آموزش رایگان مبانی آشکارسازی و تخمین دیجیتالی

زمینه‌ی مبانی آشکارسازی و تخمین دیجیتال ترکیبی از تکنیک‌های کلاسیک استنباط آماری و توصیف فرایندهای تصادفی در مخابرات، رادار، سونار و سایر سیستم‌های مدرن پردازش داده است. دو زمینه‌ی اصلی در استنباط آماری، تئوری تخمین ... ادامه

محتوای دوره
درباره دوره
نظرات کاربران
درباره استاد

محتوای دوره

1 فصل 28 جلسه 38 ساعت ویدیو
آشکارسازی و تخمین دیجیتالی

درباره دوره

زمینه‌ی مبانی آشکارسازی و تخمین دیجیتال ترکیبی از تکنیک‌های کلاسیک استنباط آماری و توصیف فرایندهای تصادفی در مخابرات، رادار، سونار و سایر سیستم‌های مدرن پردازش داده است. دو زمینه‌ی اصلی در استنباط آماری، تئوری تخمین و تئوری آشکارسازی هستند. در تئوری تخمین، خروجی به مقدار یک یا چند پارامتر موردنظر مرتبط است و ما می‌خواهیم این پارامترها را تخمین بزنیم. تئوری تخمین، قلب بسیاری از سیستم‌های پردازش الکترونیکی سیگنال‌ها برای استخراج اطلاعات است.

این دو زمینه کاربردهای بسیاری در رادار، سونار، گفتار، پردازش تصویر، مهندسی پزشکی، مخابرات، کنترل و لرزه‌نگاری دارند، به‌عنوان مثال در پردازش تصویر، تخمین مکان و جهت‌گیری اشیاء از یک عکس دوربین؛ در مهندسی پزشکی، تخمین ضربان قلب یک جنین؛ در مخابرات، تخمین فرکانس حامل یک سیگنال برای دی‌مدوله کردن آن؛ در لرزه‌نگاری، تخمین فاصله زیرزمینی یک مخزن نفتی بر اساس بازتاب صوت را می‌توان اشاره کرد.

تئوری آشکارسازی نیز در تمامی این زمینه‌ها جهت تصمیم‌گیری و استخراج اطلاعات نقش اساسی دارد. هدف در تمامی این زمینه‌ها، تصمیم‌گیری بر روی آن است که رخداد مورد نظر چه زمانی اتفاق می‌افتد. به‌عنوان مثال در رادار به تعیین حضور یا عدم حضور هواپیما علاقه‌مند هستیم. همچنین در سیستم‌های مخابراتی تشخیص بین ارسال بیت 0 یا بیت 1 در یک سیستم ارسال BPSK بررسی می‌شود. یا در تشخیص گفتار، می‌خواهیم تعیین نماییم از میان کلمات ممکن، چه کلمه‌ای ادا شده‌است. در مهندسی پزشکی، تشخیص حضور یک نارسایی قلبی، در یک سیستم کنترلی، تشخیص رخداد یک تغییر ناگهانی در سیستمی که بایستی کنترل شود.

***این دوره در بهار 99 ضبط شده‌است***

اطلاعات بیشتر

امتیاز و نظرات کاربران

4.7

از مجموع 6 امتیاز

3 نظر

2 سال پیش

باسلام ضمن تشکر لطفا لینک دانلود کلیه جلسات به صورت یکجا را هم قرار دهید

2 سال پیش

بدون شک یکی از بهترین دوره های مکتب خانه در حوزه مخابرات است. خیلی ممنونم از دوستانی که زحمت ضبط این کلاس را کشیده اند. همچنین از استاد عزیز حمیدرضا امین داور هم کمال تشکر را دارم که یکی از مهمترین و کاربردی ترین درس های مخابرات را این چنین جامع و ساده تدریس کردند. عالی ترینننننننن. بی صبرانه منتظر دوره های جدید ایشان هستم. با تشکر فراوان از تیم خوب مکتب خانه.

شایان زرگری

شایان زرگری

3 سال پیش

من واقعاً از دست اندرکاران ضبط این کلاس ممنونم. کاربردی ترین و سخت ترین درس مهندسی برق با بهترین استاد ضبط کردن دمشون گرم

مسلم عسگری

مسلم عسگری

دوره‌های پیشنهادی

آموزش رایگان پردازش تصویر
دانشگاه علم و صنعت

دانشگاه علم و صنعت

مدرس: محمدرضا محمدی

9,688 دانشجو
4.7 (61)
رایگان
تعیین سطح زبان انگلیسی

مدرس: جمعی از اساتید

56,681 دانشجو
4 (41)
رایگان
آموزش پایتون مقدماتی

مدرس: جادی میرمیرانی

88,475 دانشجو
4.4 (5,941)
گواهینامه
50٪
1,359,000 679,500 تومانء
آموزش درک برنامه نویسی

مدرس: جادی میرمیرانی

27,902 دانشجو
4.3 (497)
گواهینامه
50٪
239,000 119,500 تومانء

درباره استاد

حمیدرضا امین داور
حمیدرضا امین داور
5 دوره
8,995 دانشجو

دکتر حمیدرضا امین داور، استاد مهندسی برق مخابرات سیستم دانشگاه امیرکبیر هستند. ایشان از سال 1372 تا 1375 عضو هیئت‌علمی دانشگاه صنعتی شریف بودند و از سال 1372 عضو هیئت‌علمی دانشگاه امیرکبیر هستند. ایشان دارای مدرک کارشناسی مهندسی برق، کارشناسی ریاضیات کاربردی، کارشناسی ارشد مهندسی برق و دکتری مهندسی برق از دانشگاه واشنگتن هستند.

اطلاعات بیشتر

دیگر دوره‌های حمیدرضا امین داور

آموزش رایگان مخابرات 2
دانشگاه صنعتی امیرکبیر

دانشگاه صنعتی امیرکبیر

مدرس: حمیدرضا امین داور

1,961 دانشجو
5 (9)
رایگان
آموزش رایگان فرایند اتفاقی
دانشگاه صنعتی امیرکبیر

دانشگاه صنعتی امیرکبیر

مدرس: حمیدرضا امین داور

2,544 دانشجو
4.5 (6)
رایگان
معرفی رشته مهندسی برق

مدرس: جمعی از اساتید - جواد کاظمی‌تبار - حمیدرضا امین داور - رضا سروری - کیارش بازرگان - مصطفی فتحی

2,301 دانشجو
4.6 (16)
رایگان
آموزش رایگان مخابرات 1
دانشگاه صنعتی امیرکبیر

دانشگاه صنعتی امیرکبیر

مدرس: حمیدرضا امین داور

4,317 دانشجو
4.1 (27)
رایگان

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که درسی ناقص ضبط شده باشد؟

ما همواره تلاش کرده­‌ایم که دروس را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک درس ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح درس­ ها آمده است.

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟

در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

آیا امکان دریافت فیلم های یک درس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟

در حال حاضر امکان ارسال دروس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.