آموزش جامع روبی (Ruby)

در دوره آموزش جامع روبی ما به سراغ آموزش زبان برنامه‌نویسی روبی از مقدماتی تا پیشرفته خواهیم رفت. روبی (Ruby) یک‌زبان برنامه‌نویسی انعطاف‌پذیر، وب، تست نفوذ، پویا و شئ گرا است که با استفاده از ... ادامه

5 (1 رای)
9 دانشجو
مقدماتی
مکتب‌خونه
مکتب‌خونه
محتوای دوره
پیش‌نیاز‌ها
درباره دوره
نظرات کاربران
درباره استاد

آنچه در این دوره می‌آموزید

یادگیری زبان برنامه‌نویسی روبی

شئ گرایی در روبی

کار با دیتابیس در روبی

حل تمرینات مختلف برای یادگیری بیشتر روبی

محتوای دوره

12 فصل 89 جلسه 13 ساعت ویدیو
مقدمه و معرفی
داده‌ها و اشیا در روبی
شرط‌ها و حلقه‌های تکرار در روبی
توابع در روبی
کتابخانه‌ها و ماژول‌ها در روبی
حل تمرین - بخش اول
شئ گرایی در روبی
کار با فایل‌ها و دایرکتوری‌ها در روبی
کنترل خطاها در روبی
کار با یونیت تست در روبی
کار با دیتابیس در روبی
حل تمرین - بخش دوم و سخن پایانی

پیش‌نیاز‌ها

این دوره به نحوی تهیه و تدوین شده است که مباحث آن به ساده‌ترین شکل ممکن بیان شوند و مخاطبان دوره بتوانند به‌سادگی متوجه موضوعات مطرح شده شوند. به همین جهت برای شرکت در این دوره هیچ پیش‌نیاز به خصوصی وجود ندارد و افراد با هر سطحی از آگاهی و تحصیلات می‌توانند از مباحث این دوره نهایت استفاده را داشته باشند.

درباره دوره

در دوره آموزش جامع روبی ما به سراغ آموزش زبان برنامه‌نویسی روبی از مقدماتی تا پیشرفته خواهیم رفت.

روبی (Ruby) یک‌زبان برنامه‌نویسی انعطاف‌پذیر، وب، تست نفوذ، پویا و شئ گرا است که با استفاده از آن می‌توانید بک‌اند یک سایت را بنویسید و یا اکسپلویت‌های مختلفی را در حوزه امنیت سایبری بنویسید .

هدف این دوره آشنایی و یادگیری زبان برنامه‌نویسی روبی است. ساختار این زبان بسیار شبیه به زبان برنامه‌نویسی پایتون است بدین شکل که اگر شما زبان برنامه‌نویسی پایتون را بلد باشید بسیار راحت می‌توانید این زبان را یاد بگیرید و یا برعکس شما این زبان را یاد بگیرید به‌راحتی می‌توانید زبان برنامه‌نویسی پایتون را هم یاد بگیرید.

زبان برنامه‌نویسی روبی توسط فردی به نام یوکیهیرو ماتسوموتو (Yukihiro Matz Matsumoto) طراحی شده و توسط وی معرفی شد.

مخاطبان این دوره کسانی هستند که می‌خواهند بک‌اند سایت را با روبی طراحی کنند و یا اینکه می‌خواهند در حوزه امنیت سایبری فعالیت کنند.

زبان برنامه‌نویسی روبی بر روی هر سه سیستم‌عامل محبوب یعنی ویندوز، لینوکس و مک قابل‌اجرا است بدین معنا که مستقل از سیستم‌عامل است .

پس از یادگیری زبان برنامه‌نویسی روبی خیلی سریع می‌توانید به سمت یادگیری فریم‌ورک Ruby on Rails قدم بردارید.

شما در این دوره از پایه‌ای‌ترین مباحث مانند تعریف‌کردن یک متغیر ساده و کار با حلقه‌ها و کار با توابع تا شئ گرایی در روبی، کار با فایل‌ها در روبی و کار با دیتابیس در روبی را یاد خواهید گرفت.

اطلاعات بیشتر

درباره استاد

معین حشمتی
معین حشمتی
2 دوره
128 دانشجو

معین حشمتی دانشجوی مهندسی کامپیوتر کرمانشاه است. ایشان برنامه نویس پایتون و دانشجوی شبکه و امنیت و طراحی سایت هستند. شروع کارشان با یادگیری برنامه‌نویسی پایتون، در ادامه شروع کار با لینوکس و ورود به دنیای شبکه و امنیت است. معین حشمتی مسلط به دوره‌های Network+ و لینوکس تا سطح Lpic1 و CEH و Wordpress است.

اطلاعات بیشتر

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟

بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.