آموزش شبکه عصبی و یادگیری عمیق

امروزه در علوم کامپیوتر دو مبحث بسیار مهم با نام شبکه عصبی و یادگیری عمیق پدید آمده است. شبکه‌های عصبی دسته‌ای از الگوهای برنامه‌نویسی هستند که برای آموختن از داده‌های مشاهده‌ای از زیست‌شناسی الهام گرفته‌اند. ... ادامه

گواهینامه
3.7 (41 رای)
5,938 دانشجو
مقدماتی
مکتب‌خونه
مکتب‌خونه
محتوای دوره
پیش‌نیاز‌ها
درباره دوره
نظرات کاربران
درباره استاد

آخرین تغییرات


1399/12/30

انتشار اولیه

1401/04/20

زیرنویس تمامی جلسات دوره اصلاح و به‌روزرسانی شد.

محتوای دوره

5 فصل 46 جلسه 7 ساعت ویدیو
فصل اول: مقدمه‌ای بر یادگیری عمیق
فصل دوم: شبکه عصبی پایه
فصل سوم: پایتون و برداری‌کردن
فصل چهارم: شبکه عصبی سطحی
فصل پنجم: شبکه عصبی عمیق

پیش‌نیاز‌ها

دوره آموزش یادگیری عمیق و شبکه عصبی اولین دوره از مجموعه تخصص یادگیری عمیق اندرو بوده و از معرفی و توضیح مبانی این دو علم شروع می‌کند و رفته رفته سطح مباحث آموزشی را ارتقا می‌دهد. پس از آموزش مقدماتی با شبکه‌های عصبی کم‌عمق و سپس عمیق آشنا می‌شوید و انتظار می‌رود که بتوانید آن‌ها را در عمل به کار ببرید. 

برای شرکت در دوره آموزش دیپ‌لرنینگ و شبکه عصبی بهتر است به حداقل یک زبان برنامه‌نویسی تسلط داشته باشید. همچنین توصیه می‌شود ابتدا مهارت‌ها و دانش‌های زیر را فرا بگیرید:

  • آشنایی با علم ریاضیات در حوزه‌های جبر، هندسه و غیره
  • تسلط بر زبان‌های برنامه‌نویسی پایتون یا R

درباره دوره

امروزه در علوم کامپیوتر دو مبحث بسیار مهم با نام شبکه عصبی و یادگیری عمیق پدید آمده است. شبکه‌های عصبی دسته‌ای از الگوهای برنامه‌نویسی هستند که برای آموختن از داده‌های مشاهده‌ای از زیست‌شناسی الهام گرفته‌اند. به عبارت ساده‌تر، این شبکه‌ها برای یادگیری از نحوه عملکرد مغز بهره می‌برند.

یادگیری عمیق مجموعه قدرتمندی از تکنیک‌ها برای یادگیری در شبکه‌های عصبی است. در واقع یادگیری عمیق زیرشاخه‌ای از یادگیری ماشین محسوب می‌شود و شبکه‌های عصبی اسکلت یادگیری عمیق را تشکیل می‌دهند. 

شبکه‌های عصبی و یادگیری عمیق در حال حاضر بهترین راه‌حل‌ها را برای بسیاری از مشکلات در تشخیص تصویر، تشخیص گفتار و پردازش زبان طبیعی (natural language processing) ارائه می‌دهند. اگر شما هم از علاقه‌مندان و فعالان حوزه تکنولوژی‌های نوظهور هستید، آموزش شبکه عصبی مصنوعی و یادگیری عمیق مکتب‌خونه را از دست ندهید.

هدف از آموزش شبکه عصبی و یادگیری عمیق چیست؟

آموزش شبکه‌های عصبی و یادگیری عمیق، اولین دوره از مجموعه تخصص یادگیری عمیق اندرو می‌باشد. در این دوره شما با مفاهیم بنیادی شبکه عصبی و یادگیری عمیق آشنا خواهید شد. این دوره به شما کمک می‌کند که قابلیت‌ها، چالش‌ها و پیامدهای یادگیری عمیق را درک کنید. همچنین آموزش یادگیری عمیق شما را برای مشارکت در توسعه فناوری پیشرفته هوش مصنوعی آماده می‌کند.

بنابراین این دوره مسیری برای شما فراهم می‌کند که دانش و مهارت لازم را برای استفاده از یادگیری ماشین در کار خود کسب کنید، سطح فنی خود را ارتقا داده و گام نهایی را برای ورود به دنیای هوش مصنوعی بردارید.

بعد از فراگیری دوره آموزش شبکه عصبی و یادگیری عمیق چه مهارت‌هایی کسب خواهید کرد؟

  • آشنایی با یادگیری عمیق
  • آشنایی با شبکه عصبی مصنوعی
  • برنامه‌نویسی پایتون
  • روش پس انتشار (Backpropagation)
  • معماری شبکه عصبی

 

اطلاعات بیشتر

امتیاز و نظرات کاربران

3.7

از مجموع 41 امتیاز

6 نظر

4 ماه پیش

استاد مسلط به ریاضی پشت مفاهیم هستند و روان توضیح میدهند و برای مفاهیم و ریاضی و نکات برنامه نویسی مربوط به شبکه های عصبی دوره خوبی هست

رضا عباس زاده

رضا عباس زاده

2 سال پیش

همونطور که خودتون اشاره کردین ویدئوهای این دوره به طور رایگان در کورسرا قابل دیدن هست. علت اینکه من شخصا دوره رو از مکتب خونه تهیه کردم اینه که توی کورسرا امکان انجام کوئیزها و پروژه ها نیست. و هم چنین زیرنویس فارسی. ولی با مقایسه ی کوئیز هفته اول متوجه شدم سوال ها مشابه سوالات کورس اصلی نیست و هم چنین زیرنویس با فونت بسیار بزرگ و مزاحم ویدئو و لغات نامانوس مثل واژه ی ترانهاده به جای transpose تهیه شده به علاوه کیفیت پایین ویدئو که نظرم رو منفی کرد و شخصا گذروندن کورس های اندرو انگ رو در مکتب خونه توصیه نمی کنم.

الهام محمودی

الهام محمودی

2 سال پیش

این دوره رو به شدت توصیه می کنم ؛ و خوبیش هم این هست که دید بسیار خوبی در چگونگی پیشبرد فرآیند یادگیری در یک الگوریتم و به خصوص نحوه پیاده سازیش از پایه در پایتون ایجاد می کند . و پروژه های بسیار خوبی هم برای تثبیت این دید فراهم کرده ، در کل خیلی عالیه ! ممنونم از مکتب خونه

علیرضا فرزین پور

علیرضا فرزین پور

3 سال پیش

یکم بی کیفیت هست ولی عالیه

مسلم محمدباقری

مسلم محمدباقری

2 سال پیش

دوره بسیار خوبی است من درسی که همپوشانی بسیار بالایی با این درس دارد را در حال حاضر در دانشگاه شهید بهشتی در حال گذراندن هستم. استادم بسیار مفاهیم را سنگین تر و البته با جزئیات بیشتر بیان می کند، لذا این دوره برای من به شخصه خیلی روان تر و کاربردی تر هست. از مکتب خونه خیلی متشکرم که این دوره رو به رایگان منتشر کردند و البته پیشنهاد میکنم زیر نویس انگلیسی را قرار دهند چون مشخصه مترجم تخصصی در این زمینه نداشته و مثلا بار ها شامل ترجمه نادرست لغت های تخصصی بودم به طوری که به شخصه زیر نویس را خاموش میکنم که به اشتباه نیوفتم

سید آرش سجادی

سید آرش سجادی

2 سال پیش

با عرض سلام و خسته نباشید، ممنون بابت تولید این محتوای آموزشی من ویدئو های دوره رو بطور کامل دیدم ، بنظرم یه ایراد بزرگی که این دوره داره اینه که در حین تدریس مثال های عینی بابت انتقال مفاهیم زده نمیشه و فقط با پارامتر ها جلو میرن که همین موضوع باعث میشه انتقال مفاهیم خیلی خوب انجام نشه

علی اشرفی

علی اشرفی

گواهینامه

آموزش شبکه عصبی و یادگیری عمیق

در صورتی‌ که حد نصاب قبولی در دوره را کسب و تمرین‌ها و پروژه‌های الزامی را ارسال کنید، گواهی‌نامه رسمی پایان دوره توسط مکتب‌خونه به اسم شما صادر شده و در اختیار شما قرار می‌گیرد.

قابل به اشتراک گذاشتن در

linkdin

دوره‌های پیشنهادی

آموزش یادگیری ماشین (Andrew NG)
8,464 دانشجو
3.9 (32)
459,000 تومانء
آموزش یادگیری ماشین با پایتون

مدرس: جادی میرمیرانی

17,786 دانشجو
4.4 (671)
گواهینامه
70٪
3,459,000 1,037,700 تومانء
آموزش پایتون مقدماتی

مدرس: جادی میرمیرانی

88,517 دانشجو
4.4 (5,944)
گواهینامه
50٪
1,359,000 679,500 تومانء
آموزش درک برنامه نویسی

مدرس: جادی میرمیرانی

27,917 دانشجو
4.3 (498)
گواهینامه
50٪
239,000 119,500 تومانء

این دوره در کدام مسیرهای یادگیری است؟

تخصص یادگیری عمیق
تخصص یادگیری عمیق گواهینامه تخصص
4 دوره
94 ساعت
158 جلسه
60٪
1,896,000 758,400 تومانء

درباره استاد

Andrew Ng
Andrew Ng
16 دوره
27,795 دانشجو

اندرو انگ استاد دانشکده علوم کامپیوتر دانشگاه استنفورد و سرپرست آزمایشگاه هوش مصنوعی استنفورد است. وی هم چنین بنیان‌گذار کورسرا (coursera.org) است و بر اساس گزارش تکنولوژی دانشگاه ام ای تی یکی از 35 مخترع برتر جوان دنیا است.
او دکتری خود را از دانشگاه کالیفرنیا برکلی گرفته و زمینه‌های پژوهش او هوش مصنوعی و علوم رباتیک است.

اطلاعات بیشتر

دیگر دوره‌های Andrew Ng

آموزش هوش مصنوعی مولد (Generative AI) برای همه
84 دانشجو
349,000 تومانء
آموزش دیپلوی مدل‌های یادگیری ماشین در پروداکشن
57 دانشجو
229,000 تومانء
آموزش مقدماتی یادگیری ماشین در پروداکشن
DeepLearning.Ai

DeepLearning.Ai

مدرس: Andrew Ng - Cristian Bartolomé Arámburu

84 دانشجو
5 (1)
289,000 تومانء
آموزش Langchain: با داده‌های خود صحبت کنید!
DeepLearning.Ai

DeepLearning.Ai

مدرس: Andrew Ng - Harrison Chase

180 دانشجو
219,000 تومانء

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که درسی ناقص ضبط شده باشد؟

ما همواره تلاش کرده­‌ایم که دروس را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک درس ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح درس­ ها آمده است.

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟

در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

آیا امکان دریافت فیلم های یک درس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟

در حال حاضر امکان ارسال دروس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.