آموزش خودکارسازی کارهای خسته‌کننده با برنامه‌نویسی پایتون

اگر شما یک کارمند اداری، دانشجو، مدیر یا کسی هستید که می‌خواهید با کامپیوتر خود بهره‌وری بیشتری داشته باشید، برنامه‌نویسی به شما این امکان را می‌دهد که کدهایی بنویسید که وظایف خسته‌کننده را به صورت ... ادامه

6 دانشجو
مقدماتی
محتوای دوره
پیش‌نیاز‌ها
درباره دوره
درباره استاد

آنچه در این دوره می‌آموزید

اتوماسیون وظایف در کامپیوتر خود با نوشتن برنامه‌های ساده پایتون

نوشتن برنامه‌هایی که قادر به شناسایی الگوهای متنی با استفاده از "عبارات منظم" باشند

استفاده از ابزارهای دیباگ پایتون برای شناسایی سریع باگ‌ها در کد خود

کنترل برنامه‌نویسی موس و کیبورد برای کلیک کردن و تایپ کردن به‌جای شما

محتوای دوره

16 فصل 50 جلسه 10 ساعت ویدیو
مبانی پایتون
کنترل جریان
توابع
مدیریت خطاها با try/except
نوشتن برنامه کامل: حدس عدد
لیست‌ها
دیکشنری‌ها
بیشتر درباره رشته‌ها
اجرای برنامه‌ها از خط فرمان
عبارات منظم
فایل‌ها
دیباگ کردن
وب‌اسکرپینگ
مستندات اکسل، ورد و PDF
ایمیل
اتوماسیون رابط کاربری گرافیکی (GUI)

پیش‌نیاز‌ها

این دوره به نحوی تهیه و تدوین شده است که مباحث آن به ساده‌ترین شکل ممکن بیان شوند و مخاطبان دوره بتوانند به‌سادگی متوجه موضوعات مطرح شده شوند. به همین جهت برای شرکت در این دوره هیچ پیش‌نیاز به خصوصی وجود ندارد و افراد با هر سطحی از آگاهی و تحصیلات می‌توانند از مباحث این دوره نهایت استفاده را داشته باشند.

درباره دوره

اگر شما یک کارمند اداری، دانشجو، مدیر یا کسی هستید که می‌خواهید با کامپیوتر خود بهره‌وری بیشتری داشته باشید، برنامه‌نویسی به شما این امکان را می‌دهد که کدهایی بنویسید که وظایف خسته‌کننده را به صورت خودکار انجام دهند. دوره Automate the Boring Stuff with Python Programming بر اساس کتاب محبوب "خودکارسازی کارهای خسته‌کننده با پایتون" ارائه شده است.

کتاب "خودکارسازی کارهای خسته‌کننده با پایتون" برای افرادی نوشته شده که می‌خواهند هر چه سریع‌تر با نوشتن برنامه‌های کوچک که وظایف عملی را انجام می‌دهند، آشنا شوند. شما نیازی به دانستن الگوریتم‌های مرتب‌سازی یا برنامه‌نویسی شی‌گرا ندارید، بنابراین این دوره تمام علوم کامپیوتر را کنار گذاشته و بر نوشتن کدهایی تمرکز می‌کند که کارها را انجام می‌دهند.

این دوره برای مبتدیان کامل طراحی شده و به زبان برنامه‌نویسی محبوب پایتون می‌پردازد. شما مفاهیم پایه را یاد خواهید گرفت و همچنین:

  • وب‌اسکریپتینگ
  • تجزیه و تحلیل فایل‌های PDF و صفحات گسترده Excel
  • خودکارسازی کیبورد و ماوس
  • ارسال ایمیل و پیامک
  • و چندین موضوع عملی دیگر

در پایان این دوره، شما قادر خواهید بود کدهایی بنویسید که نه تنها به‌طور چشمگیری بهره‌وری شما را افزایش می‌دهند، بلکه می‌توانید این مهارت خلاقانه و سرگرم‌کننده را در رزومه خود نیز ذکر کنید.

این دوره برای چه کسانی مناسب است

  • کارمندان اداری، دانشجویان، کارگران کسب‌وکارهای کوچک/خانگی و مدیرانی که می‌خواهند بهره‌وری خود را افزایش دهند.
  • مهندسین نرم‌افزار تازه‌کار که می‌خواهند مهارت‌های بیشتری به جعبه‌ابزار برنامه‌نویسی خود اضافه کنند.
  • کاربرانی که پیام "یادگیری کدنویسی" را شنیده‌اند اما دلایل عملی برای یادگیری برنامه‌نویسی می‌خواهند.
  • مهندسین نرم‌افزار پایتون با تجربه می‌توانند از نیمه اول دوره صرف‌نظر کنند، اما ممکن است بخش‌های بعدی که به ماژول‌های مختلف شخص ثالث می‌پردازد، برایشان مفید باشد.
  • اگرچه این دوره به ابزارهای خاص DevOps نمی‌پردازد، اما برای مسئولین QA، DevOps و مدیرانی که می‌خواهند اسکریپت‌نویسی با پایتون را بیاموزند، مفید خواهد بود.

اطلاعات بیشتر

درباره استاد

Al Sweigart
Al Sweigart
2 دوره
858 دانشجو

Al Sweigart یک توسعه‌دهنده نرم‌افزار در سانفرانسیسکو است که در هیوستون، تگزاس به دنیا آمد و در دانشگاه تگزاس در آستین تحصیل کرده است. او چهار کتاب برنامه‌نویسی پایتون نوشته، در کنفرانس‌های پایتون سخنرانی کرده و به کودکان و بزرگسالان برنامه‌نویسی را آموزش داده است. پایتون زبان برنامه‌نویسی موردعلاقه اوست. وی توسعه‌دهنده چندین ماژول منبع‌باز برای آن است.

اطلاعات بیشتر

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟

بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.