آموزش رایگان طراحی مدارهای مجتمع فرکانس رادیویی 1

آموزش مدارهای مجتمع فرکانس رادیویی به طراحی و ساخت مدارهای فرستنده و گیرنده در فرکانس‌های بالا می‌پردازد. مفاهیم این درس بسیار گسترده بوده و در عمل ترکیبی از مفاهیم رشته‌هایی مانند مخابرات سیستم، مخابرات میدان ... ادامه

محتوای دوره
درباره دوره
نظرات کاربران
درباره استاد

محتوای دوره

1 فصل 37 جلسه 58 ساعت ویدیو
طراحی مدارهای مجتمع فرکانس رادیویی 1

درباره دوره

آموزش مدارهای مجتمع فرکانس رادیویی به طراحی و ساخت مدارهای فرستنده و گیرنده در فرکانس‌های بالا می‌پردازد. مفاهیم این درس بسیار گسترده بوده و در عمل ترکیبی از مفاهیم رشته‌هایی مانند مخابرات سیستم، مخابرات میدان و الکترونیک است، به همین دلیل برای درک بهتر این درس لازم است دانشجو با دروسی مانند مخابرات 2 و میدان و امواج آشنایی داشته باشد و در دروس الکترونیک 1 و 2 و 3 مسلط باشد. در این مجموعه سعی شده‌است تا مطالب تا حد ممکن پیوسته و جامع در اختیار دانشجویان قرار گیرد. مرجع اصلی این درس کتاب RF Microelectronics از آقای پروفسور رضوی و همچنین کتاب سیستم‌های مخابراتی آقای کارسون بوده‌است، باتوجه به گستردگی مطالب، این درس در قالب دو درس RFIC1 و RFIC2 ارائه شده‌است.

در RFIC1 ابتدا مفاهیم پایه مانند نویز، آثار غیرخطی، رنج دینامیکی، تطبیق امپدانس بررسی می‌شوند، سپس مدولاسیون‌های دیجیتال بیان شده و به بررسی مفاهیم سیستمی مانند FDD ,TDD ,TDMA ,FDMA ,CDMA می‌پردازیم، سپس معماری‌های گیرنده مانند هتروداین ساده ، هتروداین جدید، تبدیل مستقیم و معماری‌های حذف تصویر مطرح می‌شوند، در انتها به مدارهای تقویت‌کننده‌های کم‌نویز و مخلوط‌کننده‌ها پرداخته می‌شود.

***این دوره در بهار 99 ضبط شده‌است***

اطلاعات بیشتر

امتیاز و نظرات کاربران

4.8

از مجموع 17 امتیاز

9 نظر

4 ماه پیش

بسیار عالی توضیح دادن واقعا مفیده به ویژه برای کسانی که به دنبال یادگیری عمیق مباحث هستند.

1 سال پیش

بسیار عالی عرض خسته نباشید خدمت استاد میارنعیمی عزیز و مکتب خونه ای های پرتلاش. امیدوارم با ارائه درس مبدلهای داده (A/D, D/A) پکیج الکترونیک رو کامل تر از قبل کنید. باز هم تشکر

2 سال پیش

قدرت بیان استاد عالی است.

3 سال پیش

عالیه واقعا با دقت تدریس میکنند . تشکر .

3 سال پیش

خیلی دوره مفید و کابردی هستش ... انتظار داریم از بنیاد مکتب خونه که با ارائه دوره های مربوط به طراحی آنتن پکیج مخابرات و الکترونیک رو کامل تر کنند. با تشکر بسیار از استاد میار نعیمی و بنیاد مکتب خونه از تلاششون در جهت تعالی دانش جوانان

3 سال پیش

تدریس بسیار زیبا و مفهومی با تشکر از جناب دکتر میار نعیمی

نظرات بیشتر

دوره‌های پیشنهادی

آموزش رایگان طراحی مدارهای مجتمع یکپارچه مایکروویو
دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل

دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل

مدرس: حسین میارنعیمی

2,005 دانشجو
4.9 (26)
رایگان
آموزش رایگان طراحی مدارهای مجتمع فرکانس رادیویی 2
دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل

دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل

مدرس: حسین میارنعیمی

1,079 دانشجو
5 (3)
رایگان
مدارهای مجتمع فرکانس بالا - RFIC
دانشگاه صنعتی شریف

دانشگاه صنعتی شریف

مدرس: مهرداد شریف بختیار

5,032 دانشجو
5 (21)
رایگان
آموزش رایگان نرم‌افزار ADS

مدرس: جمعی از اساتید مکتب‌خونه

3,184 دانشجو
4.8 (28)
رایگان

درباره استاد

حسین میارنعیمی
حسین میارنعیمی
5 دوره
4,820 دانشجو

دکترحسین میارنعیمی، از سال 1383 به عنوان استادیار گروه الکترونیک دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل شروع به کار نمود. هم‌اینک ایشان با مرتبه‌ی استادی به تدریس دروس میکروالکترونیک و فرکانس رادیویی مشغول هستند.

اطلاعات بیشتر

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که درسی ناقص ضبط شده باشد؟

ما همواره تلاش کرده­‌ایم که دروس را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک درس ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح درس­ ها آمده است.

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟

در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

آیا امکان دریافت فیلم های یک درس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟

در حال حاضر امکان ارسال دروس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.