مختلف، برای ساخت ساختمان‌های بزرگ‌تر، زیرساخت‌های پایدارتر و ماشین‌آلات کارآمدتر به کار رفته است.

 

دوره آموزش رایگان مکانیک جامدات 1 مناسب چه کسانی هست؟

این دوره برای دانشجویان رشته مهندسی عمران آماده شده‌است و دانشجویان با فراگیری آن می‌توانند این درس به‌صورت کامل یاد بگیرند

 

دوره آموزش مکانیک جامدات طی چند جلسه و کدام دانشگاه برگزار شده‌است؟

این دوره آموزشی طی 13 جلسه و در دانشگاه تهران ضبط شده‌است

اطلاعات بیشتر

امتیاز و نظرات کاربران

4.7

از مجموع 32 امتیاز

19 نظر

4 ماه پیش

سلام کارتون عالیست مکتب خونه ای های گرامی. اگر استاد صمد زاده درسی دیگر هم ازجمله فولاد یا تحلیل سازه هم درس میدن لطفا قرار بدید خیلی خیلی ممنون وتشکر.

حمید زمانی

حمید زمانی

4 ماه پیش

سلام آموزش دوره توسط استاد بسیار عالی بود انشاالله خداوند به همه عزیزانی که در این راه قدم برداشتند و آموزش های رایگان از اساتید برجسته در اختیار عموم قرار میدهند اجر و توفیق الهی نصیبتان بنماید. انشاالله فقط کیفیت فیلم برداری در این آموزش نسبت به آموزش های مشابه دیگر (بتن و فولاد و مقاومت دکتر دهقان و ... ) بسیار بهتر بود این هزینه هایی را که شما میکنید به طور قطع پایه های علمی کشور (و دیگر کشورها که خود دوستان من تجربه آن را نیز داشتم) با لا خواهد برد. و از خداوند توفیق روز افزون برای کلیه عزیزان را خواستارم.

بهزاد عدالتخواه

بهزاد عدالتخواه

6 ماه پیش

عالییییییی..

سعید پناهی

سعید پناهی

1 سال پیش

سلام.واقعا عالی تدریس میکنند.خدا پدر مادرشو رحمت کنه.باید قدر چنین اساتیدی رو دونست.ایشون و امثال ایشون از نظر بنده خیلی برای کشور و دانشجویان ارزشمند هستند.

1 سال پیش

سلام فوقالعاده بود واقعا آموزش کامل و کاربردی بود

1 سال پیش

سلام خیلی از اساتید علم کافی و بیان مناسب رو دارن اما کمی تو سلسه مراتب چینی مطالب دقت ندارند استاد صمد زاد به معنای واقعی کلمه هم بیان قوی و هم می دانند از کجا شروع کنند و به کجا برسند با توجه به دیدن بعضی از جلسه های آموزشی اساتید دیگر شک نکنید از بی نقص ترین آموزش های مقاومت مصالح رو شاهد خواهید بود . با آرزوی سلامتی برای استاد عزیز

نظرات بیشتر

دوره‌های پیشنهادی

آموزش رایگان استاتیک
دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل

دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل

مدرس: حسین یوسف‌پور

24,990 دانشجو
4.9 (459)
رایگان
مقاومت مصالح ١
دانشگاه صنعتی شریف

دانشگاه صنعتی شریف

مدرس: روح الله دهقانی فیروزآبادی

25,775 دانشجو
4.8 (132)
رایگان
تعیین سطح زبان انگلیسی

مدرس: جمعی از اساتید

56,677 دانشجو
4 (41)
رایگان
آموزش رایگان مقاومت مصالح 1
دانشگاه شهید بهشتی

دانشگاه شهید بهشتی

مدرس: حمید محمدنژاد

8,760 دانشجو
4.5 (61)
رایگان

درباره استاد

مهدی صمدزاد
مهدی صمدزاد
3 دوره
3,352 دانشجو

دکتر مهدی صمدزاد عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی عمران دانشگاه تهران است و دکتری خود را از دانشگاه پاریس-شرق دریافت کرده است. ایشان به اتفاق دکتر عبدالمجید جوهرزاده کتاب دو‌جلدی مقاومت مصالح (مؤسسه انتشارات دانشگاه تهران) را تألیف کرده است.

اطلاعات بیشتر

دیگر دوره‌های مهدی صمدزاد

آموزش رایگان مهندسی ترابری
دانشگاه تهران

دانشگاه تهران

مدرس: مهدی صمدزاد

318 دانشجو
5 (3)
رایگان
آموزش رایگان مکانیک جامدات 2
دانشگاه تهران

دانشگاه تهران

مدرس: مهدی صمدزاد

1,722 دانشجو
4.7 (15)
رایگان

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که درسی ناقص ضبط شده باشد؟

ما همواره تلاش کرده­‌ایم که دروس را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک درس ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح درس­ ها آمده است.

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟

در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

آیا امکان دریافت فیلم های یک درس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟

در حال حاضر امکان ارسال دروس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.