آموزش نرم افزار اتوکد Civil 3D

در دوره‌ی آموزش مقدماتی نرم‌افزار CIVIL 3D ، از ابتدایی تا پیچیده‌ترین مسائل، تشریح می‌شود. فهرست مطالب این دوره، به گونه‌ای طراحی شده است که به صورت گام به گام انجام یک پروژه‌ی راه‌سازی، تدریس ... ادامه

گواهینامه
3.4 (94 رای)
1,522 دانشجو
مقدماتی
مکتب‌خونه
مکتب‌خونه
محتوای دوره
پیش‌نیاز‌ها
درباره دوره
نظرات کاربران
درباره استاد

محتوای دوره

6 فصل 63 جلسه 10 ساعت ویدیو
فصل اول - ارائه پیش نیازها
فصل دوم - ساخت گروه نقاط و Surface
فصل سوم - طراحی پلان مسیر
فصل چهارم - طراحی پروفیل طولی مسیر
فصل پنجم - طراحی کریدور مسیر
فصل ششم - نکات تکمیلی و کاربردی

پیش‌نیاز‌ها

از آن‌جایی که نرم‌افزار AutoCAD Civil3D، نسخه‌ی پیشرفته‌ی نرم­افزار اتوکد است، تمامی دانشجویان، باید به اصول اولیه‌ی نرم­افزار اتوکد آشنا باشند.

بنابر‌این، در ابتدای دوره، به معرفی ابزارهای مورد نیاز برای طراحی مسیر در اتوکد پرداخته می‌شود.

درباره دوره

در دوره‌ی آموزش مقدماتی نرم‌افزار CIVIL 3D ، از ابتدایی تا پیچیده‌ترین مسائل، تشریح می‌شود. فهرست مطالب این دوره، به گونه‌ای طراحی شده است که به صورت گام به گام انجام یک پروژه‌ی راه‌سازی، تدریس شود.

هدف از برگزاری این دوره، آموزش نرم‌افزار AutoCAD Civil3D به صورت مفهومی و پایه‌ای است.

پس از گذراندن این دوره، تمامی دانشجویان مهندسی عمران، ضمن یادگیری اصول اولیه در طراحی مسیر راه و راه­آهن، به طور کامل  با قابلیت­های این نرم افزارآشنا می‌شوند و در نهایت، می‌توانند همه‌ی پروژه‌های راه‌سازی را انجام دهند.

در حقیقت، این دوره بر اساس تجربیات به دست آمده، برای طرح هندسی مسیر تدوین شده است و کمک شایانی به یادگیری درس طراحی مسیر به صورت کاربردی می‌کند. به این ترتیب که به عنوان یک پارامتر تاثیر‌گذار در رزومه‌ی فارغ التحصیلان مهندسان عمران خواهد بود.

 

آموزش اتوکد راه سازی 

اتوکد یکی از نرم افزارهای مهم و بسیار کاربردی در دنیای مهندسی به ویژه در طراحی‌های عمرانی و راه سازی است. قابلیت‌های این نرم افزار به طراحان اجازه می‌دهد تا برای حل مسائل پیچیده به راحتی مدل‌سازی‌های مختلفی انجام دهند. افرادی که در رشته عمران تحصیل کرده‌اند، لازم است تا برای پیشرفت مهارت‌های خود به یادگیری نرم افزارهای کاربردی مانند آموزش اتوکد در این راه بپردازند.

در بحث مدل سازی‌های اطلاعاتی و تدوین و طراحی پروژه‌های طراحی راه‌ها با آموزش اتوکد راه سازی از طریق آموزش سیویل تری دی می‌توان به راحتی نیازهای مربوط به این حوزه را برطرف کرد. آموزش پایه ای نرم افزار AutoCAD Civil3D امکان طراحی و اجرای پروژه‌های راه سازی مختلف را فراهم می‌کند.

 سیویل تری دی چیست؟

نرم افزار AutoCAD Civil 3D برنامه‌ای اختصاصی برای مهندسین عمران است که در سراسر دنیا از آن برای مدل‌سازی‌های اطلاعاتی و طراحی پروژه‌های عمرانی استفاده می‌کنند. شباهت‌های Civil 3D با نرم افزار اتوکد باعث شده تا در میان مهندسین عمران به منظور طراحی بر اساس مدل پویا مورد استقبال قرار گیرد. همچنین وجود راهنمای کامل نرم افزار باعث شده تا جایگزینی برای نرم افزار Land Desktop باشد. 

اهمیت شرکت در دوره آموزش سیویل تری دی چیست؟ 

همان‌طور که آموزش اتوکد برای مهندسی شهرسازی اهمیت دارد، آموزش نرم افزار Civil 3D نیز برای طراحی راه‌ها، مسیرهای حمل و نقل و یا اجرای دیگر پروژه‌های عمرانی نیز مهم است؛ چرا که این نرم افزار امکان طراحی بر اساس مدل پویا را فراهم می‌کند. یعنی همه محاسبات به طور همزمان با طراحی و ترسیم به روزرسانی می‌شود. در نرم افزار سیویل تری دی همه المان‌های پروژه در تعامل مستقیم و پیوسته با یکدیگر قرار دارند.

 اهمیت آموزش اتوکد راهسازی زمانی مشخص می‌شود که طراحان و مهندسین عمران می‌توانند با کمک آن کیفیت و سرعت تولید طرح‌های خود را به طور چشمگیری بالا ببرند. همچنین این نرم افزار توانایی کار کردن به صورت گروهی برای تیم مهندسی را فراهم می‌کند. مهندسین در تمامی مراحل اجرای پروژه به واسطه این قابلیت سیویل تری دی می‌توانند با یکدیگر در تعامل باشند و طرح‌های خود را به صورت هماهنگ جلو ببرند. 

در آموزش اتوکد راهسازی چه مباحثی مد نظر است؟ 

در این دوره به آموزش نقشه برداری راه سازی و تشریح مسائل از ابتدایی تا پیچیده پرداخته می‌شود. در دوره آموزش راه سازی شما به ‌صورت گام به گام یاد می‌گیرید که چگونه یک پروژه راه سازی را پیاده‌سازی کنید. بعد از توضیح مختصری درباره اتوکد و معرفی نرم افزار civil 3D روند طراحی در این نرم افزار توضیح داده می‌شود. سپس قابلیت‌های مختلف نرم افزار، چگونگی طراحی پلان مسیر، کریدور و پروفیل طولی بیان خواهد شد و نکات تکمیلی در این باره مورد بررسی قرار می‌گیرد. 

چه کسانی به آموزش اتوکد راه سازی نیاز دارند؟ 

 این دوره برای افراد زیر مفید است:

-        مهندسین عمران

-        مهندسین نقشه برداری

-        مهندسین شهرسازی

همچنین این دوره برای دانشجویانی که لازم است درس طراحی مسیر را بگذرانند، بسیار کمک‌کننده خواهد بود و در رزومه آن‌ها ثبت می‌شود. 

کاربردهای آموزش اتوکد راه سازی چیست؟ 

از کاربردهای دوره آموزش اتوکد در راه سازی موارد زیر مهم هستند:

-        کمک به طراحی مسیرهای مختلف

-        طراحی سیستم‌های حمل و نقل

-        طراحی سیستم‌های فاضلاب

-        ایجاد نقشه برای ساخت جاده‌ها

-        طراحی پروژه‌های عمرانی مختلف 

معرفی دوره آموزش اتوکد راه سازی 

در دوره آموزش اتوکد راه سازی شما با بخش‌های مختلف نرم افزار Civil 3D آشنا می‌شوید و یاد می‌گیرید که چگونه یک پروژه عمرانی را به طور کامل از ابتدا تا انتها اجرا کنید. روند طراحی در این نرم افزار را به صورت گام به گام آموزش خواهید دید و با نحوه مدل‌سازی زمین طبیعی بر اساس داده‌های مختلف نقشه برداری آشنا می‌شوید. سپس به بررسی عوامل موثر بر طراحی پلان مسیر و چگونگی انجام آن پرداخته خواهد شد. 

بعد از آن چگونگی رسم مقطع عرضی، محاسبه دقیق احجام عملیات خاکی و نکات مهم برای رسم کریدور و مسیرهای مختلف ارائه می‌شود. علاوه بر این درباره چگونگی دریافت خروجی از اجزای مختلف مسیر، انتقال استایل‌ها از یک فایل به فایل دیگر و همین‌طور تعریف افست اسمبلی آموزش خواهید دید. شما برای یادگیری بیشتر خود می‌توانید به سراغ فایل‌های آموزش سیویل تری دی رضوان طلب بروید و برای حرفه‌ای‌تر شدن در این راه از آموزش پیشرفته سیویل تری دی استفاده کنید. 

سرفصل های دوره آموزش اتوکد راه سازی 

سرفصل های دوره آموزش اتوکد در راه سازی شامل موار زیر می‌شود:

1-    ارائه پیش‎نیازها

2-    ساخت گروه نقاط و Surface

3-    طراحی پلان مسیر

4-    طراحی پروفیل طولی مسیر

5-    طراحی کریدور مسیر

6-    نکات تکمیلی و کاربردی

مخاطبین دوره آموزش اتوکد راه سازی 

این دوره برای دانشجویان رشته‌های عمران، شهرسازی و نقشه‌برداری بسیار مفید خواهد بود و همین طور مهندسینی که باید به طراحی پروژه‌های عمرانی با کیفیت بالا و در زمانی کوتاه بپردازند. 

دوره آموزش اتوکد راه سازی مکتب خونه

اهمیت آموزش نرم افزار Civil 3D و قابلیت‌های آن برای یک طراحی باکیفیت و سریع باعث شده تا دوره آموزش اتوکد راه سازی مکتب خونه برای علاقه‌مندان برگزار شود. اگر می‌خواهید به اندازه کافی در طراحی مسیرهای مختلف عمرانی ماهر شوید، پیشنهاد می‌کنیم برای شرکت در این دوره اقدام کنید و نحوه اجرای پروژه‌های عمرانی را فرا بگیرید. برای یادگیری این نرم افزار باید به طور کامل با نرم افزار اتوکد آشنا باشید

. به این منظور می‌توانید در دوره آموزش کامل اتوکد شرکت کنید و با تمام قابلیت‌های آن آشنا شوید. توصیه می‌کنیم برای تبدیل شدن به یک طراح حرفه‌ای، دوره آموزش اتوکد راه سازی مکتب خونه را از دست ندهید. همچنین انواع دوره آموزش اتوکد دیگر به عنوان مکمل و پیش نیاز این دوره در مکتب خونه موجود است.

 

اطلاعات بیشتر

امتیاز و نظرات کاربران

3.4

از مجموع 94 امتیاز

13 نظر

1 سال پیش

خوب بود متشکرم از زحمات استاد، واقعا نمی‌دونم چرا بعضی‌ها هیت میدن.

مصطفی جمشیدی

مصطفی جمشیدی

1 سال پیش

خواستم تشکر کنم از مهندس حمزه ای عزیز بابت تدریس عالی و روان شون بسیار استفاده کردم ممنون

وحید مهدیلو ترکمانی

وحید مهدیلو ترکمانی

3 سال پیش

واقعا بنظر من خیلی عالیه و مدرس کاملا به مباحث آشنایی داره ممنون

اشكان رحيمي

اشكان رحيمي

3 سال پیش

باسلام خدمت استادعزیز جا دارد تشکر کنم از آموزش کامل شما،امیدوارم این راه ادامه داشته باشدمنتظر آموزش های بعدی هستیم.باتشکر

حسین شیرازی

حسین شیرازی

1 سال پیش

سلام . بنده این دوره رو دو سال پیش تهیه کردم ولی هنوزم جایی به مشکل میخورم برمیگردم میبینم. به نظرم دوستانی که راضی نبودند پیش نیازهایی مثل اتوکد و اصول طراحی مسیر رو مسلط نیستند.

ملوک نوروزی بامی

ملوک نوروزی بامی

3 سال پیش

دوره خوبی بود. ممنونم از زحمات استاد

محمد زنده دل

محمد زنده دل

نظرات بیشتر

گواهینامه

آموزش نرم افزار اتوکد Civil 3D

در صورتی‌ که حد نصاب قبولی در دوره را کسب و تمرین‌ها و پروژه‌های الزامی را ارسال کنید، گواهی‌نامه رسمی پایان دوره توسط مکتب‌خونه به اسم شما صادر شده و در اختیار شما قرار می‌گیرد.

قابل به اشتراک گذاشتن در

linkdin

دوره‌های پیشنهادی

بلاک‌چین و بیت‌کوین به زبان ساده
17,161 دانشجو
4.4 (170)
گواهینامه
45٪
409,000 224,950 تومانء
آموزش نرم‌افزار اتوکد 2بعدی (مقدماتی)
5,515 دانشجو
4.5 (331)
گواهینامه
45٪
649,000 356,950 تومانء
پروژه راه با استفاده از Civil3D

مدرس: راهب میرزانمدی

4,385 دانشجو
4.6 (13)
رایگان
آموزش برنامه‌ریزی و کنترل پروژه با نرم‌افزار MSP نسخه 2021
3,485 دانشجو
4.2 (221)
گواهینامه
30٪
649,000 454,300 تومانء

درباره استاد

جواد ابوحمزه
جواد ابوحمزه
1 دوره
1,522 دانشجو

جواد ابوحمزه فارغ‌التحصیل رشته مهندسی عمران گرایش راه و ترابری از دانشگاه تربیت مدرس است. مهم‌ترین علاقه‌مندی وی طراحی مسیر اعم از راه و راه‌آهن است. همچنین در زمینه طراحی تقاطعات شهری، پلان خطوط ایستگاه‌های راه‌آهن، شبیه‌سازی وسایل نقلیه در مسیر فعالیت داشته است. او مقطع کارشناسی خود را در رشته مهندسی راه‌آهن گرایش خط و سازه‌ در دانشگاه علم و صنعت و مقطع کارشناسی ارشد را در رشته مهندسی عمران گرایش راه و ترابری در دانشگاه تربیت مدرس گذرانده است. سابقه تدریس نرم‌افزار CIVIL 3D در دانشگاه علم و صنعت و همکاری با مهندسین مشاور در زمینه طراحی مسیر راه و راه‌آهن از دیگر مواردی است که در کارنامه خود جای داده است.

اطلاعات بیشتر

سوالات پرتکرار

آیا در صورت خرید دوره، گواهی نامه آن به من تعلق می گیرد؟

خیر؛ شما با خرید دوره می توانید در آن دوره شرکت کنید و به محتوای آن دسترسی خواهید داشت. در صورتی که در زمان تعیین شده دوره را با نمره قبولی بگذرانید، گواهی نامه دوره به نام شما صادر خواهد شد.

آیا گواهی‌نامه‌های دانشگاهی به صورت رسمی و توسط دانشگاه مربوطه صادر می‌شود؟

بله؛ گواهی نامه ها توسط دانشگاه مربوطه و با امضای رئیس دانشگاه یا مسئول مربوطه که حق امضای گواهی نامه ها را دارد صادر می شود و گواهی نامه معتبر دانشگاه است که به اسم هر فرد صادر می شود.

حداقل و حداکثر زمانی که می توانم یک دوره را بگذرانم چقدر است؟

برای گذراندن دوره حداقل زمانی وجود ندارد و شما می توانید در هر زمانی که مایل هستید فعالیت های مربوطه را انجام دهید. برای هر دوره یک حداکثر زمان تعیین شده است که در صفحه معرفی دوره می توانید مشاهده کنید که از زمان خرید دوره توسط شما تنها در آن مدت شما از ویژگی های تصحیح پروژه ها توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه بهره مند خواهید بود.

در صورت قبولی در دوره، آیا امکان دریافت نسخه فیزیکی گواهی نامه دوره را دارم؟

خیر، به دلیل مسائل زیست محیطی و کاهش قطع درختان، فقط نسخه الکترونیکی گواهی‌نامه در اختیار شما قرار می‌گیرد

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟

بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.