آموزش مبانی برنامه‌نویسی پایتون

پایتون، از کاربردی‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی حال حاضر که کمی در حقش کم‌لطفی شده (از نظر رتبه‌بندی بهترین زبان‌های برنامه‌نویسی) این روزها در میان برنامه‌نویسان بسیار رایج است. همین امر موجب شده است که محبوبیت این ... ادامه

گواهینامه
3.7 (33 رای)
5,066 دانشجو
مقدماتی
مکتب‌خونه
مکتب‌خونه
محتوای دوره
پیش‌نیاز‌ها
درباره دوره
نظرات کاربران
درباره استاد

محتوای دوره

9 فصل 38 جلسه 23 ساعت ویدیو
فصل اول: مقدمه
فصل دوم: اعداد
فصل سوم: آرایه‌ها
فصل چهارم: لیست‌ها
فصل پنجم: چندتایی‌ها (Tuples)
فصل ششم: مجموعه‌ها
فصل هفتم: کنترل جریان
فصل هشتم: دیکشنری (dictionary)
فصل نهم: مدیریت خطا

پیش‌نیاز‌ها

علاقه، علاقه و صرفاً علاقه شما به یادگیری یک زبان برنامه‌نویسی تنها پیش‌نیاز این دوره آموزشی رایگان است. پس به خودتان سخت نگیرید و این دوره آموزشی را نگاه کنید. تماشایش نه‌تنها ضرر ندارد، بلکه به شما کمک می‌کند از دنیای برنامه‌نویسی بیشتر بدانید.

درباره دوره

پایتون، از کاربردی‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی حال حاضر که کمی در حقش کم‌لطفی شده (از نظر رتبه‌بندی بهترین زبان‌های برنامه‌نویسی) این روزها در میان برنامه‌نویسان بسیار رایج است. همین امر موجب شده است که محبوبیت این زبان برنامه‌نویسی نسبت به سایر زبان‌ها پیشی گرفته و اکنون بسیاری از دانشجویان و فراگیران، به دنبال یادگیری این زبان برنامه‌نویسی باشند. ازاین‌رو ما در مکتب‌خونه تصمیم گرفتیم دوره آموزشی رایگان مبانی برنامه‌نویسی با پایتون را برای شما همراهان گرامی تهیه نماییم تا شما بهتر بتوانید برای یادگیری این زبان برنامه‌نویسی قدرتمند تصمیم‌گیری کنید. در واقع می‌توانید بفهمید آیا اصلاً به پایتون علاقه‌مند هستید یا خیر!

 

هدف از یادگیری دوره آموزش مبانی برنامه‌نویسی با پایتون چیست؟

همان‌طور که از نام این دوره آموزشی پیداست، در این دوره مقدمات برنامه‌نویسی با پایتون مطرح می‌شود. پس می‌توان نتیجه گرفت هدف از یادگیری این دوره آموزشی صرفاً آشنایی شما با پایتون است. ازاین‌رو نباید انتظار داشته باشید که با پایان این دوره آموزشی به یک پایتون کار تبدیل شده باشید! آن‌چه از شما یک برنامه‌نویس قدرتمند پایتون می‌سازد، تمرین، تکرار و به‌روزرسانی اطلاعات کدنویسی شما است. پس با گذراندن این دوره آموزشی، اگر از پایتون خوشتان آمد، سعی کنید حتماً آموزش‌ها را جدی‌تر پیگیری کنید.

 

دوره آموزش مبانی برنامه‌نویسی با پایتون مناسب چه کسانی است؟

اگر بین دوراهی مانده‌اید که چه زبان برنامه‌نویسی را یاد بگیرید، از دوره‌های مبانی برنامه‌نویسی‌های مختلف غافل نشوید چراکه این سبک از آموزش‌ها به شما کمک می‌کند علاقه خود را پیدا کنید؛ بنابراین می‌توان گفت این دوره آموزشی رایگان از مبانی برنامه‌نویسی پایتون مناسب تمامی افراد است تا به آن‌ها دید بهتری نسبت به برنامه‌نویسی پایتون بدهد و با استفاده از این آموزش‌ها شروع به کدنویسی در پایتون کنند.

 

‌بعد از فراگیری دوره آموزش مبانی برنامه‌نویسی پایتون چه مهارت‌هایی کسب خواهید کرد؟

آشنایی با انواع زبان‌های برنامه‌نویسی و چرایی انتخاب پایتون از مفاهیم اصلی است که در این دوره آموزشی مورد بررسی قرار می‌گیرد. با پایان این دوره آموزشی رایگان از مکتب‌خونه مهارت‌های کسب شده شما شامل موارد زیر است:

1. شناخت دستور زبان پایتون

2. شناخت انواع دستورها و بخش‌های مختلف یک برنامه نوشته شده

3. آشنایی با انواع داده و نحوه ذخیره‌سازی آن‌ها در پایتون

4. آشنایی با حلقه‌ها و شروط در پایتون

5. آشنایی با برنامه‌نویسی شیءگرا در پایتون و تعاریف مهم شامل کلاس و شیء

6. شناخت آرایه‌ها و ساختارها در پایتون

 

سرفصل‌های دوره آموزش مبانی برنامه نویسی پایتون


این دوره آموزشی به بررسی پایتون و جایگاه امروزه آن، تفاوت زبان‌های برنامه‌نویسی سطح بالا و سطح پایین، آشنایی با کامپایل و تفسیر یک برنامه توسط مفسر، دستورات مختلف در پایتون از تعریف متغیر گرفته تا دستورات شرطی و حلقه‌ها، انواع خطاها و نحوه خطایابی، انواع داده‌ها و توابع پایه، آرایه‌ها و ساختارها، مقدمه‌ای بر برنامه‌نویسی شیءگرایی و مفاهیم کلاس و شیء و غیره پرداخته می‌شود. امیدواریم این دوره آموزشی رایگان از مبانی برنامه‌نویسی پایتون شما را مشتاق به یادگیری پایتون کرده و در آینده‌ای نزدیک شاهد برنامه‌های قدرتمندی که شما با پایتون نوشته‌اید، باشیم.

 

اطلاعات بیشتر

ارزیابی خودکار

تمرین‌های برنامه‌نویسی خود را ارسال کنید

با تصحیح لحظه‌ای و خودکار بازخورد بگیرید

مهارت کد‌نویسی خود را افزایش دهید

امتیاز و نظرات کاربران

3.7

از مجموع 33 امتیاز

16 نظر

2 سال پیش

هر دوره اي که جناب حميد دانشجو در هر زمينه اي برگزار کرده رو شرکت کنيد! به معني کلمه خرفهم ميکنه فرد آموزش گيرنده رو. خيلي عالي توضيح ميده، همراه با مثال توضيح ميده، کامل و جامع توضيح ميده. استفاده از تخته وايت بورد در کنار کدنويسي لحظه اي فوق العاده است. مرسي از استاد حميد خان دانشجو سپاس از مکتب خونه که بستر برگزاري اين دوره رو فراهم کرده. راستي راستي: ************************************* پشتيبان اين دوره تا الاّن توسط خود ايشون هست که بي نظيررررررررررررررررررررررررررررررررررررررره.

سهیل قهرمانی

سهیل قهرمانی

2 سال پیش

عالی

حمید دانشجو

حمید دانشجو

2 سال پیش

ممنون از زحمات آقای دانشجو ،دوره ی خیلی خوبی بود

آرزو ملکیان

آرزو ملکیان

2 سال پیش

عالی بود ممنون بابت زحماتتون

3 سال پیش

خیلی عالی ممنون که انقدر خوب توضیح میدید.

3 سال پیش

ممنون از تهیه این دوره آموزشی بسیار خوب. فقط در این دوره راجب کار با رشته ها در پایتون ویدئویی گذاشته نشده. ظاهرا از قلم افتاده. با تشکر

نظرات بیشتر

گواهینامه

آموزش مبانی برنامه‌نویسی پایتون

در صورتی‌ که حد نصاب قبولی در دوره را کسب و تمرین‌ها و پروژه‌های الزامی را ارسال کنید، گواهی‌نامه رسمی پایان دوره توسط مکتب‌خونه به اسم شما صادر شده و در اختیار شما قرار می‌گیرد.

قابل به اشتراک گذاشتن در

linkdin

دوره‌های پیشنهادی

بلاک‌چین و بیت‌کوین به زبان ساده
17,161 دانشجو
4.4 (170)
گواهینامه
45٪
409,000 224,950 تومانء
آموزش برنامه‌نویسی با پایتون (پیشرفته)
32,645 دانشجو
4.1 (2,092)
گواهینامه
70٪
2,629,000 788,700 تومانء
آموزش پایتون مقدماتی

مدرس: جادی میرمیرانی

88,535 دانشجو
4.4 (5,944)
گواهینامه
45٪
1,359,000 747,450 تومانء
آموزش درک مقدماتی شبکه

مدرس: جادی میرمیرانی

14,526 دانشجو
4.3 (227)
گواهینامه
45٪
209,000 114,950 تومانء

درباره استاد

حمید دانشجو
حمید دانشجو
8 دوره
26,511 دانشجو

حمید دانشجو را می‌توان به‌عنوان یک محقق با انگیزه و هدفمند در زمینه علوم کامپیوتر معرفی کرد. او دارای تحصیلات کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات بوده و هم‌اکنون در حال فعالیت در زمینه شبکه‌های ارتباطی است. ایشان مقالاتی نیز در زمینه شبکه‌های اجتماعی در کنفرانس‌ها و مجلات داخلی و خارجی به ثبت رسانده‌اند و هم‌چنین، دارای سابقه تدریس در دانشگاه اصفهان نیز هستند.

آقای دانشجو از 91 به عنوان معمار و دانشمند داده و هم‌چنین سرپرست ارزیابی و تست در مرکز تحقیقات انفورماتیک و شرکت به‌پرداخت ملت مشغول به کار شده اند و از سال 96 نیز در شرکت پرداخت سپهر به عنوان کارشناس و تحلیل‌گر امنیت فعالیت می‌کند.

اطلاعات بیشتر

دیگر دوره‌های حمید دانشجو

آموزش رایگان توابع در پایتون
8,778 دانشجو
4.4 (29)
رایگان
آموزش رایگان شیءگرایی در پایتون
7,778 دانشجو
4.8 (63)
رایگان
آموزش رایگان آشنایی با ساختار زبان‌های برنامه‌سازی
3,461 دانشجو
3.9 (19)
رایگان
آموزش رایگان Regex در پایتون
4,084 دانشجو
4.7 (25)
رایگان

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که درسی ناقص ضبط شده باشد؟

ما همواره تلاش کرده­‌ایم که دروس را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک درس ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح درس­ ها آمده است.

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟

در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

آیا امکان دریافت فیلم های یک درس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟

در حال حاضر امکان ارسال دروس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.