آموزش درمان اختلال شخصیت مرزی

این دوره آموزشی توسط Iisha Garg تحت راهنمایی دکتر Aman Varma، روانشناس مجرب، تهیه شده است. اختلال شخصیت مرزی (BPD) یک اختلال سلامت روانی است که بر نحوه تفکر و احساس شما در مورد خود ... ادامه

5 (1 رای)
45 دانشجو
مقدماتی
محتوای دوره
پیش‌نیاز‌ها
درباره دوره
نظرات کاربران
درباره استاد

آنچه در این دوره می‌آموزید

یادگیری طرحواره درمانی

یادگیری درمان BPD با طرحواره روان درمانی

نحوه تشخیص اختلال شخصیت مرزی

یادگیری تکنیک‌های شناختی، تجربی، رفتاری و مشاوره‌ای

محتوای دوره

9 فصل 24 جلسه 2 ساعت ویدیو
مقدمه
اصول طرحواره درمانی
ایجاد طرح درمانی
درک روابط درمانی
تکنیک‌های تجربی برای BPD
پیاده‌سازی تکنیک‌های شناختی
پیاده‌سازی تکنیک‌های رفتاری
تکنیک‌های خاص
پایان درمان

پیش‌نیاز‌ها

برای درک و استفاده بهتر از این دوره بهتر است دانش پایه‌ای در مورد مفاهیم روانشناسی داشته باشید.

درباره دوره

این دوره آموزشی توسط  Iisha Garg تحت راهنمایی دکتر Aman Varma، روانشناس مجرب، تهیه شده است.

اختلال شخصیت مرزی (BPD) یک اختلال سلامت روانی است که بر نحوه تفکر و احساس شما در مورد خود و دیگران تأثیر می‌گذارد و باعث مشکلات در عملکرد روزانه شما می‌شود. این اختلال شامل مشکلات تصویر ذهنی، دشواری در مدیریت احساسات و رفتار و الگوی روابط ناپایدار است.

افراد مبتلا به BPD ترس شدیدی از رها شدن یا بی‌ثباتی دارند و ممکن است به سختی تنهایی را تحمل کنند. با این حال، خشم نامناسب، سهل‌انگاری و نوسانات خلقی مکرر ممکن است دیگران را از شما دور کند، حتی اگر به دنبال روابط عاشقانه و پایدار باشید.

درمان طرحواره می‌تواند به افراد در شناسایی الگوهای فکری و رفتاری که زمینه‌ساز و مداوم اختلالات سلامت روان هستند، کمک کند. دکتر جفری یونگ درمان طرحواره را در اواسط دهه 1980 آغاز کرد، پس از اینکه دریافت که درمان شناختی-رفتاری برای برخی افراد کمتر مفید است، به ویژه افرادی که نگرانی‌های شخصیتی مزمن دارند. او مفاهیم مختلفی را از رویکردهای گره‌زنی، روابط ابژه، ساخت‌گرایی و روانکاوی ترکیب کرد و یک روش یکپارچه را ایجاد کرد که بر نقاط قوت هر روش تمرکز داشت.

اولین موسسه درمان طرحواره در دهه 1990 در منهتن افتتاح شد. تعداد زیادی از مطالعات انجام شده با این روش نشان دادند که این روش برای اختلال شخصیت مرزی بسیار موثر است و تحقیقات بیشتر برای توسعه درمان طرحواره و اثبات اثربخشی آن ادامه دارد. به تازگی، درمان طرحواره نیز با مدیتیشن آگاهی همراه شده است تا یک رویکرد معنوی‌تر ایجاد شود.

در دوره آموزش درمان اختلال شخصیت مرزی، چه می‌آموزیم؟


در این دوره، شما همه چیز در مورد نحوه درمان اختلال شخصیت مرزی با استفاده از درمان طرحواره را خواهید آموخت. ما اصول اولیه و همچنین برخی از تمرینات پیشرفته را برای مشاوره به مشتریان و درمان مسائل ذهنی آنها پوشش خواهیم داد.

 

این دوره مناسب چه افرادی است:

  • روانشناسان
  • مشاوران
  • درمانگران

اطلاعات بیشتر

امتیاز و نظرات کاربران

5

از مجموع 1 امتیاز

1 نظر

29 روز پیش

بعضی ازقسمت ها زیرنویس خیلی سریع رد میشه ولی در کل مطالب جامع و کاربردی بود .

مریم براری

مریم براری

دوره‌های پیشنهادی

آموزش مهندسی ساختار ذهن

مدرس: سیدفتح اله سعادتمند

84 دانشجو
4 (5)
99,000 تومانء
آموزش پایتون مقدماتی

مدرس: جادی میرمیرانی

88,475 دانشجو
4.4 (5,941)
گواهینامه
50٪
1,359,000 679,500 تومانء
دستیابی به شادکامی و کمال در زندگی
Indian school of business

Indian school of business

مدرس: Rajagopal Raghunathan

2,383 دانشجو
4.7 (83)
529,000 تومانء

درباره استاد

Aman Varma
Aman Varma
1 دوره
45 دانشجو

Aman Varma، روانشناس، مشاور و درمانگر معتبر CBT، با علاقه و تعهد به کمک به دیگران، در زمینه‌های مختلف روانشناسی و سلامت روان فعالیت می‌کند. او معتقد است که هر فرد دارای ظرفیت رشد و شکوفایی است و مشتاقانه در تلاش است تا به افراد در رسیدن به این هدف کمک کند. ورما مدرک درمان‌های مختلفی مانند DBT، ACT، درمان گرشتیال، هیپنوتراپی، NLP و چندین مورد دیگر را دارد. آمان ورما همچنین علاقه زیادی به معنویت دارد و معتقد است که معنویت می‌تواند نقش مهمی در سلامت روان و رفاه کلی افراد ایفا کند. او همیشه سعی می‌کند روانشناسی و معنویت را در کار خود با یکدیگر ترکیب کند تا به افراد کمک کند دیدگاه وسیع‌تری نسبت به زندگی داشته باشند. او همچنین چند کتاب در مورد رشد شخصی و سلامت روان نوشته است.

اطلاعات بیشتر

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟

بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.