آموزش جامع تحلیل کسب‌وکار با اکسل

در دنیای داده محور، یک رهبر نیازمند دانش روش‌های مرتبط با داده (آمار) و همچنین مدل‌های مناسب برای استفاده از آن داده‌هاست. دوره تحلیل کسب‌وکار بر روی بخش دوم تمرکز می‌کند: این دوره دانشجویان را ... ادامه

5 (1 رای)
66 دانشجو
مقدماتی
محتوای دوره
پیش‌نیاز‌ها
درباره دوره
نظرات کاربران
درباره استاد

آنچه در این دوره می‌آموزید

چارچوب‌های تحلیلی برای تصمیم‌گیری

مدل‌سازی در اکسل

تبدیل معاوضه‌ها به مدل‌ها

نحوه تبدیل شدن به یک مدیر داده محور

محتوای دوره

6 فصل 20 جلسه 5 ساعت ویدیو
مقدمه‌ای به اکسل
تحلیل What-If در اکسل
تحلیل تصمیم‌گیری با رگرسیون و ارزش فعلی خالص (NPV)
برنامه‌ریزی خطی
مسائل بهینه‌سازی حمل و نقل
برنامه‌ریزی integer و برنامه‌ریزی غیرخطی

پیش‌نیاز‌ها

برای درک و استفاده بهتر از این دوره آشنایی اولیه با نرم‌افزار اکسل ضروری می‌باشد.

درباره دوره

در دنیای داده محور، یک رهبر نیازمند دانش روش‌های مرتبط با داده (آمار) و همچنین مدل‌های مناسب برای استفاده از آن داده‌هاست. دوره تحلیل کسب‌وکار بر روی بخش دوم تمرکز می‌کند: این دوره دانشجویان را با چارچوب‌های تحلیلی مورد استفاده برای تصمیم‌گیری از طریق مدل‌سازی در اکسل، آشنا می‌کند. این چارچوب‌ها شامل بهینه‌سازی خطی و عدد صحیح، تحلیل تصمیم‌گیری و مدل‌سازی ریسک می‌شوند. دانشجویان برای هر روش‌شناسی، ابتدا با اصول اولیه آن آشنا می‌شوند و سپس با استفاده از اکسل، آن روش‌شناسی را در مسائل تجاری واقعی به کار می‌بندند.

در این دوره، تأکید بر «نحوه کار با اکسل» نیست، بلکه بر فرمول‌بندی مسائل، تبدیل آن فرمول‌بندی‌ها به مدل‌های کاربردی، بهینه‌سازی و یا نمایش مدل‌ها و تفسیر نتایج است. این دوره، مدیرانی را تربیت می‌کند که در تبدیل معاوضه‌ها به مدل‌ها، درک خروجی نرم‌افزار و قدردانی از رویکردهای کمی برای تصمیم‌گیری احساس راحتی می‌کنند.

تحلیل کسب‌وکار با استفاده گسترده از داده و مدل‌سازی، تصمیم‌گیری در سازمان‌ها را هدایت می‌کند. این دوره بر معرفی دانشجویان به چارچوب‌های تحلیلی مورد استفاده برای تصمیم‌گیری تمرکز دارد تا آن‌ها بتوانند با استفاده از داده‌ها، از مقدمات اکسل تا تکنیک‌های مدل‌سازی پیشرفته، به درک درستی برسند.

دوره آموزش تحلیل کسب و کار با اکسل 

آیا با اهمیت آموزش تحلیل کسب و کار با اکسل آشنایی دارید؟ تحلیل کسب و کار در چه مواقعی مورد نیاز است؟ امروزه ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که جمع‌آوری و تحلیل داده‌ها به یکی از ضروریات برای هر کسب و کاری تبدیل شده است. از طرفی اکسل یکی از ابزارهای حرفه‌ای برای تحلیل و مدیریت داده‌هاست. اکسل بهترین گزینه برای مدیریت داده‌ها در حجم زیاد برای کسب و کارهای مختلف است. 

گاهی اوقات بررسی فعالیت‌های روزمره روی کاغذ امکان‌پذیر است؛ اما زمانی که داده‌ها زیاد شوند، باید به سراغ فضایی بزرگ‌تر همانند اکسل رفت. اما چگونه می‌توان تحلیل کسب و کار با اکسل را یاد گرفت؟ شرکت در دوره تحلیل داده‌های آماری در اکسل مکتب خونه می‌تواند بهترین گزینه برای آموزش کار با اکسل در تحلیل داده‌ها باشد.

آموزش تحلیل کسب و کار با اکسل چه  اهمیتی دارد؟ 

در هر سازمانی تحلیل داده‌های کسب و کار برای بخش‌های مختلف مانند منابع انسانی، بازاریابی و فروش و یا عملیات و زنجیره تامین یکی از ضروریات است. با تحلیل روند در اکسل می‌توان تا حد زیادی در زمان صرفه‌جویی کرد، نقاط قوت و ضعف را مورد بررسی قرار داد و حتی برای بازگشت سریع سرمایه اقدام کرد. شما از طریق آموزش اکسل برای کار در شرکت و یا هر سازمانی می‌توانید داده‌های شرکت را مورد تحلیل و بررسی قرار دهید. هر سازمانی برای داشتن انتخاب‌های آگاهانه نیاز به تحلیل داده‌های کسب و کار با استفاده از اکسل دارد. اگر می‌خواهید به سودآوری بالایی برای کسب و کار خود برسید، این آموزش بسیار سودمند خواهد بود. 

در آموزش تحلیل کسب و کار با Excel چه مباحثی مدنظر است؟ 

شما در این آموزش یاد می‌گیرید که چگونه برای تحلیل داده‌های کسب و کار خود با اکسل کار کنید. البته هدف این دوره کار کردن با اکسل نیست، بلکه با ابزارهای تحلیل داده، فرمول بندی مسائل، تبدیل فرمول بندی‌ها به مدل‌های کاربردی و چگونگی نمایش مدل‌ها و تفسیر نتایج آشنا می‌شوید. به طور کلی مباحث مورد نظر آموزش دیتا آنالیز در اکسل به قرار زیر است:

-         چارچوب‌های تحلیلی برای تصمیم‌گیری

-         مدلسازی در اکسل

-         تبدیل معاوضه‌ها به مدل‌ها

-         نحوه تبدیل شدن به یک مدیر داده محور

کاربردهای آموزش تحلیل کسب و کار با Excel چیست؟ 

تحلیل کسب و کار با اکسل در بخش‌های مختلف یک سازمان یا شرکت کاربرد دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

-         مدیریت منابع مالی

-         کمک به کشف تکنیک‌های برجسته فروش

-         اندازه‌گیری پیشرفت کار

-         برطرف کردن مشکلات موجود

-         کمک به تجزیه و تحلیل فروش در اکسل

چه کسانی به آموزش تحلیل کسب و کار با اکسل نیاز دارند؟ 

هدف اصلی آموزش تحلیل کسب و کار با اکسل این است که شما بتوانید داده‌های جمع‌آوری شده را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید. افراد زیر به آموزش تحلیل بنیادی با اکسل نیاز دارند:

-         حسابداران کسب و کارها

-         کاربران اکسل

-         مدیران سازمان‌ها و شرکت‌ها

معرفی دوره آموزش تحلیل کسب و کار با Excel

در این دوره شما با چگونگی حل مسائل با روش‌های علم مدیریت و مدل‌سازی آن‌ها آشنا می‌شوید. در ابتدا مبانی طراحی صفحه گسترده را آموزش می‌بینید و با مدل‌سازی بهینه‌سازی ریاضیات گسترده آشنا می‌شوید. بسیاری از شرکت‌ها با کمک تکنیک‌های ارائه شده در این دوره می‌توانند فعالیت‌های خود را سازماندهی کنند. همچنین با قدرتمندترین و انعطاف‌پذیرترین روش‌های تحلیل کمی آشنا می‌شوید و یاد می‌گیرید که از بهینه‌سازی با کمک برنامه‌ریزی خطی برای حل مسائل مختلف چگونه استفاده کنید. مهارت‌هایی که در پایان این دوره فرا می‌گیرید به شما برای حل مسائل پیچیده کمک می‌کند. 

در پایان دوره آموزش تحلیل کسب و کار با اکسل چه مهارت‌هایی کسب می‌کنید؟ 

شما در پایان این دوره می‌توانید به یک تحلیل‌گر حرفه‌ای تبدیل شوید. از جمله مهم‌ترین مهارت‌هایی که در این دوره کسب می‌کنید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

-         چگونگی جمع‌آوری اطلاعات لازم

-         چگونگی درک سیستم کسب و کار و فرایندهای موجود

-         مشخص کردن اهداف اصلی کسب و کار

-         کمک به سازمان برای اجرای راه‌حل‌ها

-         ایجاد یک برنامه تجزیه و تحلیل کسب کار

-         نحوه مدل‌سازی ریاضیات برای محاسبه پیشرفت کسب و کار

سرفصل‌های دوره آموزش تحلیل کسب و کار با Excel

سرفصل‌هایی که در این دوره پوشش داده می‌شود به قرار زیر است:

1-    مقدمه‌ای به اکسل

2-    تحلیل What-If در اکسل

3-    تحلیل تصمیم‌گیری با رگرسیون و ارزش فعلی خالص (NPV)

4-    برنامه‌ریزی خطی

5-    مسائل بهینه‌سازی حمل و نقل

6-    برنامه‌ریزی integer و برنامه‌ریزی غیرخطی

آموزش تحلیل کسب و کار در Excel مکتب خونه

کار با اکسل برای تحلیل کسب و کار نسبت به دیگر نرم‌افزارها آسان‌تر است و از طریق آشنایی با فرمول‌ها و قواعد آن می‌توانید داده‌های هر کسب و کاری را مورد تحلیل و بررسی قرار دهید. اگر می‌خواهید به یک تحلیل‌گر حرفه‌ای با نرم افزار اکسل تبدیل شوید، پیشنهاد می‌کنیم در دوره آموزش تحلیل کسب و کار با اکسل مکتب خونه و دوره‌های مرتبط آن شرکت کنید.

این دوره توسط یکی از استادان برتر و متخصص در این زمینه آموزش داده می‌شود و مهارت‌های لازم برای تبدیل شدن به یک تحلیل‌گر حرفه‌ای را فرا خواهید گرفت. همچنین در مکتب خونه انواع دوره آموزش اکسل و آموزش مدیریت کسب و کار به عنوان مکمل و پیش نیاز این دوره موجود است.

اطلاعات بیشتر

درباره استاد

Joseph Cutrone
Joseph Cutrone
1 دوره
66 دانشجو

Joseph W. Cutrone دکترای خود را در رشته ریاضیات از دانشگاه جان هاپکینز دریافت کرد. زمینه‌های انتشارات و علایق تحقیقاتی او در هندسه جبری با ابعاد بالاتر است. از سال 2006، او در سطوح مختلف، هم به صورت آنلاین و هم در کلاس درس، در دانشگاه‌های جان هاپکینز، نورث‌وسترن، توسان و گوچر کالج به تدریس ریاضیات پرداخته است.

اطلاعات بیشتر

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟

بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.